nightw Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Satt sammen min nye maskin i dag og den fungerte helt flott (fikk installert windows osv) før den plutselig ga opp:( Skjermen "frøys" i windows og jeg restarta manult. Etter det vil den ikke starte igjen.. Har fjerna alle komponenetene utenom psu, hk, og cpu. Men det som skjer er følgende: Jeg skrur på maskina, hdd (når var innkoblet) begynner å spinne opp, så starter cpu vifte, og den går i ca 5-8 sek før det hele skrur seg av..Så skjer det samme om og om igjen.... Har prøvd men annen psu, men akuratt det samme skjer...Har resatt bios og til og med tatt ut batteriet uten endring....Har prøvd med og uten ram, også med bare 1 og 1 brikke... Hva gjør jeg nå? Mvh Einar Oppsett: GEIL 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 GIGABYTE GA-P35-S3 INTEL Core2Duo E6550 2330 LGA775 CORSAIR Powersupply 520W, 120mm Vifte, (CMPSU-520HXEU) Lenke til kommentar
Sckank Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har likedan HK og RAM selv. Var kjip den dærre Ikke veit jeg hva du skal gjøre, høres ut som en eller annen komponent som er ødelagt på HK desverre. Virkelig kjipe greier! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Sjekk spenningen til minnet! Skal ha 1,9-2,3v Lenke til kommentar
nightw Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Det samme skjer om jeg tar ut begge minnebrikkene! Feilen er altså uavhengig av om minnet står i eller ikke... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Maskinen vil i alle fall ikke starte uten minne! Prøv med andre minnebrikker om du har noen tilgjengelig. Har du husket: -4pin 12v/8pin 12v -Distansestykker mellom hovedkort og kabinett -Sjekket at det ikke er noen form for kortslutninger Lenke til kommentar
nightw Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Minne er satt tilbake, prøvd en og en brikke..Har desverre ikke noe annet DDR2 minne liggende, eneste DDR brikker, kan disse brukes? Ble tipset ang. kortslutninger av en kompis, så det er sjekka, har til og med prøvd å ta hk opp fra kabinettet og startet, det samme skjer... Begge strømkablene er sjekka (en laang til hk og en liten, 12V oppe ved prosessor), og distansestykker er montert:) hehe Takk for svar:) Noen andre tips? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Minne er satt tilbake, prøvd en og en brikke..Har desverre ikke noe annet DDR2 minne liggende, eneste DDR brikker, kan disse brukes? Ble tipset ang. kortslutninger av en kompis, så det er sjekka, har til og med prøvd å ta hk opp fra kabinettet og startet, det samme skjer... Begge strømkablene er sjekka (en laang til hk og en liten, 12V oppe ved prosessor), og distansestykker er montert:) hehe Takk for svar:) Noen andre tips? 9358064[/snapback] DDR brikker kan ikke brukes. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Du kan ikke bruke DDR brikker. Jeg ville prøvd å skaffe noen andre DDR2 brikker. Helst noen billige, gamle som kun trenger 1,8v. Lykke til! Lenke til kommentar
Sckank Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hvis du går inn i bios i PC Health-saken, er alle voltene der som de skal? Ingen som sier "Fail"? Lenke til kommentar
nightw Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Skal sjekke om jeg får lånt noen DDR2 brikker og sjekke med i morra... Sckank Kommer desverre ikke inn i bios, rekker ikke å komme noe bilde på skjermen før den starter på nytt, hehe.. Litt lost her nå jeg, hehe... Lenke til kommentar
Sckank Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Oi da ... dette var ille! Er litt lost jeg også desverre Lenke til kommentar
nightw Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 hehe, sliter litt her nå jeg ja..... Men det skal sies at maskina var ekstremt rask og fin når den var oppe og gikk da:) Bare synd det ikke varte lengre:) Lenke til kommentar
Sckank Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Er kjempefornøyd med min også, samme ram som deg. Stabil som ett fjell og aldri noen problemer. Men ser ut som du har gått på en smell. Har du ikke noen du kan låne noen komponenter fra? Eller ta med komponenter og sjekke der feks? Lenke til kommentar
nightw Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Får hvertfall sjekka minne i morgen tenker jeg. Synes alt er veldig rart, det spiller f.eks ingen rolle om jeg tar ut alt minne. Feilen er akuratt den samme, prøver og prøver å starte, om og om igjen... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Får hvertfall sjekka minne i morgen tenker jeg.Synes alt er veldig rart, det spiller f.eks ingen rolle om jeg tar ut alt minne. Feilen er akuratt den samme, prøver og prøver å starte, om og om igjen... 9358428[/snapback] Som sagt tidligere vil IKKE maskinen starte uten minne i! Lenke til kommentar
nightw Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Fått sjekka tingene nå da, hehe...Har vært svært heldig med maskina, feil på både hk (resettes om og om igjen) og cpu (feil på en av kjernene, fikk installert win og brukt en god del, men feila i prime95)....Minne var helt i orden da:) Håper dette var en tilfeldighet! Da det skulle være liten feilrate på core2duo, ble d sagt hvertfall. Takk for alle tips som kom inn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå