FallenGB Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 ok ¨ for noen timer siden ble jeg hacket, han stjal wow account og driver å messer med nettet mitt. han er på mirc, har nicket hans der inne, han er norsk. men hvordan finner jeg ut hvem han er? noen forslag? fort fort takk Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Bruk whois e.l. til å finne ut IPen til vedkommende, så finner du ut hvilken nettleverandør han har. Så sender du en mail til abuse-epostadressa til nettleverandøren og forteller hva han driver med. Han vil da, forhåpentligvis, få et hyggelig brev i posten fra de. Skal du finne ut hvem det er må du politianmelde forholdet. Men siden dette ikke er et veldig alvorlig innbrudd tviler jeg på at politiet vil gjøre noe, noe som betyr at politiet, som de eneste som kan hente ut personopplysninger fra nettleverandørene, ikke vil gjøre nettopp dét. Lenke til kommentar
FallenGB Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 går ikke, han skjermer seg for slikt , så får ikke opp noen info om han Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det er vel skrudd på som standard i nye irc programmer. Det eneste du kan gjøre, med mindre du får tak i IP-en hans på en annen måte, er å være mer forsiktig. Skru på "remember user name" blant annet, dette er en sikkerhetssak, som gjør at keyloggere ikke får tak i brukernavnet ditt. Lenke til kommentar
GaiusJuliusCaesarOctavianus Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Kan du finne ut av IP`en til folk du spiller med på WOW? Tenk å bruke livet sitt på å hacke. ÆSJ!!! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det tror jeg ikke du kan, det ville vært ganske teit av blizzard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå