Gå til innhold

Hva mener dere om kirkebrann?


Hva mener du?  

476 stemmer

  1. 1. Hva mener du?

    • Helt ok
      90
    • Ikke ok
      307
    • Bryr meg ikke
      79


Anbefalte innlegg

Javell, om du mener alt dette dreier seg om MORAL, så skal du få lov til det

men vær vennlig å ikke avspore tråden...

9364441[/snapback]

 

Lurer på hvem som avsporer tråden. Det du spør om er om en kriminell handling er ok eller ikke. Det har du fått klart svar om at det ikke er. Derimot prøver du å avspore debatten til å gjelde en religions rett til eksistens, noe som du overhodet ikke spurte om i det innledende innlegget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på hvem som avsporer tråden?

-Me sjøl

9364839[/snapback]

 

Vennligst pek ut hvor og hvordan.

9364865[/snapback]

 

Se over alle trådene og se når diskusjonen begynte å spore av...når du begynte å henge deg opp i moral.

Men om du ønsker å vinne en diskusjon på hvem som sporet av, så kan jeg "ta på meg skylda" med en gang så blir vi ferdig med det.

jeg kan godt stå frem som syndebukk... :thumbup:

 

 

Det er helt klart at du ikke har noe bedre argumenter for å ikke brenne en de som er for brenning.

 

Men helt greit, om du vil gå inn på hva som er moralsk riktig så er jeg med på den, men da må du også være beredt på at det finnes mange forskjellige moralske verdier.

 

Hvorfor jeg mener at det er moralsk riktig har jeg alt fortalt, så da foreslår jeg at du tar meg på de punktene dersom du ikke er enig.

 

ok?

Lenke til kommentar
Det har jeg også gjort, grundig. Jeg gidder ikke repetere deg jeg har sagt før.

9365017[/snapback]

 

ok, bare en kjapp oppsumering.

 

Du mener:

Kirkebrann er umoralsk fordi det går ut over mennesker i den aktuelle menigheten

 

Kristningen av Norge var moralsk fordi det gikk ut over "ikke-kristne"

 

Den blodige måten Norge ble kristnet er mere humant en å brenne kirker

 

Å vise sin avsky i mot kristendummen og alt det vonde den har medført er ikke en god grunn til kirkebrann

 

Å være mishandlet av en prest/predikant er ikke en god grunn til kirkebrann

 

 

var det slik?

Lenke til kommentar
Det har jeg også gjort, grundig. Jeg gidder ikke repetere deg jeg har sagt før.

9365017[/snapback]

 

ok, bare en kjapp oppsumering.

 

Du mener:

Kirkebrann er umoralsk fordi det går ut over mennesker i den aktuelle menigheten

 

Det går utover mennesker, i tillegg til en del retter jeg helst ser vi alle får beholde:

 

- Eiendomsrett

- Rett til fri religionsutøvelse

- Retten til å beholde kulturlevninger

 

Ønsker du at noen skal tenne på huset ditt for å uttrykke sin avsky mot ateismen eller eventuelt annet livssyn du har?

 

Kristningen av Norge var moralsk fordi det gikk ut over "ikke-kristne"

 

Det har jeg ikke sagt. Jeg synes ikke det er rett at noen skal tvinges inn i en religion, spesielt ikke med voldelige midler. Men du må huske på at dette er tusen år siden. Verken ofre eller forbrytere har vært i live de siste ti århundrene. Vi kan trygt si at disse forbrytelsene er foreldet.

 

Den blodige måten Norge ble kristnet er mere humant en å brenne kirker

 

Nei. Ingen av delene er spesielt humant.

 

Å vise sin avsky i mot kristendummen og alt det vonde den har medført er ikke en god grunn til kirkebrann

 

Det er ikke en god grunn til å sette fyr på kirker, korrekt. Kirkebrann kan være at lynet slår ned, at det er feil i det elektriske anlegget, at en nærliggende skogbrann kommer inn på kirkens område osv...Du snakker om påsatt brann med vilje.

 

Å være mishandlet av en prest/predikant er ikke en god grunn til kirkebrann

 

Det har du ikke nevnt tidligere, men nei, det er heller ingen god grunn til å sette fyr på en kirke.

Lenke til kommentar
Det har jeg også gjort, grundig. Jeg gidder ikke repetere deg jeg har sagt før.

9365017[/snapback]

 

ok, bare en kjapp oppsumering.

 

Du mener:

Kirkebrann er umoralsk fordi det går ut over mennesker i den aktuelle menigheten

 

Det går utover mennesker, i tillegg til en del retter jeg helst ser vi alle får beholde:

 

- Eiendomsrett

- Rett til fri religionsutøvelse*

- Retten til å beholde kulturlevninger**

 

*denne må avskaffes.

**noen kirker bør rives mht. at de er bygget over norrøn kulturarv.

 

Ønsker du at noen skal tenne på huset ditt for å uttrykke sin avsky mot ateismen eller eventuelt annet livssyn du har?

 

-selvfølgelig ikke, man skal jo heller ikke gjøre herverk på husene til kristne eller andre troende...hvorfor skulle man det?

 

Kristningen av Norge var moralsk fordi det gikk ut over "ikke-kristne"

 

Det har jeg ikke sagt. Jeg synes ikke det er rett at noen skal tvinges inn i en religion, spesielt ikke med voldelige midler. Men du må huske på at dette er tusen år siden. Verken ofre eller forbrytere har vært i live de siste ti århundrene. Vi kan trygt si at disse forbrytelsene er foreldet.

 

-der er jeg uenig, det var like ille for de som om noe tilnærmende skulle skje oss.

Dersom Islam gjør dette med Norge nå...er det da riktig å si 1000 år etter at brenning av moskeèr i Norge ikke er riktig?

 

Den blodige måten Norge ble kristnet er mere humant en å brenne kirker

 

Nei. Ingen av delene er spesielt humant.

 

-ok, godt å høre

 

Å vise sin avsky i mot kristendummen og alt det vonde den har medført er ikke en god grunn til kirkebrann

 

Det er ikke en god grunn til å sette fyr på kirker, korrekt. Kirkebrann kan være at lynet slår ned, at det er feil i det elektriske anlegget, at en nærliggende skogbrann kommer inn på kirkens område osv...Du snakker om påsatt brann med vilje.

 

ok, hvordan skal kirken bøte for alt den har medført?

Betale årlig erstatning til en tilfeldig religion basert på norrøn mytelogi?

 

Å være mishandlet av en prest/predikant er ikke en god grunn til kirkebrann

 

Det har du ikke nevnt tidligere, men nei, det er heller ingen god grunn til å sette fyr på en kirke.

9365261[/snapback]

 

ok, jeg kjenner faktisk ei jente som har blitt misbrukt av en predikant....hun hverken anmeldte det eller fyrte på kirken.

-Jeg må si at dersom hun hadde fyret opp kirka så har hun hatt min fulle forståelse.

Lenke til kommentar
og med denne tråden er det blitt bevist at noen ikke klarer å skille mellom rett og galt.

9365682[/snapback]

 

Og ikke heller hos moderatorteamet, som burde stengt tråden da den i sitt forsøk på å legitimere kriminalitet beveger seg mot å oppfordre til kriminelle handlinger.

Endret av spiffers
Lenke til kommentar
og med denne tråden er det blitt bevist at noen ikke klarer å skille mellom rett og galt.

9365682[/snapback]

 

Og ikke heller hos moderatorteamet, som burde stengt tråden da den i sitt forsøk på å legitimere kriminalitet beveger seg mot å oppfordre til kriminelle handlinger.

9365828[/snapback]

 

Oppfordre til krimminelle handlinger...er du fullstendig sprø?

Der er vell ingen her som hverken oppfordrer eller skal/kommer til å tenne på en kirke?

 

...i alle dager da?

Lenke til kommentar
NB: enkelte kristne har fått for seg at denne tråden kun dreier seg om MORAL og hva MORAL betyr.

Vær vennlig å benytt ordet MORAL minst 2 ganger for å unngå at de blir forvirret.

9357191[/snapback]

 

Morsomt. Regner med du sikter til meg. Jeg kan opplyse deg om at jeg ikke er kristen. Majoriteten av de som poster her inne er heller ikke kristne, likevel ligger "Ikke OK" best an på pollen.

Lenke til kommentar
NB: enkelte kristne har fått for seg at denne tråden kun dreier seg om MORAL og hva MORAL betyr.

Vær vennlig å benytt ordet MORAL minst 2 ganger for å unngå at de blir forvirret.

9357191[/snapback]

 

Morsomt. Regner med du sikter til meg. Jeg kan opplyse deg om at jeg ikke er kristen. Majoriteten av de som poster her inne er heller ikke kristne, likevel ligger "Ikke OK" best an på pollen.

9366005[/snapback]

 

skulle da bare mangle, stemte vet ikke selv.

Hvis du lurer på hvorfor jeg ikke stemte ok, så må du lese postene mine bedre

 

NB: bra du synes det er morsomt, en god latter forlenger livet :thumbup:

Lenke til kommentar
Poenget er at tråden er teit. Pollen burde aldri vært tillatt. I vårt samfunn defineres det som galt å brenne kirker. Derfor er spørsmålet unødvendig.

9366007[/snapback]

 

derfor er det hyggelig å se at det er 3 stk gjester på forumet som ikke tilhører vårt samfund, samt 3 stk som ikke vet hvilket samfund de tilhører...

Lenke til kommentar
NB: enkelte kristne har fått for seg at denne tråden kun dreier seg om MORAL og hva MORAL betyr.

Vær vennlig å benytt ordet MORAL minst 2 ganger for å unngå at de blir forvirret.

9357191[/snapback]

 

Morsomt. Regner med du sikter til meg. Jeg kan opplyse deg om at jeg ikke er kristen. Majoriteten av de som poster her inne er heller ikke kristne, likevel ligger "Ikke OK" best an på pollen.

9366005[/snapback]

 

skulle da bare mangle, stemte vet ikke selv.

Hvis du lurer på hvorfor jeg ikke stemte ok, så må du lese postene mine bedre

9366119[/snapback]

 

Det kan du vanskelig ha gjort da det ikke er noe alternativ som heter "vet ikke". Regner med du sikter til "bryr meg ikke".

 

Og ja, jeg har lest postene dine og skjønner ikke hvorfor en person som mener det er moralsk riktig og ikke ville ha problemer med å forstå det om noen satte fyr på ei kirke ikke mener det er OK. Hva skal til for at du synes noe er "Ikke OK"?

Lenke til kommentar

Fy faen for en rå debatt!

 

Jeg synes kirkebrann er helt ok. Det kan være interessant og se hva folka i miljøet mener om dette:

 

Personlig hadde jeg ikke gjort det på grunn av de konsekvense det kunne ha for meg. Grunnen til at jeg ikke har noe personlig forhold til akkurat det er for at jeg har ikke det behovet for det fysisk destruktive.

-Det svarte alvor, NRK

 

It's antichristian and also kind of anti-human. It's a very strong expression and lots of strong energy around it.

-MTV

 

Motivasjonen til å brenne ned Åsane krike var jo at hele tiden skal Norge være moralsk. Den kristne moralen i Norge skal alltid følges. Regler og lover skal alltid være religiøst. Det mer du tenker på at Norge er kristent det mer hater du det. Det mer skjønner du at Norge aldri skulle vært kristent. Og det er egentlig mitt poeng med at Åsane kirke ble brent. For å poengtere det. Det er egentlig en veldig symbolsk handling.

-Satan rir media, TV2

 

That's something I stand for, and I stood for it then, I will stand for it now and I will stand for it like until I die. It's kind of a statement to break down christianity.

-Metal: A Headbanger's Journey

 

Church burnings and all these things are of course things that I support 100% and that should have been done much more and will be done much more in the future. We have to remove every trace from what christianity and the semitt groups have to offer this world.

-Metal: A Headbanger's Journey

 

In a way I think that christianity in Norway deserved it. (...) I wasn't sad or I wasn't really happy either.

-Metal: A Headbanger's Journey

 

Motivasjonene til å brenne kirker er mange og kompliserte:

-Politisk

-Religiøst

-Nasjonalistisk

-Antikristent

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...