Gå til innhold

Hva mener dere om kirkebrann?


Hva mener du?  

476 stemmer

  1. 1. Hva mener du?

    • Helt ok
      90
    • Ikke ok
      307
    • Bryr meg ikke
      79


Anbefalte innlegg

Firkant; Hvor mange Kristne idag tror du det er som faktisk tror på Jomfrufødselen til Maria? Man fornekter ikke kristendommen, om man forsiktig hinter til; "Psst.. Kansje Josef ble litt kåt og lekte litt med henne før Bryllupet".

9427233[/snapback]

 

Firkantsopp, takk!

 

Hahahahaha! Hvis man ikke tror på jomfrufødselen, er jo ikke Jesus Guds sønn. Da er man heller ikke kristen.

Endret av firkantsopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tar jo ikke Bibelen med en klype salt. Hadde du gjort det, ville den vært brukt som opptenningspapir i peisen din for lenge siden.

 

Alle mennesker tror, men det er forskjellig hva vi legger til grunn for troen. Noen tror fordi det kan legges fram sterk bevisførsel, andre tror fordi de har hørt rykte om at man kommer til Helvete hvis man ikke tror på et bestemt eventyr.

 

Jesus er julenissen for voksne.

 

Jo, ved å tro at Gud i Bibelen sto bak BB, ignorerer du at BB må ha hatt en enkel årsak. Gud må nemlig være langt mer kompleks enn sitt skaperverk. Du ignorerer naturlovene: Masse kan ikke oppstå av ingenting. Du ignorerer at intelligent design ikke er vitenskapelig metode. Hvis du ikke vet noe om hva som var før BB, hva i all verden får deg til å tro at det må være Guden du har lest om i Bibelen som skapte alt?

Lenke til kommentar
Jo, ved å tro at Gud i Bibelen sto bak BB, ignorerer du at BB må ha hatt en enkel årsak. Gud må nemlig være langt mer kompleks enn sitt skaperverk. Du ignorerer naturlovene: Masse kan ikke oppstå av ingenting. Du ignorerer at intelligent design ikke er vitenskapelig metode. Hvis du ikke vet noe om hva som var før BB, hva i all verden får deg til å tro at det må være Guden du har lest om i Bibelen som skapte alt?

 

Jeg tror.

 

Jeg har ikke noe annet å si, religion er ikke mer enn tro.

Endret av Latskap
Lenke til kommentar

Hehe, du innrømmer faktisk at du velger å være irrasjonell! Man kan vel trygt si at du ikke tror innerst inne, men kun prøver å overbevise deg selv om at du tror fordi du innbiller deg at livet ikke er like flott uten. Jeg oppfordrer deg til å befrie sinnet ditt fra det religiøse viruset som hindrer hjernen din fra å tenke fritt.

 

Å bli ateist frigjør deg virkelig! Det kan kanskje være tungt de to første ukene, som da du skjønte at julenissen bare var tull, men over tid vil du være sjeleglad for at du ikke kastet bort ditt ene liv på overtro! :thumbup:

Lenke til kommentar
Personlig ignoranse? Jeg har selvinnsikt nok til å vite at jeg trenger Gud når jeg har det vondt, det gjør meg mye mer enn selv ignorant.

9427327[/snapback]

 

Og jeg har selvinnsikt nok til å vite at jeg ikke trenger Gud når jeg har det vondt.

Forøvrig så har jeg det skjeldent vont, noe som kan være årsak i at jeg ikke har noe gud...

Lenke til kommentar
Spørsmålet er ganske enkelt: Hva mener dere om kirkebrann?

 

Er det skjending?

Er det en uting?

Er det helt ok?

Burde vi gjøre noe for å forebygge det mht. av "greven" snart slipper ut?

Er feks. riving/nedlegging av kirken en finfin måte å forhindre det på?

 

forklar gjerne hvorfor dere mener det dere gjør...

 

NB: Dersom noen mener de har laget et godt og saklig innlegg, så sent PM m/innleggsnummer, så kan jeg lage en direktelink fra åpningstråden.

Dette gjelder uansett om du er for eller imot. (så lenge den er saklig og godt begrunnet)

9357191[/snapback]

 

Jeg veit ikke om jeg syns det er ok, eller ikke ok. Jeg syns bare det er helt unødvendig. Bortkastet tid. Jeg antar at de som brenner kirker er enten ikke-religiøse, anti-krist, satanist eller noe i den duren. Poenget mitt er, hvorfor gidder de burke så mye tid på å motbevise eller få vekk en religion som dem ikke en gang tror på? Jeg mener, jeg er ikke kristen (eller religiøs for den saks skyld), men jeg går ikke rundt og brenner ned kriker selvom. Jeg gidder rett og slett ikke å bruke tid på sånt tull. Bortkasta tid! Alle krikebrennere: SKJER DERE! Skaff dere et liv. Eller bruk i hvert fall tiden deres på å fokusere på deres egen tro eller livssyn enn å fokusere på å nedtrykke alle andres!

Og mens jeg husker det, hvis det fins en eller annen kirkebrenner her inne, kan han/henne venligst forklare meg hvorfor du i det hele tatt gidder å kaste bort din dyrebare tid på å brenne ned kirker? Eller hvorfor dere i det hele tatt gjør det?

 

//Malene.

Lenke til kommentar
Men faktum er at kirkebrann er ikke greit!

9427738[/snapback]

 

Det er helt feil!

Din mening er at kirkebrann er ikke greit!

Min mening er at kirkebrann er greit -dersom visse kriterier oppfylles (litt drøyt om noen lager "grillfest" mens kirken er stappfull da)

 

-men man kan aldri omtale en personlig oppfattning som et faktum!

Lenke til kommentar
For det første: kirker er IKKE kulturminner slik JEG ser det. Man kan godt kalle det historie/fortid, men da bør man også la kirken og den kristne tro tilhøre fortiden/historien.

Det du altså argumenterer for er at pyramidene i Egypt bør raseres? Siden det er en del av historien (og har nok av svin på skogen), så må vi kvitte oss med dem?

 

-denne er enkel!

 

Pyramidene er ikke tilknyttet er praktiserende religion som er til skade for omverden og brukes kun som inntektskilde for landet.

Noe alla dette burde også Norge vurdere å gjøre med kirkene....så kanskje noen endrer syn på kirkebrann :hmm:

 

Moskeèn i Kairo hvor Mohammed ligger bør demonteres og de hvite kalksteinene må legges tilbake der hvor de hører hjemme..

Moskeèn er nemlig bygget opp av pyramidesteiner som de har plyndret.

Det er derfor pyramidene nå ser ut som et takras.

 

Nix, pyramidene bør ikke raseres siden det er kun monomenter fra farao tidene som kan avkrefte de abrehamittiske religionene.

 

Jeg har forståelse om du eller andre av dine kristne våpenbrødre ønsker å rive de -Åja, så absolutt!

 

De kristne har jo i alle år fryktet dette, og var svært aktive i å sabotere oversettelsene vedrørende hyroglyffene. (siden de innholdte en del hemmeligheter og forklaringer som kan linkes direkte til dagens abrahamittiske religioner)

Man finner også brannskade over store hyroglyffer malt og huggd på vegger som er forårsaket av de kristne i Egypt som stammer i fra den tiden de var på flukt i fra Jødene.

Lenke til kommentar
Og også galt og rått.

9423842[/snapback]

Handler dette om norrøn historie eller kirkebrann? Kanskje en bit av begge. Å brenne kirker er en tusen år lang tradisjon som stammer fra vikingene.

9424538[/snapback]

Det handler om "Hva menneskene utrettet under norrøn tid", slik du uttrykker det. Og de uttrettet mye galt og rått.

Lenke til kommentar
Jeg stoler ikke blindt, det er viktig å være kritisk og ta ting med en klype salt. Bibelen er skrevet av mennesker for ca 2000 år siden.

Du tror blindt hvis du er religiøs. At Bibelen er såpass full av feil og selvmotsigelser viser hvor blind man må være for å ta noe der for god fisk.

 

Alle mennesker tror, det er bare et spørsmål om hvor du legger troen din. Ateister legger troen i mennesket, religiøse legger troen i noe overnaturlig.

Dette er fullstendig feil. Ateister har ingen tro som tilsvarer religiøs tro. For religiøse så er "tro" blind, irrasjonell aksept av overnaturlige påstander. Noe tilsvarende finnes det ikke for ateister.

 

Å tro at Gud satte i gang Big Bang uten et fnugg av bevis er ignorant. Å tro på det som står i Bibelen er ignorant. Mer og mer av Bibelen har blitt tilbakevist etter hvert som vi har skaffet oss mer kunnskap om virkeligheten. De kristne kan i beste fall kapitulere og bare tro på det som står der som vitenskapen enda ikke har tatt for seg. Altså maler de seg inn i et hjørne, og de tror blindt uten et fnugg av bevis.

Man ignorerer jo ingen ting ved å tro at Gud satte igang Big bang.

Man kommer med en tom påstand uten fnugg av bevis. Dette fordi man mangler kunnskap om naturlige fenomener. Det er ingenting som tilsier at det står noe overnaturlig bak.

 

 

 

Pyramidene er ikke tilknyttet er praktiserende religion som er til skade for omverden og brukes kun som inntektskilde for landet.

Inntektene går direkte til et regime som ikke akkurat er gatas snilleste gutt. Mener du det ville være feil å ødelegge inntektsgrunnlaget til et undertrykkende regime?

 

Jeg har forståelse om du eller andre av dine kristne våpenbrødre ønsker å rive de -Åja, så absolutt!

Hvorvidt jeg er kristen eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Det som har noe med saken å gjøre er at du argumenterer for at det er greit å ødelegge andres eiendom og kulturskatter så lenge du føler for det.

Lenke til kommentar

Tja.

 

Kulturskatter kan jeg helt fint tolerere å se ødelagt.

 

Dersom noen brenner et maleri av Edvard Munch burde boten bli på noen titalls kroner: Det samme som Munch betalte for lerrettet og malingen.

Det er bare malerier tross alt.

 

Men å ødelegge bygninger -- som i motsetning til Edvard Munch sine malerier -- kostet milliarder å produserer...

Det er sløseri.

 

Ombygg en moderne kirke og du har et titalls leiligheter eller en stor rikmannsvilla.

Lenke til kommentar

QUOTE(Latskap @ 04/09-2007 : 20:57)

Jeg stoler ikke blindt, det er viktig å være kritisk og ta ting med en klype salt. Bibelen er skrevet av mennesker for ca 2000 år siden.

 

Du tror blindt hvis du er religiøs. At Bibelen er såpass full av feil og selvmotsigelser viser hvor blind man må være for å ta noe der for god fisk.

 

 

QUOTE

Alle mennesker tror, det er bare et spørsmål om hvor du legger troen din. Ateister legger troen i mennesket, religiøse legger troen i noe overnaturlig.

 

Dette er fullstendig feil. Ateister har ingen tro som tilsvarer religiøs tro. For religiøse så er "tro" blind, irrasjonell aksept av overnaturlige påstander. Noe tilsvarende finnes det ikke for ateister.

 

 

QUOTE

QUOTE

Å tro at Gud satte i gang Big Bang uten et fnugg av bevis er ignorant. Å tro på det som står i Bibelen er ignorant. Mer og mer av Bibelen har blitt tilbakevist etter hvert som vi har skaffet oss mer kunnskap om virkeligheten. De kristne kan i beste fall kapitulere og bare tro på det som står der som vitenskapen enda ikke har tatt for seg. Altså maler de seg inn i et hjørne, og de tror blindt uten et fnugg av bevis.

 

Man ignorerer jo ingen ting ved å tro at Gud satte igang Big bang.

 

Man kommer med en tom påstand uten fnugg av bevis. Dette fordi man mangler kunnskap om naturlige fenomener. Det er ingenting som tilsier at det står noe overnaturlig bak.

 

 

 

 

QUOTE(S2R2SK1 @ 04/09-2007 : 22:57)

Pyramidene er ikke tilknyttet er praktiserende religion som er til skade for omverden og brukes kun som inntektskilde for landet.

 

Inntektene går direkte til et regime som ikke akkurat er gatas snilleste gutt. Mener du det ville være feil å ødelegge inntektsgrunnlaget til et undertrykkende regime?

 

 

QUOTE

Jeg har forståelse om du eller andre av dine kristne våpenbrødre ønsker å rive de -Åja, så absolutt!

 

Hvorvidt jeg er kristen eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Det som har noe med saken å gjøre er at du argumenterer for at det er greit å ødelegge andres eiendom og kulturskatter så lenge du føler for det.

 

-Forklar hvordan du har fått til at jeg mener:

det er greit å ødelegge andres eiendom og kulturskatter så lenge du føler for det.

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Du mener det er greit å ødelegge kirker fordi du er uenig med menneskene som ferdes der, eller det du mener kirkebygninger står for.

 

Men hvis du vil ramme kristendommen i Norge, ville ikke f.eks. slott, storting eller regjering vært et mer effektivt mål?

9434393[/snapback]

 

Jeg synes det er greit at man brenner kirker.

Da er det selvforklarende at de kristne er uenig.

(samme som at pedofile blir banket i fengsel, svært rettferdig for mange og svært "urettferdig"for den pedofile)

 

Jeg mener ikke at kirkebrann er den ultimate måten å "avkristne" Norge på.

Men å ødelege kirken på lovlig vis fra "innsiden" er jo en mulighet :thumbup:

Jeg mener at en kirkebrann har mere symbolske verdier.

rent praktisk vil den trolig kommer tilbake igjen akuratt som en ondarted kreftsvuls

 

 

Om jeg vil ramme?

Effektiv mål?

Hva snakker du om?

Hva mener du at du får ut av å "ta" slottet, stortinget, eller regjeringen?

 

Må da for svingende flekkfjerner få lov til å mene noe er greit uten å praktisere det :hrm:

 

Om to gutter finner det for godt å elske med hverandres endetarm, så er det helt greit for meg så lenge de ikke gjør det foran trynet mitt, men det er vell ikke noe grunn til at jeg av den grunn skal begynne å praktisere bajskorvstuking :no:

 

 

 

 

 

Uansett: Det er ikke folkets moral som forhindrer kirkebrann, men frykten for å bli tatt!

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...