Statement Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Jeg kjører MDK9 og har PC'en min I ett blandet milijø. Derfor ønsker jeg å mounte noen resurser på nettverket som desverre kjører windowz. Som ett eksempel har jeg dette sharet i min fstab fil: //ole/knut /mnt/ole/knut smbfs rw,users,auto,credentials=/etc/samba/auth1 0 0 Jeg prøvde først å kjøre mange mouter som den ovenfor, på en "auth" fil(jeg har samme brukernavn/passord på alle shares) men det virket ikke. Da fikk jeg en feilmelding som sa "unable to open credentials file" i opstarten av maskinen. Det viste seg at et av sharene da ikke ble mountet. Så prøvde jeg å lage mange "auth" filer med samme innhold, og sende hver av mount prosessene til egene filer. Da forsvant det første problemet, men hvis jeg unmounter en enhet for deretter å mounte den igjen får jeg samme feilmeldingen. Mandrake klarer heller ikke å unmounte alle disse network share'ene når jeg slår av maskinen. Da henger maskinen seg like før den skal til å slå seg av. Og jeg får beskjed om at netverksressursen er opptatt, uten at den er det. Hvordan løser jeg disse problemene? :o Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 har du prøvd: $mount -t smbfs -o //server/ressurs /mnt/navn ? evt. hvis det trengs "-o username=bruker,password=pasord //ser..." Husk du må bruke slash / for og koble til ikke backslash som man bruker i wintendo... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Den enkleste måten er å gå inn på mdk kontrollsenter og velge mount points. Så velger du samba mountpoint, og da skal det bare velge searh servers. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 eller søke etter samba eller smb på freshmeat ... bruker selv xfsamba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå