karl-wilhelm Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 jeg har ledning ned til min hybel fra en netgear router og har åpnet de portene jeg behøver og det fungerer helt fint men jeg har nå koblet opp en dlink di 604 for å kunne koble opp flere maskiner på min hybel. problemstillingen er at dlinken gir meg nye ip adresser og jeg ønsker i størst mulig grad å koble ut flest mulig av routerens funksjoner. jeg vil ha den til å kun fungere som en svitsj blir det riktig tenkt ? noen som gidder å rettlede meg i hvilke innstillinger jeg behøver å gjøre på dlink routeren ? har seff adressen og passordene Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Slå av DHCP (LAN) på den nye og koble kabelen fra router#1 til LAN på den nye. Da vil alt bli et felles lan med felles IP-pool. Endret 25. august 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 forsøkte å skru av DHCP men da hadde jeg kabelen fra router1 i wan på router2. det ble bare krøll.. så jeg skal koble ledningen fra router1 til en av de 4 lan portene på router2 ? blir det da bare en switsh ? er dette den optimale løsningen for å koble 3 pcèr til router2 ? er det bare å koble ut DHCP eller bør jeg ikke også skru av brannmuren ? takker for svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 så jeg skal koble ledningen fra router1 til en av de 4 lan portene på router2 ?blir det da bare en switsh ? er dette den optimale løsningen for å koble 3 pcèr til router2 ? er det bare å koble ut DHCP eller bør jeg ikke også skru av brannmuren ? 9357467[/snapback] 1 Ja da blir det en switch. 2. Den optimale består i å sette opp routeren med fast ipadresse (i samme range som den andre) slik at du kan logge inn på den senere. F.eks 10.0.0.200. 3. Brannmuren brukes kun når du har wan plugget i. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 oooaaah, dette gikk litt fort i svingene kan du være litt mere inn på teskje metoden ? range ? du skriver logge meg inn. snakker du om adressen i webleseren, når jeg skal inn i brukergrensesnittet på router2 ? ellers er den første forklaringen din grei, men ønsker seff ett optimalt system Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 For å kommunisere med maskiner og annen hardware så må de bruke samme ip-range. Dette kan være 10.0.0.x eller 192.168.1.x (De tre første oktettene må være like mens den siste skal være id til de forskjellige for å unngå konflikt på lan). Logge inn er å legge routerens nåværende adresse inn i adresselinjen på nettleser. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Kan vedkommende som av en eller annen grunn bruker min bruker bytte til sin egen? =) Ordnet opp i bruker misforståelsen. Er brukeren Prinsen som har satt i gang denne tråden God Helg alle sammen! :!: Endret 25. august 2007 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 10, 172 og 192 er avsatt til LAN mens de resterende brukes på internett. Så du er nok ikke alene om å bruke de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå