håvard87 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har akkurat bygget meg ny PC men sliter med faktisk 3 kabinett-vifter som ikke vil gå. Dvs. når jeg kobler de til ser det ut til at de prøver å starte å snurre fordi jeg ser et lite rykk i bladene. Hvis jeg dytter igang viftene litt med fingeren starter de å snurre, men i en farlig lav hastighet. Så jeg synes det virker som de får for "lite" strøm. Eller hva tror dere? Viftene er forøvrig koblet til gjennom en viftestyring i frontpanelet. Det står at hver kanal fra viftestyringen skal klare 1A, men på viftene som jeg har testet står der bare 0.3A - så det skulle jo gå fint? Håvard Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Viftene får for lite spenning (V), kan du måle eller noe slik hvor mye de får? De fleste viftene jeg har vært borti stopper og snurre på 5-7V. Det vanlige er at de får 12v om de ikke er koblet til en viftestyring. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Hvordan skulle jeg fått testet det da? Skal jeg prøve å koble til viftene uten å gå om viftestyringen da, for å se om de fungerer ordentlig da? Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Multimeter, men ikke alle som har det da Prøv og teste de utenom viftestyringen du. Hvilken viftestyring er det du bruker forresten? Du har vel prøvd og justert på dimmerne Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har en viftestyring som er innebygd i kabinettet. Har selvfølgelig prøvd å justere hastigheten ja. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Prøvde nå å koble viftene i kabinettet mitt direkte til strømforsyningen og da begynte de 3 som ikke gikk å gå som de skal. Betyr dette at jeg ikke kan bruke viftestyringen min? Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Kan du si hvilket kabinett du har? Er sikkert noen innstillinger på viftestyringen som gjør at de ikke får nok energi til å snurre Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Jeg har dette kabinettet. Tror ikke det er noen mulighet for den type instilling i viftestyringa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå