Gå til innhold

Hva mener dere om kirkebrann?


Hva mener du?  

476 stemmer

  1. 1. Hva mener du?

    • Helt ok
      90
    • Ikke ok
      307
    • Bryr meg ikke
      79


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo, jeg ville fortsatt spurt slik. Hva får deg (eller dere) til å tro at det hjelper å brenne ned kirkene? Tror dere staten vil oppheve "monopolet" og fjerne statskirken? Dessuten har jo ikke statskirken monopol på religion i Norge, og det vet du like godt som meg.

9590262[/snapback]

Veldig bra, her er vi inne på vesentlige spørsmål om emnet. Det hjelper på den måten at de kristne som styrer er utrolig ignorante. De tenker at siden det er "så mange" kristne her i landet, kan kristendommen gjelde som en offentlig religion og de kan holde på med all dritten de gjør, for de som ikke er kristne har ihvertfall ikke noe imot det. Men når kirker blir brent vises det jo, vi har noe imot det. Og det er smekk på pungen til de som mener kristendommen har noe i Norge å gjøre. Hva staten gjør har ikke så mye å si, faktum er at staten ikke har gjort en dritt i løpet av kirkens milleniumslange historie, utenom å skifte fra katolikismen til protestantismen. Det er en uvesentlig forskjell for oss som ser på begge som en styggedom. Statskirken har ikke monopol på den måten at de spessielt interesserte kan få velge selv. Men det er selvsagt ikke nok!

 

Latskap, tror du virkelig vi hadde anarki før kristendommen kom hit?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

For å si det på en annen måte, Griffar: Jeg er fullstendig enig i mye av det du sier. Jeg misliker at staten skal bestemme hvilken religion vi nordmenn skal tilhøre. Det beste hadde vært å fjerne statskirken (den kan jo alltids få støtte fra staten, men ikke tvinge oss til å være med), men jeg syns ikke at å brenne kirker er den riktige veien å gå.

Lenke til kommentar
Jeg har nevnt mange argumenter tidligere.

Og alle koker ned til "det jeg ikke liker, kan jeg ødelegge".

 

Det vet jeg ikke, men de har historisk verdi for samfunnet.

Samfunnet? Mener du at vi, som kirkene ikke har en historisk verdi for, ikke er en del av samfunnet?

Dere er et ekstremt mindretall, vil jeg tro. Men det er klart, som Taliban i Afghanistan så er det jo mange rundt i verden som er tilhengere av å ødelegge religiøse symboler bare fordi de ikke liker dem.

 

Jo, det er det kirkebranntilhengerne argumenterer for.

Jaha? Hvor har jeg argumentert for det?

Gjennom hele tråden.

 

Det er da ikke overraskende. Mange av samfunnet ubrukelige utskudd forblir ubrukelige utskudd resten av livet. De gjør opprør mot samfunnet som holder dem i live. Først går de på sosialen og får ut pengene sine, og så går de og brenner ned andres eiendom, og gjør at staten/kommunen må ut med enda mer penger.

 

For brenner du en kirke blir den bare bygget opp igjen.

9588591[/snapback]

Hvor har du dette fra? Er det noe du finner på? Har du eksempler på personer som er ubrukelige utskudd for samfunnet til evig tid?

Greven?

 

Hvordan går det med andre kirkebrennere? Er de produktive medlemmer av samfunnet?

 

Jeg ser på det som å gjøre samfunnet en tjeneste å brenne kirker.

Det koster samfunnet penger, og du oppnår ikke noe som helst, da kirkene bare vil bygges opp igjen. Med andre ord stjeler du som en ravn fra felleskassen.

 

Kirker har blitt brent i Norge like lenge som kristne har vært her.

Det alene burde vel si deg noe om hvor effektivt det er :lol:

 

En av grunnene til at folk brenner kirker, er jo nettopp at de er blitt betalt av staten fra starten av.

Og da blir det bedre av at man må betale det ENDA en gang? :lol:

 

Hvis du brenner mange nok kirker, vil det ikke være mulig å bygge dem alle opp igjen.

9590157[/snapback]

Du får ikke gjort det, for da bruker man bare penger på vakthold og etterforskning, og du stjeler enorme summer fra samfunnet.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal le eller grine til argumentasjonen til kirkebrennerene her. Gas, hvis primitivismen er så viktig for deg, hvorfor sitter du på internett? Gutten min, det er jo nettopp et produkt av alt det du hater. Dine argumenter har synket ned til nivået til en tolvåring som bare vil ha oppmerksomhet med å vri hodet rundt for å finne de mest provoserende utsagnene. Jeg avslutter min diskusjon med deg der. Lykke til med øh... anarkismen.

 

Griffar, hvis du virkelig vil separere religion fra den norske stat, hvorfor forsvarer du den mest ueffektive og tåpelige måten å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Jo, jeg ville fortsatt spurt slik. Hva får deg (eller dere) til å tro at det hjelper å brenne ned kirkene? Tror dere staten vil oppheve "monopolet" og fjerne statskirken? Dessuten har jo ikke statskirken monopol på religion i Norge, og det vet du like godt som meg.

9590262[/snapback]

Veldig bra, her er vi inne på vesentlige spørsmål om emnet. Det hjelper på den måten at de kristne som styrer er utrolig ignorante. De tenker at siden det er "så mange" kristne her i landet, kan kristendommen gjelde som en offentlig religion og de kan holde på med all dritten de gjør, for de som ikke er kristne har ihvertfall ikke noe imot det. Men når kirker blir brent vises det jo, vi har noe imot det. Og det er smekk på pungen til de som mener kristendommen har noe i Norge å gjøre. Hva staten gjør har ikke så mye å si, faktum er at staten ikke har gjort en dritt i løpet av kirkens milleniumslange historie, utenom å skifte fra katolikismen til protestantismen. Det er en uvesentlig forskjell for oss som ser på begge som en styggedom. Statskirken har ikke monopol på den måten at de spessielt interesserte kan få velge selv. Men det er selvsagt ikke nok!

 

Latskap, tror du virkelig vi hadde anarki før kristendommen kom hit?

9594704[/snapback]

 

 

Neinei, og det har jeg heller ikke sagt. Men det samfunnet vår gode venn med tors hammer beskrev er anarki.

Lenke til kommentar
Slående argument, det der.

9608872[/snapback]

 

Haha :!:

 

Men back on track: Kirkebrann er ikke ok.

 

Selv er jeg ateist, og jeg mener kristne/religiøse dyrker illusjoner og hindrer framgangen til menneskeheten. Likevel, ser jeg at mange mennesker finner trøst og samhold i troen, og det blir feil å brenne ned deres tilholdssted.

Lenke til kommentar
interessant. så en prest jobber altså ikke? bisettelser, giftemål, dåp etc. innebærer ingen jobb?

 

hva med kulturarv? stavkirkene er en del av kulturarven vår.

9357774[/snapback]

 

 

Stavkirkene er det som symboliserer ødeleggelsen av kulturarven vår. Dem står på gamle offer/tilbedelses plasser til våre tidligere norrøne guder. Stavkirkene kan for min del bare stå da jeg synes arkitekturen og måten dem er bygd på er ganske flott. Men en "ny" kirke kan brenne når som helst for min del. Brenn dem alle ned, de skjender vårt flotte land med sine tilbedelsessteder, brenn for all del alle plasser man "tilber" religion og dritt!

 

Når skal folk få det inn i hodet, kristendom og kristenkulturen er IKKE vår kulturarv, det ble påtvunget det norske folk med voldelig makt og det norske folk ble styrt av jerngrep fra den kristne makten i mange hundre år. Hvorfor i alle dager skal vi fortsette å godta sånn dritt i landet vårt? Fjern alt som har med religion fra loven og staten, la de halvpedofile idiotene holde "troen" sin oppe med egne midler og se hvor lenge dem greier å holde stand!

 

Ja til kirurgisk og destruktiv fjerning av kristendom/religion i Norge!

Lenke til kommentar

Stavkirkene er det som symboliserer ødeleggelsen av kulturarven vår. Dem står på gamle offer/tilbedelses plasser til våre tidligere norrøne guder. Stavkirkene kan for min del bare stå da jeg synes arkitekturen og måten dem er bygd på er ganske flott. Men en "ny" kirke kan brenne når som helst for min del. Brenn dem alle ned, de skjender vårt flotte land med sine tilbedelsessteder, brenn for all del alle plasser man "tilber" religion og dritt!

Du vil brenne alle tilbedingssteder men klager på ødeleggelsen av vår norrøne religiøse arv?

 

Når skal folk få det inn i hodet, kristendom og kristenkulturen er IKKE vår kulturarv, det  ble påtvunget det norske folk med voldelig makt og det norske folk ble styrt av jerngrep fra den kristne makten i mange hundre år.

Tusen år. 1000 år. M år.

 

Så mange år med norsk kultur. Det spiller ingen verdens rolle hvor den kom fra. Den er der, det er et ubestridelig faktum. Du kan ikke mane til respekt for kulturarven, men ignorere de siste tusen år.

 

Hvorfor i alle dager skal vi fortsette å godta sånn dritt i landet vårt? Fjern alt som har med religion fra loven og staten, la de halvpedofile idiotene holde "troen" sin oppe med egne midler og se hvor lenge dem greier å holde stand!

 

Ja til kirurgisk og destruktiv fjerning av kristendom/religion i Norge!

9637548[/snapback]

 

Da er du vel bare glad til at den norrøne troen ble utryddet?

Lenke til kommentar
Stavkirkene er det som symboliserer ødeleggelsen av kulturarven vår. Dem står på gamle offer/tilbedelses plasser til våre tidligere norrøne guder. Stavkirkene kan for min del bare stå da jeg synes arkitekturen og måten dem er bygd på er ganske flott. Men en "ny" kirke kan brenne når som helst for min del. Brenn dem alle ned, de skjender vårt flotte land med sine tilbedelsessteder, brenn for all del alle plasser man "tilber" religion og dritt!

 

Du vil brenne alle tilbedingssteder men klager på ødeleggelsen av vår norrøne religiøse arv?

 

Ja, helt riktig. Kristendommen er her som en fremmed svulst, den har ingenting her å gjøre. Norrøn er en mytologi, som vitenskapen etterhvert ville tatt over for (dette er mine egne påstander). Men vi ville hvertfall hatt noe rotekte Norsk å være stolte av. Selv om vi ikke gikk rundt å tilbedde guder og bygde monumenter og svære bygg for å få det til. Kristendommen og alle andre religioner bør fjernes og det grundig for at menneskene skal komme seg videre. Dette er mine meninger og heldigvis er det mange med meg og antallet øker, kanskje en dag kan mine etterkommere leve i en religionsfri verden.

 

Når skal folk få det inn i hodet, kristendom og kristenkulturen er IKKE vår kulturarv, det  ble påtvunget det norske folk med voldelig makt og det norske folk ble styrt av jerngrep fra den kristne makten i mange hundre år.

 

Tusen år. 1000 år. M år.

 

Og med det mener du? Kan ikke mange hundre år bli tusen år til sammen? :S

 

 

Så mange år med norsk kultur. Det spiller ingen verdens rolle hvor den kom fra. Den er der, det er et ubestridelig faktum. Du kan ikke mane til respekt for kulturarven, men ignorere de siste tusen år.

 

Jeg kan mane til respekt for det som er opprinnelig Norsk kultur, nemmelig Norrøn livsstil. Ikke en kristen livsstil som kommer fra land langt herifra. Kirker ble satt opp på viktige kulturelle steder for nordmenn for å tvinge og trykke dem langt nok ned, for å håne dems livsstil og for å true dem. Og de fleste kirker står i dag på plasser som har et mye mer viktig opphav for vår kultur enn det den kristne religion noensinne vil ha. Hva er Norge mest kjent for i det store utland? Kristne Knøler eller Vikingene?

 

 

Hvorfor i alle dager skal vi fortsette å godta sånn dritt i landet vårt? Fjern alt som har med religion fra loven og staten, la de halvpedofile idiotene holde "troen" sin oppe med egne midler og se hvor lenge dem greier å holde stand!

 

Ja til kirurgisk og destruktiv fjerning av kristendom/religion i Norge!

 

Da er du vel bare glad til at den norrøne troen ble utryddet?

 

Norrøn er ikke klasifisert som en religion såvidt jeg vet, det er en mytologi. Men den er vår originale "tro" som såvidt meg bekjent ikke ble påtvunget noen.

Lenke til kommentar
Stavkirkene er det som symboliserer ødeleggelsen av kulturarven vår. Dem står på gamle offer/tilbedelses plasser til våre tidligere norrøne guder. Stavkirkene kan for min del bare stå da jeg synes arkitekturen og måten dem er bygd på er ganske flott. Men en "ny" kirke kan brenne når som helst for min del. Brenn dem alle ned, de skjender vårt flotte land med sine tilbedelsessteder, brenn for all del alle plasser man "tilber" religion og dritt!

 

Du vil brenne alle tilbedingssteder men klager på ødeleggelsen av vår norrøne religiøse arv?

 

Ja, helt riktig. Kristendommen er her som en fremmed svulst, den har ingenting her å gjøre. Norrøn er en mytologi, som vitenskapen etterhvert ville tatt over for (dette er mine egne påstander). Men vi ville hvertfall hatt noe rotekte Norsk å være stolte av. Selv om vi ikke gikk rundt å tilbedde guder og bygde monumenter og svære bygg for å få det til. Kristendommen og alle andre religioner bør fjernes og det grundig for at menneskene skal komme seg videre. Dette er mine meninger og heldigvis er det mange med meg og antallet øker, kanskje en dag kan mine etterkommere leve i en religionsfri verden.

Rotekte norsk. Haha.

 

Når skal folk få det inn i hodet, kristendom og kristenkulturen er IKKE vår kulturarv, det  ble påtvunget det norske folk med voldelig makt og det norske folk ble styrt av jerngrep fra den kristne makten i mange hundre år.

 

Tusen år. 1000 år. M år.

 

Og med det mener du? Kan ikke mange hundre år bli tusen år til sammen? :S

Dramatisk poeng.

 

Så mange år med norsk kultur. Det spiller ingen verdens rolle hvor den kom fra. Den er der, det er et ubestridelig faktum. Du kan ikke mane til respekt for kulturarven, men ignorere de siste tusen år.

 

Jeg kan mane til respekt for det som er opprinnelig Norsk kultur, nemmelig Norrøn livsstil. Ikke en kristen livsstil som kommer fra land langt herifra. Kirker ble satt opp på viktige kulturelle steder for nordmenn for å tvinge og trykke dem langt nok ned, for å håne dems livsstil og for å true dem. Og de fleste kirker står i dag på plasser som har et mye mer viktig opphav for vår kultur enn det den kristne religion noensinne vil ha. Hva er Norge mest kjent for i det store utland? Kristne Knøler eller Vikingene?

Drit nå i hva Norge er mest kjent for. Det har intet å si. Om Norge var mest kjent for Islam, skulle vi hatt det som statsreligion?

 

Spørsmålet reiser seg for nte gang: tror du på arvesynd? Hvis ikke, er det ikke rett å ta ut tidligere tiders ugjerninger på dagens befolkning.

 

Hvorfor i alle dager skal vi fortsette å godta sånn dritt i landet vårt? Fjern alt som har med religion fra loven og staten, la de halvpedofile idiotene holde "troen" sin oppe med egne midler og se hvor lenge dem greier å holde stand!

 

Ja til kirurgisk og destruktiv fjerning av kristendom/religion i Norge!

 

Da er du vel bare glad til at den norrøne troen ble utryddet?

 

Norrøn er ikke klasifisert som en religion såvidt jeg vet, det er en mytologi. Men den er vår originale "tro" som såvidt meg bekjent ikke ble påtvunget noen.

9638183[/snapback]

 

Norrøn mytologi er religion akkurat like mye som kristen mytologi. Ikke prøv å lure deg unna.

Lenke til kommentar
Stavkirkene er det som symboliserer ødeleggelsen av kulturarven vår. Dem står på gamle offer/tilbedelses plasser til våre tidligere norrøne guder. Stavkirkene kan for min del bare stå da jeg synes arkitekturen og måten dem er bygd på er ganske flott. Men en "ny" kirke kan brenne når som helst for min del. Brenn dem alle ned, de skjender vårt flotte land med sine tilbedelsessteder, brenn for all del alle plasser man "tilber" religion og dritt!

 

Du vil brenne alle tilbedingssteder men klager på ødeleggelsen av vår norrøne religiøse arv?

 

Ja, helt riktig. Kristendommen er her som en fremmed svulst, den har ingenting her å gjøre. Norrøn er en mytologi, som vitenskapen etterhvert ville tatt over for (dette er mine egne påstander). Men vi ville hvertfall hatt noe rotekte Norsk å være stolte av. Selv om vi ikke gikk rundt å tilbedde guder og bygde monumenter og svære bygg for å få det til. Kristendommen og alle andre religioner bør fjernes og det grundig for at menneskene skal komme seg videre. Dette er mine meninger og heldigvis er det mange med meg og antallet øker, kanskje en dag kan mine etterkommere leve i en religionsfri verden.

Rotekte norsk. Haha.

 

Når skal folk få det inn i hodet, kristendom og kristenkulturen er IKKE vår kulturarv, det  ble påtvunget det norske folk med voldelig makt og det norske folk ble styrt av jerngrep fra den kristne makten i mange hundre år.

 

Tusen år. 1000 år. M år.

 

Og med det mener du? Kan ikke mange hundre år bli tusen år til sammen? :S

Dramatisk poeng.

 

Så mange år med norsk kultur. Det spiller ingen verdens rolle hvor den kom fra. Den er der, det er et ubestridelig faktum. Du kan ikke mane til respekt for kulturarven, men ignorere de siste tusen år.

 

Jeg kan mane til respekt for det som er opprinnelig Norsk kultur, nemmelig Norrøn livsstil. Ikke en kristen livsstil som kommer fra land langt herifra. Kirker ble satt opp på viktige kulturelle steder for nordmenn for å tvinge og trykke dem langt nok ned, for å håne dems livsstil og for å true dem. Og de fleste kirker står i dag på plasser som har et mye mer viktig opphav for vår kultur enn det den kristne religion noensinne vil ha. Hva er Norge mest kjent for i det store utland? Kristne Knøler eller Vikingene?

Drit nå i hva Norge er mest kjent for. Det har intet å si. Om Norge var mest kjent for Islam, skulle vi hatt det som statsreligion?

 

Spørsmålet reiser seg for nte gang: tror du på arvesynd? Hvis ikke, er det ikke rett å ta ut tidligere tiders ugjerninger på dagens befolkning.

 

Hvorfor i alle dager skal vi fortsette å godta sånn dritt i landet vårt? Fjern alt som har med religion fra loven og staten, la de halvpedofile idiotene holde "troen" sin oppe med egne midler og se hvor lenge dem greier å holde stand!

 

Ja til kirurgisk og destruktiv fjerning av kristendom/religion i Norge!

 

Da er du vel bare glad til at den norrøne troen ble utryddet?

 

Norrøn er ikke klasifisert som en religion såvidt jeg vet, det er en mytologi. Men den er vår originale "tro" som såvidt meg bekjent ikke ble påtvunget noen.

9638183[/snapback]

 

Norrøn mytologi er religion akkurat like mye som kristen mytologi. Ikke prøv å lure deg unna.

9638428[/snapback]

 

Norrøn mytologi er en del av vår opprinnelige (frivillige, ikke påtvungede) kultur. Kristendom har blitt påtvunget med makt og frykt, ergo ser jeg ikke på det som Norsk kultur.

 

Hypotetisk: Hadde muslimene overtatt Norge etter en Borgerkrig, skulle vi da slått om og revet alle kirker og lagt om vår kultur til muslimsk kultur? om 1 generasjon? for man kan jo ikke kjempe imot, pga at man skal ikke straffe folk for tidligere generasjoners feil?

 

 

Og ja, rotekte norsk. Hva er det som er så morsomt med det? Det er noe som vi i Sverige, Norge og Danmark kan stille oss alene om å ha som kultur fra gammelt av i verden, på lik linje med det Indianerene (Amerikanerene, de originale) kan være stolte av. Du må nå være tett i både pappen og pappmasjeen om du ikke ser at Norrøn er mer Norsk kultur enn en halvjødisk,romersk, midtøsten religion er.

 

Dramatisk poeng? Hmm, var vel du som prøvde å lage det dramatiske poenget med din komentar som overhodet ikke hadde noe poeng eller misjon.

Lenke til kommentar

Norrøn mytologi er en del av vår opprinnelige (frivillige, ikke påtvungede) kultur. Kristendom har blitt påtvunget med makt og frykt, ergo ser jeg ikke på det som Norsk kultur.

Selvsagt er det norsk kultur. Det har vært del av norsk kultur i tusen år og er det fortsatt. På samme måte som nazisme en gang var en del av tysk kultur, og apartheid en del av den Sør-afrikanske. Det er ikke kun positive, frivillige trekk som er del av en kultur. Også de negative.

 

Hypotetisk: Hadde muslimene overtatt Norge etter en Borgerkrig, skulle vi da slått om og revet alle kirker og lagt om vår kultur til muslimsk kultur? om 1 generasjon? for man kan jo ikke kjempe imot, pga at man skal ikke straffe folk for tidligere generasjoners feil?

Hvordan ville det være å straffe noen for tidligere generasjoners feil å ikke rive kirker?

 

Og du svarte ikke ja/nei på ja/nei-spørsmålet mitt: tror du på arvesynd?

 

Og ja, rotekte norsk. Hva er det som er så morsomt med det? Det er noe som vi i Sverige, Norge og Danmark kan stille oss alene om å ha som kultur fra gammelt av i verden, på lik linje med det Indianerene (Amerikanerene, de originale) kan være stolte av. Du må nå være tett i både pappen og pappmasjeen om du ikke ser at Norrøn er mer Norsk kultur enn en halvjødisk,romersk, midtøsten religion er.

Germansk mytologi har tatt turen til Norge en gang, den også.

 

Dramatisk poeng? Hmm, var vel du som prøvde å lage det dramatiske poenget med din komentar som overhodet ikke hadde noe poeng eller misjon.

9639951[/snapback]

 

Du må ikke ta feil av poenger du er uenige i og fravær av poenger. Min post hadde substans, som du nå har svart på. For du ville ikke svart på noe slikt substansløst:

 

ASDFHJ

SDGHJ

jd

 

Ville du vel?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...