Steina Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hei, jeg har tatt av pansret på min Mazda 626 for lakkering, og får fnatt av å sitte inne her nå å vente på å kunne sette det på igjen. Går det greit å kjøre bilen selv om det ikke står på noe panser? Er det noe ulovlighet i det, og kan noen deler ta skade av dette? Tenker da såklart å kjøre den rolig, og ikke når det regner. Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 er nok ulovlig, kan gå hardt utover eventulle fotgjengere du kjører på Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 hehe, er det noen viktige ærend du skal, eller skal du bare ut å råne litt? Hadde skjønt spørsmålet ditt hvis det var en bil du skulle transportere til huggeren, men a cruise rundt uten panser tror jeg ikke er en særlig god ide, og neppe lovlig. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Nei, skal ikke råne uten panser, men tenkte å kjøre meg en tur til en kamerat i kveld. Det er ikke lange stykket, så går nok greit for politi og slikt. Bare lurte på om den kanskje fikk for mye luft, eller noe i den dure, så motoren kunne ta skade av det, men regner vel med at det går bra? (: Endret 25. august 2007 av Steina Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Motoren tror jeg ikke tar noen direkte skade av det. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg tror ikke det er lovlig, men bilen tar neppe skade av det. Heller ikke om det regner. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Vil ikke tro at fuglene blir så fornøyd av å bli kuttet opp av viftereimen, men skulle vel gå fint motoren tåler regn og vind så ikke bry deg om det, tenk heller på onkel politi Lenke til kommentar
Steina Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Tenkte på varm motor og pøsregn jeg da.. En bensinmotor tåler nok vistnok kanskje mer enn en dieselmotor, men vet om en dieselmotor som døde av vannsprut når den var varm, pga for kjapp nedkjøling. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Tenkte på varm motor og pøsregn jeg da..En bensinmotor tåler nok vistnok kanskje mer enn en dieselmotor, men vet om en dieselmotor som døde av vannsprut når den var varm, pga for kjapp nedkjøling. 9364009[/snapback] Når det regner så spruter det jo nedenfra og opp også da, så litt vått er det jo alltid i motorommet når det regner. Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 he he he, du tåler vel å løpe deg en tur uten topplue og paraply... så motoren klarer seg nok fint den også... noen biler har jo idag plater under motoren som gjør at motoren er beskyttet for vann og sølesprut.. hensiktmessig i forhold til at en ren motor holder lenger... Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Nei, skal ikke råne uten panser, men tenkte å kjøre meg en tur til en kamerat i kveld.Det er ikke lange stykket, så går nok greit for politi og slikt. Bare lurte på om den kanskje fikk for mye luft, eller noe i den dure, så motoren kunne ta skade av det, men regner vel med at det går bra? (: 9358212[/snapback] For politiet er det likegyldig om du skal 10m eller 100km. De stopper deg sansyneligvis, og du får nok forelegg hvis de stopper deg. Så noen som ble stoppet med tilhenger hvor lasten ikke var bindt fast, de ble stoppet pga det. De prøvde seg på en spansk en og sa de kun skulle nedi gata, men de fikk forelegg fordet. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Den tåler det, veldig fint Om du bare ska ned i ``nabolaget`` så går det sikkert fint, men sjangsen for at purkefaen dukker opp er alltids der. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Hehe, takker for svar. Ja, om pansret er påbudt i tilfelle du skulle kjøre på noen, så er det forståelig. Gjelder det samme for støtfangere? Lenke til kommentar
Audiodoffen Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ehm, du bør for all del ikje kjøre uten støtfanger Du vil vel ikke sette verdensrekord i å skremme purken heller? ^^ Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hehe, takker for svar.Ja, om pansret er påbudt i tilfelle du skulle kjøre på noen, så er det forståelig. Gjelder det samme for støtfangere? 9383519[/snapback] Ja, det gjør det Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Tenkte på varm motor og pøsregn jeg da..En bensinmotor tåler nok vistnok kanskje mer enn en dieselmotor, men vet om en dieselmotor som døde av vannsprut når den var varm, pga for kjapp nedkjøling. 9364009[/snapback] Den der er jeg ikke helt sikker på du. Så på et program på discovery . der de lager kjøper skort biler, pusser dem opp og kjører løp med hindringer. Når det var et løp de skulle kjøre under vann falt valget på dieselmotor siden de var tettere enn bensinmotorer. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Diesel er bedre i vann enn bensin.. Og eldre biler er bedre en nyere, pga masse elektroniske duppeditter i de nyere Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Diesel er bedre i vann enn bensin.. Og eldre biler er bedre en nyere, pga masse elektroniske duppeditter i de nyere 9383780[/snapback] Det siste der kan jo diskuteres da.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Vel, jeg vet det var vannet som tok knekken på dieselmotoren. Var bilen til en kamerat som tok kvelden, etter litt rævkjøring, og deretter kjørte igjennom en stor søledam. Damskyen sto ut av motorrommet da, og noen hundre etterpå så døde motoren fullstendig. Det var en bilmekanikker (og onkel av kameraten min) som sa at det var på grunn av for hurtig avkjøling at motoren tok kvelden. Jeg lurte på det med støtfanger fordi jeg har jo sett flere biler som har kjørt uten. ^^ edit: rævkjøring i den forstand av å ha litt høyt turtall når man leker seg på grusen, så motoren blir skikkelig varm. Endret 29. august 2007 av Steina Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Steina Postet i dag, 16:05 Jeg lurte på det med støtfanger fordi jeg har jo sett flere biler som har kjørt uten. ^^ He he, joda, du har sikkert sett en del som kjører 130 kmt på motorveien også... Men det er i alle fall ikke lov, og det er i grunn et fornuftig forbud. Det handler vel mest som andre har vært inne på, og ivareta fotgjengeres sikkerhet ved en påkjørsel. Derfor er det heller ikke lov med grillspyd på panseret, eller hullete hjulbuer, og liknende med skarpe kanter som kan gjøre mer skade ved påkjørsel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå