Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Gigabyte GA-P35-S3 og Core2Duo E6550

Anbefalte innlegg

Satt sammen min nye maskin i dag og den fungerte helt flott (fikk installert windows osv) før den plutselig ga opp:( Skjermen "frøys" i windows og jeg restarta manult. Etter det vil den ikke starte igjen..

Har fjerna alle komponenetene utenom psu, hk, og cpu. Men det som skjer er følgende: Jeg skrur på maskina, hdd (når var innkoblet) begynner å spinne opp, så starter cpu vifte, og den går i ca 5-8 sek før det hele skrur seg av..Så skjer det samme om og om igjen....

Har prøvd men annen psu, men akuratt det samme skjer...Har resatt bios og til og med tatt ut batteriet uten endring....Har prøvd med og uten ram, også med bare 1 og 1 brikke...

Hva gjør jeg nå?:)

Mvh

Einar

Oppsett:

GEIL 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12

GIGABYTE GA-P35-S3

INTEL Core2Duo E6550 2330 LGA775

CORSAIR Powersupply 520W, 120mm Vifte, (CMPSU-520HXEU)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minne er satt tilbake, prøvd en og en brikke..Har desverre ikke noe annet DDR2 minne liggende, eneste DDR brikker, kan disse brukes?

Ble tipset ang. kortslutninger av en kompis, så det er sjekka, har til og med prøvd å ta hk opp fra kabinettet og startet, det samme skjer...

Begge strømkablene er sjekka (en laang til hk og en liten, 12V oppe ved prosessor), og distansestykker er montert:) hehe

Takk for svar:)

Noen andre tips?

Lenke til kommentar
Minne er satt tilbake, prøvd en og en brikke..Har desverre ikke noe annet DDR2 minne liggende, eneste DDR brikker, kan disse brukes?

Ble tipset ang. kortslutninger av en kompis, så det er sjekka, har til og med prøvd å ta hk opp fra kabinettet og startet, det samme skjer...

Begge strømkablene er sjekka (en laang til hk og en liten, 12V oppe ved prosessor), og distansestykker er montert:) hehe

Takk for svar:)

Noen andre tips?

9358064[/snapback]

DDR brikker kan ikke brukes.

Lenke til kommentar

Skal sjekke om jeg får lånt noen DDR2 brikker og sjekke med i morra...

Sckank

Kommer desverre ikke inn i bios, rekker ikke å komme noe bilde på skjermen før den starter på nytt, hehe.. Litt lost her nå jeg, hehe...

Lenke til kommentar

Er kjempefornøyd med min også, samme ram som deg.

Stabil som ett fjell og aldri noen problemer. Men ser ut som du har gått på en smell. Har du ikke noen du kan låne noen komponenter fra? Eller ta med komponenter og sjekke der feks?

Lenke til kommentar
Får hvertfall sjekka minne i morgen tenker jeg.

Synes alt er veldig rart, det spiller f.eks ingen rolle om jeg tar ut alt minne. Feilen er akuratt den samme, prøver og prøver å starte, om og om igjen...

9358428[/snapback]

Som sagt tidligere vil IKKE maskinen starte uten minne i!

Lenke til kommentar

Fått sjekka tingene nå da, hehe...Har vært svært heldig med maskina, feil på både hk (resettes om og om igjen) og cpu (feil på en av kjernene, fikk installert win og brukt en god del, men feila i prime95)....Minne var helt i orden da:)

Håper dette var en tilfeldighet! Da det skulle være liten feilrate på core2duo, ble d sagt hvertfall.

Takk for alle tips som kom inn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...