Gå til innhold

Hva mener dere om kirkebrann?


Hva mener du?  

476 stemmer

  1. 1. Hva mener du?

    • Helt ok
      90
    • Ikke ok
      307
    • Bryr meg ikke
      79


Anbefalte innlegg

a det er skjending av guds hus. men guds hus er skjending av en fritt tenkende samfunn.

Mest symbolsk etter hvordan jeg ser det.

Herverk ja, men nødvendig siden det ikke går ann og holde en seriøs debatt om temaet med de normer og regler som vi har i samfunnet den dag i dag.

Frihets bekjemping, en reaksjon på en kultur/religion som har blitt presset på siden vi ble født.

forkastelig for kristne, men det er jo det som er meningen, jeg vil heller kalle det ekstremt.

det er ikke meningen det skal være ok. blir det det så er hele vitsen vekke...

 

kirkebrann er en reaksjon på en handling... ogmangle på respekt er det ikke kirkebrennere som viste først for og si det sånn...

Two wrongs make a right. At kirker ifølge deg er skjending av et fritt tenkende samfunn, gjør det ikke rett å brenne ned en bygning.

 

Ingen brannstiftere har oppnådd økt respekt hos dem som har blitt rammet, tvert i mot. Om du tar en titt på Human Etisk-Forbund og ser hvordan de arbeider så kan du se at de har oppnådd litt av hvert opp gjennom årene, uten bruk av voldshandlinger. Årsaken er ganske enkel, kunnskap gjør at vold ikke er en nødvendighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du tar en titt på Human Etisk-Forbund og ser hvordan de arbeider så kan du se at de har oppnådd litt av hvert opp gjennom årene, uten bruk av voldshandlinger. Årsaken er ganske enkel, kunnskap gjør at vold ikke er en nødvendighet.

:!:

Vold viste seg å være ganske så effektivt da Norge ble "kristnet".

Hva i all verden har HEF oppnådd?

Såkalte verdslige konfirmasjoner er ikke framskritt.

Det er bare med på å normalisere den kristne.

Det meste av ritualer i HEF er kopier av de kristnes.

Jeg klarer ikke å se på HEF som et alternativ bare fordi de ikke opererer med et gudsbegrep.

Lenke til kommentar
På hvilken måte kan man forveksle kirkeklokker med alarm? Hva slags alarm?

Nei disse spørsmålene må du stille til bror cyclo.

Det var jo han som antydet at kirkeklokker brukes som alarm...

Du sa deg jo så enig, så da går jeg selvsagt ut ifra at du har tenkt gjennom dette og ikke bare slenger ut ting du finner på i farten.

 

 

Vold viste seg å være ganske så effektivt da Norge ble "kristnet".

Det var da en usedvanlig primitiv tankegang...

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
På hvilken måte kan man forveksle kirkeklokker med alarm? Hva slags alarm?

Nei disse spørsmålene må du stille til bror cyclo.

Det var jo han som antydet at kirkeklokker brukes som alarm...

Du sa deg jo så enig, så da går jeg selvsagt ut ifra at du har tenkt gjennom dette og ikke bare slenger ut ting du finner på i farten.

 

Sa meg enig :hmm:

Vi prøver igjen:

Klikk på denne linken og bestill de som passer deg best :cool:

http://www.synoptik.se/syn/no/

 

Så les dette en gang til:

Flyalarmer og media klarer dette utmerket uten innblanding av religiøs støy.

Kirkeklokker bråker støtt og stadig og kan oppfattes som alarm.

Dette kan spre unødig frykt og forvirring og er bare til bry.

...dersom noen relaterer kirkeklokker med alarm.

 

...du får snakke med cyclo, siden han oppfatter dette som alarm :rofl:

 

Vold viste seg å være ganske så effektivt da Norge ble "kristnet".

Det var da en usedvanlig primitiv tankegang...

 

-Der var da en usedvanlig primitiv måte å ro vekk Norgeshistoriens største tragedie på :hm:

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Flyalarmer og media klarer dette utmerket uten innblanding av religiøs støy.

Kirkeklokker bråker støtt og stadig og kan oppfattes som alarm.

Dette kan spre unødig frykt og forvirring og er bare til bry.

...dersom noen relaterer kirkeklokker med alarm.

 

...du får snakke med cyclo, siden han oppfatter dette som alarm :rofl:

Jeg vet ikke hva det er du prater om egentlig. Alt jeg har sagt er følgende:

Kirkeklokker brukes (i hvertfall i bygdenorge) som et tillegg til flyalarmen som finnes på skoler, etc. for å få varslet mest mulig mennesker. Altså, når flyalarmen går ringes det også i kirkeklokkene slik at mennesker som bor i nærheten av kirken, men ikke i nærheten av en flyalarm blir gjort oppmerksom på situasjonen.

 

Hva har dette med religiøs støy å gjøre?

 

Og hva har dette med media å gjøre? Media har ikke samme funksjon som lokal flyalarm og lokale kirkeklokker i en evt. alarmsituasjon.

 

PS! Kan du være så snill å bruke quote slik de skal brukes, slik at det er mulig å svare på dine innlegg på en fornuftig måte?

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
-Der var da en usedvanlig primitiv måte å ro vekk Norgeshistoriens største tragedie på :hm:

 

Norgeshistoriens største tragedie? Svartedauen da? Var det Olav den hellige sin feil? De kristne innvaderte Norge for så å bli straffet av gud?

 

Det kan umulig være bra å tro at alt å alle er vonde.

 

 

 

 

 

"1. Vold viste seg å være ganske så effektivt da Norge ble "kristnet".

2. Hva i all verden har HEF oppnådd?

3. Såkalte verdslige konfirmasjoner er ikke framskritt. Det er bare med på å normalisere den kristne.

4. Det meste av ritualer i HEF er kopier av de kristnes.

5. Jeg klarer ikke å se på HEF som et alternativ bare fordi de ikke opererer med et gudsbegrep."

 

 

1. Vel, det tok noen genrasjoner før Norge ble kvitt "Norrønt." Folk ropte enda på Tor eller hvem det var for å få vind i seilene.

2. Hva HEF oppnådd? Det er den største ikke-relgiøse bevegelsen i Norge.

3. Det er faktisk en måte for at folk skal kunne ha et alternativ, hvem sier nei til en durablig fest å 16 tusen når de er 16 år? Når du er ung vil du være som alle andre, derfor er det mye enklere å "bryte" hvis du har et alternativ.

4. Nei, for HEF har ikke ritualer. Derimot er de kristnes moral og etikk "kopiert", men du er da også oppvokst av kristen moral å etikk, med mindre du er fremmed kulturel.

5. Nei, men da for det bli ditt problem.

 

 

Jeg må si det er skremmende, jeg har alltid vært den som har diskutert med de kristne og vært mot dem, men dere er så ekstreme at jeg rett og slett blir redd.

Endret av fredrik
Kommentar som går på person er fjernet
Lenke til kommentar
-Der var da en usedvanlig primitiv måte å ro vekk Norgeshistoriens største tragedie på :hm:

 

Norgeshistoriens største tragedie? Svartedauen da? Var det Olav den hellige sin feil? De kristne innvaderte Norge for så å bli straffet av gud?

 

Ja nå er kristendummen en større tragedie enn svartedauden...

Svartedauden var en katastrofal "døgnflue" som herjet i ca 4 år

Kristendummen har forsøpplet landet vårt i ca 1000 år og gjør det fremdeles.

 

Bare det å i hele tatt stille spørsmål som "Var det Olav den hellige sin feil? De kristne innvaderte Norge for så å bli straffet av gud?" sier ganske mye om din evne til å trekke konklusjoner uten å vite hva man snakker om.

 

Hvordan klarte du å tolke dette til svartedauden?

XD_LOL sier: Vold viste seg å være ganske så effektivt da Norge ble "kristnet".

Priks sier: Det var da en usedvanlig primitiv tankegang...

S2R2SK1 sier: -Der var da en usedvanlig primitiv måte å ro vekk Norgeshistoriens største tragedie på :hm:

DU sier: Svartedauen da? Var det Olav den hellige sin feil? De kristne innvaderte Norge for så å bli straffet av gud?

 

Prøv å delta i diskusjonen istede for å "mistolke" ting du egentlig forstår! -Her snakkes det om kristningen av Norge!

-Det får deg bare til å framstille som mindre smart, og det vil du vell ikke?

 

Jeg mener det, oppsøk psykolog. Det kan umulig være bra å tro at alt å alle er vonde.

 

Dette person angrepet må du spesifisere :hmm:

Hvem trenger psykolog, og hvem tror at alle er "vonde"?

Er dette noe som har dukket opp i hodet ditt eller er det noen i denne tråden som har hevdet at "alle er vonde"?

Lenke til kommentar
...du får snakke med cyclo, siden han oppfatter dette som alarm :rofl:

Nei, jeg snakker med deg siden du snakket om "alarm". Så vennligst svar nå.

 

Vold viste seg å være ganske så effektivt da Norge ble "kristnet".

Det var da en usedvanlig primitiv tankegang...

-Der var da en usedvanlig primitiv måte å ro vekk Norgeshistoriens største tragedie på :hm:

Hva ror jeg vekk? Jeg påpeker at en urett ikke rettferdiggjør en annen, og at vold er en ekstremt primitiv måte å gjøre ting på.

Lenke til kommentar
...du får snakke med cyclo, siden han oppfatter dette som alarm :rofl:

Nei, jeg snakker med deg siden du snakket om "alarm". Så vennligst svar nå.

 

Klipp og lim er en fin ting :thumbup:

Prøv å få med alt neste gang :cool:

 

Jeg gjentar for 3 gang:

Flyalarmer og media klarer dette utmerket uten innblanding av religiøs støy.

Kirkeklokker bråker støtt og stadig og kan oppfattes som alarm.

Dette kan spre unødig frykt og forvirring og er bare til bry.

...dersom noen relaterer kirkeklokker med alarm.

 

Hva er det du ikke forstår?

At dersom Cyclo og andre som av en eller annen grunn relaterer kirkeklokker med flyalarm kan bli forvirret og redd?

Jeg har aldri hørt at man bruker kirkeklokker nå til dags mht. alarm, men snakk med cyclo som sagt. han vet vist noe annet :blush:

 

Vold viste seg å være ganske så effektivt da Norge ble "kristnet".

Det var da en usedvanlig primitiv tankegang...

-Der var da en usedvanlig primitiv måte å ro vekk Norgeshistoriens største tragedie på :hm:

Hva ror jeg vekk? Jeg påpeker at en urett ikke rettferdiggjør en annen, og at vold er en ekstremt primitiv måte å gjøre ting på.

 

ialle dager da?

Norge ble kristen med vold og det er et faktum!

Men det er da for pokker ikke primitiv tankegang å henvise til noe som faktisk er sant!?

 

Hvor henter du egentlig dette fra?

Lenke til kommentar

Det ble så mye rot her nå, men hvis det var ment til meg s2rk2s1 så samelignet jeg svartedauen med kristingen av Norge, selv mener jeg at svartedauen var mye værre.

 

Jeg ser at du kaller det "kristendummen", men forklar. Hva har disse relgiøse gjort mot deg noen gang? Hvorfor er det det værste som har hendt Norge?

 

 

 

"Prøv å delta i diskusjonen istede for å "mistolke" ting du egentlig forstår! -Her snakkes det om kristningen av Norge!

-Det får deg bare til å framstille som mindre smart, og det vil du vell ikke?"

 

Var det også ment til meg?

 

Jeg prøver å delta diskusjoenen, men jeg har vondt for å tro at "Kristendommen er det værste som har hendt Norge." Og hvorfor ikke ta med den første settnigngen før :

 

"Svartedauen da? Var det Olav den hellige sin feil? De kristne innvaderte Norge for så å bli straffet av gud?"

 

Som nemlig var: "Norgeshistoriens største tragedie?"

 

Å klippe ut det du vil at det skal stå, kan alle.

 

 

ialle dager da?

Norge ble kristen med vold og det er et faktum!

Men det er da for pokker ikke primitiv tankegang å henvise til noe som faktisk er sant!?

 

Hvor henter du egentlig dette fra?

 

Han sier at vold er en primitv måte å løse problemer på, og vis du mener at det rett så synker du ned på samme nivå som dem. Han benekter ingenting.

 

Hvor henter du dette fra?

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar

Det ble så mye rot her nå, men hvis det var ment til meg s2rk2s1 så samelignet jeg svartedauen med kristingen av Norge, selv mener jeg at svartedauen var mye værre.

 

Ja det du mener at SD er verre enn kr.dum er blir opp til deg, vi snakket om kristendummen!

Men det du gjør, er å forsøke å endre debatantenes tema og betydning ved å bytte ut kr.dum med SD. Dette er en ufattelig dårlig måte å debatere på. :thumbdown:

 

Og du stiller deretter retoriske spørsmål som er skreddersydd etter egen modifisering, som du avslutter med et fyrverkeri av et person angrep basert på løyn og antagenser. :love:

 

Jeg er sikker på at dine innlegg vil bli mye mere innholdsrike, dersom du bruker litt mere tid på å sette deg inn i argumentene før du svarer. :yes:

 

Jeg ser at du kaller det "kristendummen", men forklar. Hva har disse relgiøse gjort mot deg noen gang? Hvorfor er det det værste som har hendt Norge?

 

Gidder ikke å gjenta meg selv, du finner mine m/flere sine begrunnelser her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=819635

 

 

 

"Prøv å delta i diskusjonen istede for å "mistolke" ting du egentlig forstår! -Her snakkes det om kristningen av Norge!

-Det får deg bare til å framstille som mindre smart, og det vil du vell ikke?"

 

Var det også ment til meg?

 

Jeg prøver å delta diskusjoenen, men jeg har vondt for å tro at "Kristendommen er det værste som har hendt Norge." Og hvorfor ikke ta med den første settnigngen før :

 

"Svartedauen da? Var det Olav den hellige sin feil? De kristne innvaderte Norge for så å bli straffet av gud?"

 

Som nemlig var: "Norgeshistoriens største tragedie?"

 

Å klippe ut det du vil at det skal stå, kan alle.

 

Se innlegg 648 i tredje avsnitt så ser du at det er med!

Du må slutte å svare på innlegg før du har lest de!

 

Jeg gjentar:

 

Hvordan klarte du å tolke dette til svartedauden?

XD_LOL sier: Vold viste seg å være ganske så effektivt da Norge ble "kristnet".

Priks sier: Det var da en usedvanlig primitiv tankegang...

S2R2SK1 sier: -Der var da en usedvanlig primitiv måte å ro vekk Norgeshistoriens største tragedie på

DU sier: Svartedauen da? Var det Olav den hellige sin feil? De kristne innvaderte Norge for så å bli straffet av gud?

 

Ser du det nå?

Men hva i alle dager har svartedauden med den voldelige kristningen av Norge å gjøre?

Ser du virkelig ikke at denne dialogen dreier seg om kr.dummen?

 

Om du mener SD har/gjør mere skade en kr.dum så får du heller si det....istede for å BYTTE ut kr.dum med SD og snu hele dialogen på hodet.

Du bør holde deg for god til å stille slike fjollete spørsmål slik som:

"Svartedauen da? Var det Olav den hellige sin feil? De kristne innvaderte Norge for så å bli straffet av gud?"

 

Kan godt svare deg så vi får slutt på dette tøyset!

 

Svartedauen da?

-nei, jeg kr.dum er verre da den har forpestet landet vårt i ca 1000år og gjør det fremdeles.

 

Var det Olav den hellige sin feil?

-Han deltok i korstogene og er derfor skyldig i massemord og foræderi.

 

De kristne innvaderte Norge for så å bli straffet av gud?"

-aner rett og slett ikke hva du mener

 

 

 

 

 

Men for å holde meg til top-pick:

 

Jeg mener Kr.dum er Norges største tragedie og kirkebrennere har derfor min fulle støtte og forståelse!

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Jeg mener Kr.dum er Norges største tragedie og kirkebrennere har derfor min fulle støtte og forståelse!

 

And while we're at it kan vi jo hive noen kristne på bålet også?

 

Hvis jeg mener at aviser er det verste som har hendt Norge er det greit at jeg setter fyr på redaksjonslokalene?

 

Og hvis jeg mener at naboen min er det verste som har hendt Norge kanskje jeg kan sette fyr på huset han?

Endret av ponderstibbons
Lenke til kommentar
Jeg mener Kr.dum er Norges største tragedie og kirkebrennere har derfor min fulle støtte og forståelse!

 

And while we're at it kan vi jo hive noen kristne på bålet også?

 

Hvis jeg mener at aviser er det verste som har hendt Norge er det greit at jeg setter fyr på lokalene deres?

 

Spennende :D

Da må du nesten forklare hvorfor aviser er det værste som har hendt Norge...

Lenke til kommentar
Jeg mener Kr.dum er Norges største tragedie og kirkebrennere har derfor min fulle støtte og forståelse!

 

And while we're at it kan vi jo hive noen kristne på bålet også?

 

Hvis jeg mener at aviser er det verste som har hendt Norge er det greit at jeg setter fyr på redaksjonslokalene?

 

Og hvis jeg mener at naboen min er det verste som har hendt Norge kanskje jeg kan sette fyr på huset han?

 

Man trenger vel ikke komme hit for å få aksept? If it's broken; burn it! Ingen her som kan hindre deg hvis du absolutt vil brenne naboens hus. Brenn det du vil du. Hvertfall for min del.

Lenke til kommentar
Jeg mener Kr.dum er Norges største tragedie og kirkebrennere har derfor min fulle støtte og forståelse!

 

And while we're at it kan vi jo hive noen kristne på bålet også?

 

Hvis jeg mener at aviser er det verste som har hendt Norge er det greit at jeg setter fyr på redaksjonslokalene?

 

Og hvis jeg mener at naboen min er det verste som har hendt Norge kanskje jeg kan sette fyr på huset han?

 

Har Naboen:

 

-60% av religiøs undervisning i barne- og undomsskolen om sitt syn?

-daglig propaganda av sin filosofi på riksradio, andre radiokanaler samt tv?

-ha særegne avtaler med offentlig skole, som omfatter barnehage, barneskole, ungdomsskole og videregående skole?

-lærerene til overnevnte skoler sender elever til Naboen din sine lokaler hver påske og jul, samt rundt andre høytider for å bli preket for av hans "prester"?

-ha eget lokale i militærleirer, arrangere religiøse/politiske/filosofiske møter som soldater blir sendt på av befalet sitt?

-ha tilhengere ansatt i forsvaret med høye stillinger?

-Kongen er selv medlem av naboen sitt "parti" og er partiets øverste leder, i tillegg til å være øverste leder for forsvaret?

 

Det er ikke naboen som er sjef over forsvaret, skole og media! Helt latterlig sammenligning.

Lenke til kommentar
Har Naboen:

 

-60% av religiøs undervisning i barne- og undomsskolen om sitt syn?

-daglig propaganda av sin filosofi på riksradio, andre radiokanaler samt tv?

-ha særegne avtaler med offentlig skole, som omfatter barnehage, barneskole, ungdomsskole og videregående skole?

-lærerene til overnevnte skoler sender elever til Naboen din sine lokaler hver påske og jul, samt rundt andre høytider for å bli preket for av hans "prester"?

-ha eget lokale i militærleirer, arrangere religiøse/politiske/filosofiske møter som soldater blir sendt på av befalet sitt?

-ha tilhengere ansatt i forsvaret med høye stillinger?

-Kongen er selv medlem av naboen sitt "parti" og er partiets øverste leder, i tillegg til å være øverste leder for forsvaret?

 

Det er ikke naboen som er sjef over forsvaret, skole og media! Helt latterlig sammenligning.

 

Hehe, høres ut som "naboen" 6-7 hus unna det. Ja, har kirka i nabolaget :!:

Heldigvis synder jeg iherdig til langt utpå søndagsmorgen, så jeg slipper å høre spetakkelet fra bjellene. Svineriet er i stein da, så det brenner heller dårlig.

Lenke til kommentar
Har Naboen:

 

-60% av religiøs undervisning i barne- og undomsskolen om sitt syn?

-daglig propaganda av sin filosofi på riksradio, andre radiokanaler samt tv?

-ha særegne avtaler med offentlig skole, som omfatter barnehage, barneskole, ungdomsskole og videregående skole?

-lærerene til overnevnte skoler sender elever til Naboen din sine lokaler hver påske og jul, samt rundt andre høytider for å bli preket for av hans "prester"?

-ha eget lokale i militærleirer, arrangere religiøse/politiske/filosofiske møter som soldater blir sendt på av befalet sitt?

-ha tilhengere ansatt i forsvaret med høye stillinger?

-Kongen er selv medlem av naboen sitt "parti" og er partiets øverste leder, i tillegg til å være øverste leder for forsvaret?

 

Det er ikke naboen som er sjef over forsvaret, skole og media! Helt latterlig sammenligning.

 

Hehe, høres ut som "naboen" 6-7 hus unna det. Ja, har kirka i nabolaget :!:

Heldigvis synder jeg iherdig til langt utpå søndagsmorgen, så jeg slipper å høre spetakkelet fra bjellene. Svineriet er i stein da, så det brenner heller dårlig.

 

huff, ikke så heldig med naboene skjønner jeg :ermm:

Jaja, får satse på at hele hurven blir "besatt" og river ned kirken selv for å steine hverandre :rofl:

 

3Mos 20,27

"Når en mann eller kvinne har en dødningeånd eller en spådomsånd i seg, skal de dø. De skal steines; det hviler blodskyld på dem."

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

Frevild Winche Lanche formoder jeg.

Kunne De utdype hva De legger i "litt vel pussige slutninger fra historien og lite holdbare moralske synspunkter" eller så De bare dette som en mulighet til å demonstrere at De behersker en språkdrakt som synliggjør den ovenfra og ned holdningen som finnes i enkelte bedre hjem?

Kunne vært interessant å vite hvilke tanker fiffen gjør seg om temaet.

Endret av LOL_XD
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...