Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøre en bil uten panser - Lovlig? Skadelig?

Steina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja Effectiv, det å bli påkjørt av en bil vil nok av de fleste fotgjengere regnes som relativt plagsomt og vondt :p

Jeg vet ikke akkurat hvor grensene går for slike ting som spoilere og lepper så er på tynn is, men jeg tror ikke det er et problem med liknende ting som det på bildet, det kan nesten heller være bra for å unngå at feks barn havner under bilen. Men som sagt, jeg vet ikke akkurat hva som går greit av denslags, så det kan sikkert andre gi mer presist svar på.

Det jeg vet ikke er greit er mer utstikkende ting som kufangere, manglende, eller delvis manglende støtfangere, og denslags.

Freud Postet i dag, 13:45

Den der er jeg ikke helt sikker på du. Så på et program på discovery . der de lager kjøper skort biler, pusser dem opp og kjører løp med hindringer.

Når det var et løp de skulle kjøre under vann falt valget på dieselmotor siden de var tettere enn bensinmotorer.

Kan stemme det, men det går nok da mer på det Effectiv var inne på, altså strøm.

En enkel dieselmotor trenger ikke strøm for å gå, og det mest sårbare for vann er nettopp høyspenningsdelen på en bensinmotor. Skal ikke mer enn litt fuktighet til før spenningen til tennplugger finner andre veier enn til tennpluggen, og dermed får man stopp/fusk.

Diesel går så lenge luftinntaket er over vann (forutsatt at man tetter veivhusventialsjon og den type åpninger)

Lenke til kommentar
  • 16 år senere...
Steina skrev (På 25.8.2007 den 5:27 PM):

Hei, jeg har tatt av pansret på min Mazda 626 for lakkering, og får fnatt av å sitte inne her nå å vente på å kunne sette det på igjen.

Går det greit å kjøre bilen selv om det ikke står på noe panser?

Er det noe ulovlighet i det, og kan noen deler ta skade av dette?

Tenker da såklart å kjøre den rolig, og ikke når det regner.

Nå er dette kankje 17 år for sent svar men har en Mazda MX-5 som jeg lakkerer panseret på. Er ikke lovlig å kjøre uten grunnet skarpe kanter men går nok fint så lenge man kjører korte distanser

Endret av KnarkusBD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...