Gå til innhold

Hva mener dere om kirkebrann?


Hva mener du?  

476 stemmer

  1. 1. Hva mener du?

    • Helt ok
      90
    • Ikke ok
      307
    • Bryr meg ikke
      79


Anbefalte innlegg

De kristne brant, slo, voldtok og drepte alle som ikke trodde da de kom hit til Norge. Kristendommen ble påtvingt oss med vold. Jeg menner alle spor fra kristendom og andre religioner og sekter burde utryddes. Religion er en uting.

9357869[/snapback]

 

Vel talt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
interessant. så en prest jobber altså ikke? bisettelser, giftemål, dåp etc. innebærer ingen jobb?

 

hva med kulturarv? stavkirkene er en del av kulturarven vår.

9357774[/snapback]

 

Det er ikke en jobb som produserer noe. Man trenger ikke prester. Dåp fører til ingenting, Giftemål trenger man ikke gjøre i kirka og bisettelser trenger man heller ikke kirken til.

 

Religiøs kultur arv er det færre en du tror som egentlig bryr seg noe om.

 

Religion vil dø ut,

9357831[/snapback]

 

Regner med du også er i mot all form for kultur, siden slike jobber ikke "produserer" noe utenom underholdning: tv, film, bøker, idrett...

Lenke til kommentar
interessant. så en prest jobber altså ikke? bisettelser, giftemål, dåp etc. innebærer ingen jobb?

 

hva med kulturarv? stavkirkene er en del av kulturarven vår.

9357774[/snapback]

 

Det er ikke en jobb som produserer noe. Man trenger ikke prester. Dåp fører til ingenting, Giftemål trenger man ikke gjøre i kirka og bisettelser trenger man heller ikke kirken til.

 

Religiøs kultur arv er det færre en du tror som egentlig bryr seg noe om.

 

Religion vil dø ut,

9357831[/snapback]

Interessante synspunkter. Særlig med tanke på hvor få jobber som egentlig produserer noe i dagens samfunn.

Frisører? Håret vokser jo bare ut igjen.

Lærere? Mange som har gått på skolen dør jo bare uten å ha utrettet noe stort.

Drosjesjåfører? Folk reiser jo tilbake igjen i løpet av få timer uansett.

 

I likhet med prester og andre ansatte i kirken utfører utøvere av ovenstående yrker tjenester for folk, tjenester som betyr mye for mange.

 

Hvis du vil ha slutt på yrker som "ikke produserer noe", blir det mange arbeidsledige her i landet.

 

EDIT: Leif

Endret av hsiverts
Lenke til kommentar
interessant. så en prest jobber altså ikke? bisettelser, giftemål, dåp etc. innebærer ingen jobb?

 

hva med kulturarv? stavkirkene er en del av kulturarven vår.

9357774[/snapback]

 

Det er ikke en jobb som produserer noe. Man trenger ikke prester. Dåp fører til ingenting, Giftemål trenger man ikke gjøre i kirka og bisettelser trenger man heller ikke kirken til.

 

Religiøs kultur arv er det færre en du tror som egentlig bryr seg noe om.

 

Religion vil dø ut,

9357831[/snapback]

 

Regner med du også er i mot all form for kultur, siden slike jobber ikke "produserer" noe utenom underholdning: tv, film, bøker, idrett...

9357901[/snapback]

 

Dem er iallefall ikke 100% sponset av staten. som kirken stort sett er

Lenke til kommentar
De kristne brant, slo, voldtok og drepte alle som ikke trodde da de kom hit til Norge. Kristendommen ble påtvingt oss med vold. Jeg menner alle spor fra kristendom og andre religioner og sekter burde utryddes. Religion er en uting.

9357869[/snapback]

 

Så fordi kristne var slemme i Norge mot noen ingen kjenner for tusen år siden så skal vi brenne/drepe de religiøse tusen år etterpå?

 

Greit at man er imot religion, særlig hvis det er en velforumlert og gjennomtenkt motstand, men slike uttaleser virker for meg like hjernevaskede som de som forteller meg at jesus elsker meg.

Lenke til kommentar
interessant. så en prest jobber altså ikke? bisettelser, giftemål, dåp etc. innebærer ingen jobb?

 

hva med kulturarv? stavkirkene er en del av kulturarven vår.

9357774[/snapback]

 

Det er ikke en jobb som produserer noe. Man trenger ikke prester. Dåp fører til ingenting, Giftemål trenger man ikke gjøre i kirka og bisettelser trenger man heller ikke kirken til.

 

Religiøs kultur arv er det færre en du tror som egentlig bryr seg noe om.

 

Religion vil dø ut,

9357831[/snapback]

 

Regner med du også er i mot all form for kultur, siden slike jobber ikke "produserer" noe utenom underholdning: tv, film, bøker, idrett...

9357901[/snapback]

 

Dem er iallefall ikke 100% sponset av staten. som kirken stort sett er

9357925[/snapback]

 

Kultur får en god del statsstøtte også. Vi har til og med egen minister for kultur, som tilfeldigvis er samme person som kirkeministeren.

 

Mener du at det at prester ikke produserer noe er grunn nok til at de ikke skal få statsstøtte?

 

Jeg er mer opptatt av at det skal være rettferdig, altså at én religion ikke skal få mer enn alle andre.

Lenke til kommentar
interessant. så en prest jobber altså ikke? bisettelser, giftemål, dåp etc. innebærer ingen jobb?

 

hva med kulturarv? stavkirkene er en del av kulturarven vår.

9357774[/snapback]

 

Det er ikke en jobb som produserer noe. Man trenger ikke prester. Dåp fører til ingenting, Giftemål trenger man ikke gjøre i kirka og bisettelser trenger man heller ikke kirken til.

 

Religiøs kultur arv er det færre en du tror som egentlig bryr seg noe om.

 

Religion vil dø ut,

9357831[/snapback]

 

Regner med du også er i mot all form for kultur, siden slike jobber ikke "produserer" noe utenom underholdning: tv, film, bøker, idrett...

9357901[/snapback]

 

Dem er iallefall ikke 100% sponset av staten. som kirken stort sett er

9357925[/snapback]

 

Kultur får en god del statsstøtte også. Vi har til og med egen minister for kultur, som tilfeldigvis er samme person som kirkeministeren.

 

Mener du at det at prester ikke produserer noe er grunn nok til at de ikke skal få statsstøtte?

 

Jeg er mer opptatt av at det skal være rettferdig, altså at én religion ikke skal få mer enn alle andre.

9357940[/snapback]

 

Jeg er opptatt av det skal være rettferdig jeg også. At alle burde fjernes

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
De kristne brant, slo, voldtok og drepte alle som ikke trodde da de kom hit til Norge. Kristendommen ble påtvingt oss med vold. Jeg menner alle spor fra kristendom og andre religioner og sekter burde utryddes. Religion er en uting.

9357869[/snapback]

 

Så fordi kristne var slemme i Norge mot noen ingen kjenner for tusen år siden så skal vi brenne/drepe de religiøse tusen år etterpå?

 

Greit at man er imot religion, særlig hvis det er en velforumlert og gjennomtenkt motstand, men slike uttaleser virker for meg like hjernevaskede som de som forteller meg at jesus elsker meg.

9357938[/snapback]

 

Jeg mente ikke at de religiøse burde utryddes, jeg mener all religion bør utryddes.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Spørsmålet er ganske enkelt: Hva mener dere om kirkebrann?

 

Er det skjending?

Er det en uting?

Er det helt ok?

Burde vi gjøre noe for å forebygge det mht. av "greven" snart slipper ut?

Er feks. riving/nedlegging av kirken en finfin måte å forhindre det på?

 

forklar gjerne hvorfor dere mener det dere gjør...

9357191[/snapback]

 

Skjending?

Uting ...?

Ok, glem det!

La småsvina som gjerne river ned dømmes til å bygge opp ... :love:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg mente ikke at de religiøse burde utryddes, jeg mener all religion bør utryddes.

9358087[/snapback]

 

Så etter denne hyggelige desimeringen så skal ...?

Lenke til kommentar
Spørsmålet er ganske enkelt: Hva mener dere om kirkebrann?

Å ødelegge andres eiendom er alltid galt.

9358271[/snapback]

 

Andres eiendom? Vi betaler skatt, like mye min som din. Syntes det er dumt og omtale statlig eiendom som "noen andres". den er vår alles felles eiendom og en avstemning skulle bestemt hva som skulle være der

Lenke til kommentar
Så du mener det er fritt fram for meg å ødelegge alle statlige bygninger fordi min skatt finansierer dem?

9358355[/snapback]

 

Hadde dem ikke kastet bort pengene på en sliten kirke i begynnelsen hadde vi sluppet å brenne dem.

 

PS: jeg mener mye av det jeg sier, men se litt humor i det. Jeg er ikke et r@sshøl.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar

Herregud....

 

Jeg skulle ønske at all religion forsvant, men å brenne ned kirker er jo latterlig. Jeg skulle ønske naboen min også forsvant, men jeg ønsker ikke at folk skal brenne ned huset hans!

 

En annen ting: Jeg kan se for meg at religiøse folk bare får en enda større "tilhørighet" når slike ting skjer. Er målet med å brenne ned kirker å "fjerne" religion, tror jeg kirkebrennerne har bomma kraftig. Men slike folk er vel ikke akkurat de smarteste da, så...

Lenke til kommentar
Du svarte ikke på spørsmålet, Lafs. Kan jeg ødelegge offentlige bygninger fordi skatten jeg betaler er med på å finansiere disse?

9358394[/snapback]

 

Du prøver andre middler først. Få folk ut av statskirken, håpe dem legger ned kirka. Sett ut ut rotter, stinkbomber osv++.

 

Brenning blir vel siste utvei, og ikke alle offentlige bygninger, bare religiøse sådan

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...