Hayer Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hei! Har en tråd lenger nede om minne dumping, fant ut at det var harddisken... Stakk å kjøpte en ny harddisk som jeg nå sitter her med.. Har suttet boot from cd som 1boot device i bios og suttet inn windows cdn.. Problemmet er når det kommer frem en meny med valgene *Install windows - Enter *Repair windows - R *Exit - F3 (Noe sånt) så velger jeg "Install Windows" så sier den bare "Setup did not find any hard disk drives installed in your computer" WTF? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 det er mulig at du trenger sata driver. hvis du gjør det, så vanligvis følger driver med hovedkortet på en CD eller floppy..... da bruker du F8 ved installasjon av Windows..... Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 mh-m... fulgte ikke med noe cd.. får sjekke prdusenten sin hp.. Noen andre tips mens jeg sjekker? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Sikker på at den ikke er i "slave" ? Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 sata har ikke slave modus... å det er bare 1 disk som skal brukes på pcn... Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Du kan laste ned driveren ifra produsenten sin side regner jeg med. Og om du ikke har diskettstasjon/disketter så kan du laste ned et program som heter nlite, dette er gratis.. og gjør at du kan kopiere hele xp cd'n over på pc'n og legge til nødvendige drivere og oppdateringer om man ønsker, for så å brenne ei ny plate. Jeg måtte dette på en laptop jeg hadde her.. den ga meg bare beskjed om at det ikke fantes noen disker tilkoblet.. så slipstrema jeg raid/sata driver'n inn på ei ny brent xp plate, og vips.. der var disken Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 SIIG Serial ATA Controller Card Driver WD Serial ATA RAID Controller Card Driver WDxxxxYS drive firmware upgrade utility er de eneste som høres ut som drivere... har en 500gb WSCaviar SE16 WD5000AAKS (-22TMAO) ? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 sata har ikke slave modus... å det er bare 1 disk som skal brukes på pcn... 9358017[/snapback] Husker bare ifra gamle dager når harddisker ikke virket Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 SIIG Serial ATA Controller Card DriverWD Serial ATA RAID Controller Card Driver WDxxxxYS drive firmware upgrade utility er de eneste som høres ut som drivere... 9358050[/snapback] Høres ut som du leter etter driver hos diskprodusenten? Der finner du ingenting, disker trenger ikke drivere. Som nevnt er det produsenten av hovedkortet som har driver (til diskkontroller). Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Joa, firmware Lenke til kommentar
norbat Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Se om du i BIOS har noen valg knyttet til SATA/RAID, og se om noen forandringer der kan gjøre installasjonen greiere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå