Gå til innhold

Hva mener dere om kirkebrann?


Hva mener du?  

476 stemmer

  1. 1. Hva mener du?

    • Helt ok
      90
    • Ikke ok
      307
    • Bryr meg ikke
      79


Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle det bare være redselen for å være tatt som forhindrer folk fra å brenne kirker?

 

For min del er det mange grunner til at jeg syns det er tåpelig.

 

-Hvis man er ute etter avkristning så funker kirkebrann latterlig dårlig

-Brannen kan være dårlig for atmosfæren

-Det har kostet masse penger å bygge kirken

-De kristne blir nok ganske sinte og kan gjøre endel negative ting mot folk som kanskje ikke har noe med brannen å gjøre. Eller så kan de jo bli leie seg, og det er jo ikke noe positivt uansett om man er religiøs eller ateist

-Folk som mister jobben sin

-Koster endel å rydde unna vrakrestene (og det er sikkert endel som vil bygge opp en ny kirke, og det koster vel enda mer)

 

Hvis kirkebranner hadde medført noe positivt, så hadde jeg brent ned kirker, men det er nok det motsatte som skjer. Det medfører stort sett det samme som å brenne ned ethvert hus, men det kan hende at det er ekstra mange som blir sinte og leie seg, som i bunn og grunn sannsynligvis ikke har gjort noe galt for å bli straffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er fanken ulovlig å brenne ned andres eiendom, kirke eller ikke. Man kan da ikke støtte en slik handling?

Skal en kristen person som ikke liker satanister stort brenne ned huset til satanisten?

9435064[/snapback]

Du har tydeligvis ikke tatt deg tid til å forstå saken her. Det er ikke spørsmål om hva som er lov, fordi loven er lagd av kristne og loven i seg selv er kristen. Det er ikke satanister som sender norsk barn, ungdom og voksne til satanistkirka si eller fusker med medlemstall. Sett deg mer inn i situasjonen, og du vil ikke komme med slike dumme utspill igjen.

 

Selvfølgelig støtter jeg en slik handling - fullt ut.

 

Forøvrig ser jeg at debatten har sporet helt av. Handler det om kristendommen? Handler denne debatten, som alle andre debatter i Religion, filosofi og livssyn om hvordan enkelte kan tro på alt som står i bibelen? Handler dette om hva ateister står for, eller ikke står for? Prøv å skriv i riktig post neste gang. Denne handler om kirkebrann.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Du har tydeligvis ikke tatt deg tid til å forstå saken her. Det er ikke spørsmål om hva som er lov, fordi loven er lagd av kristne og loven i seg selv er kristen.

Du har helt rett, dette har ikke noe med norsk lov å gjøre. Det har med prinsipper å gjøre. Mitt prinsipp er at andres eiendom, og særlig kulturskatter, ikke skal ødelegges.

Lenke til kommentar

Denne tråden stenges for opprydding.

 

Jeg minner om at vi har krav om at brukere skal holde en høflig tone og at brukere ikke skal gå på person, men forholde seg til saken. Reaksjoner vil bli utdelt til de som ikke forholder seg til forumets retningslinjer. Innlegg vil bli fjernet om de inneholder overtramp, dette selv om det også vil medføre at konstruktive delene av innlegget også forsvinner.

 

Edit: Da åpnes tråden igjen. Et par-tre brukere er desverre utestengt grunnet flere brudd på retningslinjene og et halvt dusin advarsler er delt ut.

 

En hel haug med innlegg er slettet, deriblant endel saklige innlegg som er blitt slettet grunnet at de quotet innlegg som inneholdt overtramp. Jeg beklager dette, men det gikk med over en time til dette her og å bruke tid på å redigere et 30-talls innlegg for å finslipe dem er tid som vil gå ut over viktigere forumarbeid.

 

I fremtiden så ikke kommenter innlegg som inneholder brudd på retningslinjene. Rapporter dem slik at vi får anledning til å ta affære tidligere.

 

Dette innlegget her skal ikke kommenteres, reaksjon på moderering gjøres enten på pm eller til forumstyret på e-post [email protected].

 

Med det ønsker jeg alle en videre saklig diskusjon :)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Poenget er at tråden er teit. Pollen burde aldri vært tillatt. I vårt samfunn defineres det som galt å brenne kirker. Derfor er spørsmålet unødvendig.

9366007[/snapback]

 

I vårt samfunn for 200 år siden var det galt å ikke være kristen, mange av dem som ble tvunget til kristning før i tiden hadde nok lyst til å brenne litt både her og der, hadde dem levd i dag hadde dem nok hatt litt av hvert å si i denne tråden.

 

Etter å ha fått kona og datteren brent på bålet og blitt fratatt gård og grunn av kirken, tror jeg den rammede personen hadde MYE hat, mange som leser om hva som har skjedd i gamle dager får kansje dette hater videreført. Jeg syntes det er rart norge ikke har hatt flere kriger/borge-kriger angående kristendom.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Kirken jeg ble døpt i(Skjold) ble brendt ned av "Greven" noen måneder senere.

Må nok si meg motstander av kirkebrenning.

9473928[/snapback]

Jøss, er hand dømt for det? Har hørt selv at han hevder han er uskyldig i kirkebrenningen. For min del har er jeg glad den kirken ble brent. Desverre er den vel nå gjenreist?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lol. Husker da jeg var 14, sint på mamma, hørte på Dimmu Borgir, hadde fascistfantasier og syntes Varg Vikernes var kul. Good times :D

 

Satanist: "Kirkebrann er riktig fordi det er en renselsesprosess av noe unorsk, og dette må da logisk fjernes. I tillegg ødelegger visse kirker gamle kulturskatter. Siden jeg er imot ødeleggingen av gamle kulturskatter, så skal jeg ødelegge en gammel kulturskatt ved å stifte brann der. Siden det er feil at kristendommen kom med vold så skal jeg fjerne den med vold, fordi minus og minus blir pluss!"

 

Vanlig fyr: "Er ikke hele.. øhm, logikken din basert på ett subjektivt utsagn? Nemlig at kristendommen er noe Norge må "renses" for? Vi lever i ett demokrati og har religions og ytringsfriheter..."

 

Satanist: "Nei, det er ett faktum. Det er som jeg sier det er. Er du uenig med meg så brenner jeg en symbols institusjon som representerer deg, eller i værste fall skriver jeg sinte poster på internett og lenker til skumle videor på YouTube!"

 

Vanlig fyr: "Interessant. Du har nå føyd deg til en rekke andre ekstremister og terroristers tankegang, som du tidligere nevnte at du ikke likte. Det var altså de kristne som "inntok" Norge?

 

Satanist: "*fortsetter syklisk, ulogisk argument for så å høre på Burzum plate og kjøpe naglebelte på H&M"

 

Vanlig fyr: *riste på hodet*

Lenke til kommentar

selve greia med kirke brann syns jeg er faktisk vakkert å se på og høre om... ganske enkelt pga kristendom ble tvinga inn i Norge... og å bare se at faenskapen brenner ned gir meg... jahh gledes kick ^^ dette er ikke tull hva jeg skriver og nei jeg er ikke en satanisk... jeg er en ateist

 

eneste negative er tapt materialer som man kan bygge meningsfulle ting med... f.eks et hus men en liten pris å betale for å se faenskapen brenne

Lenke til kommentar
selve greia med kirke brann syns jeg er faktisk vakkert å se på og høre om... ganske enkelt pga kristendom ble tvinga inn i Norge... og å bare se at faenskapen brenner ned gir meg... jahh gledes kick ^^ dette er ikke tull hva jeg skriver og nei jeg er ikke en satanisk...

9560173[/snapback]

Du høres i alle fall ut som du er pyroman eller sadist.

Lenke til kommentar
selve greia med kirke brann syns jeg er faktisk vakkert å se på og høre om... ganske enkelt pga kristendom ble tvinga inn i Norge... og å bare se at faenskapen brenner ned gir meg... jahh gledes kick ^^ dette er ikke tull hva jeg skriver og nei jeg er ikke en satanisk... jeg er en ateist

 

eneste negative er tapt materialer som man kan bygge meningsfulle ting med... f.eks et hus men en liten pris å betale for å se faenskapen brenne

9560173[/snapback]

 

Sånne gledeskick fikk jeg også av å se ting brenne... :dribble: men da ble jeg 11 år.

 

Me sjøl, jeg tror ikke aiwass89 er sadist... det er nok bare hormoner. :)

Lenke til kommentar
Får jeg dette spørsmålet servert, må jeg si FOR! La dem brenne.  :devil:

 

Nei, jeg er ikke religiøs og mener at verden hadde vært mye bedre uten religion.

9562746[/snapback]

 

Tror du vi blir kvitt religion ved å brenne ned kirkebygg? Jeg er overbevist over at mange troende ville ha bladd frem til Johannes 15:18: "om verden hater dere, skal dere vite at den har hatet meg først".

Endret av BlueBench
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...