Gå til innhold

Hva mener dere om kirkebrann?


Hva mener du?  

476 stemmer

  1. 1. Hva mener du?

    • Helt ok
      90
    • Ikke ok
      307
    • Bryr meg ikke
      79


Anbefalte innlegg

Javell, så om jeg lager et atomkraftverk som lekker som et helvette og jeg har tillatelse av den norske stat til å drifte den slik den står..

...så skal ikke andre få lov til å uskadeliggjøre det fordi den står på min eiendom :hmm:

9412064[/snapback]

Det er ikke snakk om et atomkraftverk her, men om kulturminner. Om historie. Om andres eiendom. Det er ikke kirkene som er problemet heller. Det er folkene som fyller dem. Du kan jo foreslå massemord i stedet. Siden du tydeligvis er villig til å gå ganske langt for å oppnå målene dine.

 

-For det første: kirker er IKKE kulturminner slik JEG ser det. Man kan godt kalle det historie/fortid, men da bør man også la kirken og den kristne tro tilhøre fortiden/historien.

Du kan godt si at det er folkene som fyller dem er problemet, men der er jeg tildels uenig. Dersom kristendummen som organisasjon ikke har vært tilstede har det selvfølgelig ikke vært noe kirke å fylle eller å brenne.

Hva er foresten mine mål?

Hvor langt mener du jeg er villig til å oppnå hva?

 

Jovisst. Væpnet revolusjon. Drep de som står i veien.

9411373[/snapback]

Nei. Det er ikke venstre. Black metal er aldri venstre.

Men har sammenfallende holdninger med det ekstreme venstre.

 

Joda, det kunne det godt vært. Men du kan ikke rettferdiggjøre det å ødelegge andres eiendom, selv om de har makt og du er uenig med dem.

9411373[/snapback]

Jeg rettferdiggjør det å ødelegge andres eiendom utifra min moral. Jeg kan ikke tollerere den makt kirken har idag.

9413288[/snapback]

Det er ikke selve bygningen som har makt, Griffar.

9426076[/snapback]

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men har sammenfallende holdninger med det ekstreme venstre.

9426076[/snapback]

Venstre har ikke enerett på dette. Uansett handler det ikke om det samme. Det er ingenting venstre med Black Metal. Den eneste politiske rettning Black Metal har tilknyttning til er nasjonalsosialisme (NSBM).

 

Det er ikke selve bygningen som har makt, Griffar.

9426076[/snapback]

Kirken representerer den makt de kristne har, den makt kristendommen har. Kirken har en utrolig sentral rolle for kristne, den er et symbol på måten de dominerer samfunnet.

Lenke til kommentar
Men har sammenfallende holdninger med det ekstreme venstre.

9426076[/snapback]

Venstre har ikke enerett på dette. Uansett handler det ikke om det samme. Det er ingenting venstre med Black Metal. Den eneste politiske rettning Black Metal har tilknyttning til er nasjonalsosialisme (NSBM).

 

Det er ikke selve bygningen som har makt, Griffar.

9426076[/snapback]

Kirken representerer den makt de kristne har, den makt kristendommen har. Kirken har en utrolig sentral rolle for kristne, den er et symbol på måten de dominerer samfunnet.

9426554[/snapback]

 

Helt enig, og da er jo poenget med kirkebrann ganske selvforklarende.

Lenke til kommentar

Joda, jeg synes overhodet ikke synd på kirken om de mister et par kirker. At overtroiske samfunn skal få støtte fra staten til å sløse bort milliarder på meningsløse bygninger, er en skam for nasjonen vår.

 

Likevel synes jeg det er galt å brenne de ned.

 

Forresten: hvis statskirka oppløses, vil da statskirken kunne regne med mye mindre støtte fra staten?

Lenke til kommentar
Men har sammenfallende holdninger med det ekstreme venstre.

9426076[/snapback]

Venstre har ikke enerett på dette. Uansett handler det ikke om det samme. Det er ingenting venstre med Black Metal. Den eneste politiske rettning Black Metal har tilknyttning til er nasjonalsosialisme (NSBM).

Svært mye black metal er relatert til satanismen, som er svært høyre orientert. Spesielt pga den individualistiske tankegangen. Hvis man skal velge om BM ideologien er mest høyre eller venstre, er det uten tvil mer mot høyre.

Lenke til kommentar
Joda, jeg synes overhodet ikke synd på kirken om de mister et par kirker. At overtroiske samfunn skal få støtte fra staten til å sløse bort milliarder på meningsløse bygninger, er en skam for nasjonen vår.

 

Likevel synes jeg det er galt å brenne de ned.

 

-ok, driter i om en eller to brenner ned, men sånes det er galt å brenne

...forstår hva du mener, selv om jeg iskal si meg 100% enig.

 

Forresten: hvis statskirka oppløses, vil da statskirken kunne regne med mye mindre støtte fra staten?

9426717[/snapback]

 

Man skal ALDRI blande stat og kirke.

Det er helt forkastelig at Norge har statsreligion og favoriserer ett eventyr fremfor ett annet. Om de soper inn mere eller mindre penger er ikke poenget.

Dette handler om prinsipp!

Lenke til kommentar
Vi er jo strengt tatt en majoritet. Du er vel for apartheid også du.

9426648[/snapback]

 

Apartheid?

 

Religiøs apartheid.

 

- Statskirken har vært oppbygd som et slags religiøst apartheid-system, som har stengt dem som ikke har tilhørt statskirken ute på en rekke samfunnsområder. Selv om situasjonen er annerledes i dag, er det fortsatt rester igjen av dette systemet som hindrer oss i å ha full religionsfrihet.

 

- Men alle livssynsamfunn får støtte etter en fordelingsnøkkel. Betyr ikke det at det er likestilling tross statskirke?

 

- Det er riktig at alle får tilskudd, og på mange måter har vi en bedre ordning enn i en rekke andre land. Likevel innebærer religionsfrihet mye mer enn økonomiske ordninger. Skal den være reell, må den gjennomsyre lovverket og hele vår tenkning. I dag savnes en slik konsekvens.

Lenke til kommentar
Hvis Gud ville skape mennesker, hvorfor ventet han 15 milliarder år? Og hva var poenget med å skape et helt univers, sannsynligvis fullt av mer intelligent liv enn oss?

9427235[/snapback]

 

Tja. Hørt om; "Prøve-og-feile", metoden? Masse morsomt man har funnet ut av via den.

 

Du har rett til å velge selv hva du tror på. Men blant tusenvis av guder velger du altså ut én gud som du setter din lit til? Hvor sterk er da troa di? Over 50%?

9427235[/snapback]

 

Herregud. Hva har styrken med troen å gjøre? Tusenvis av guder? Erh..

Lenke til kommentar
Hvis Gud ville skape mennesker, hvorfor ventet han 15 milliarder år? Og hva var poenget med å skape et helt univers, sannsynligvis fullt av mer intelligent liv enn oss?

9427235[/snapback]

 

Tja. Hørt om; "Prøve-og-feile", metoden? Masse morsomt man har funnet ut av via den.

 

Du har rett til å velge selv hva du tror på. Men blant tusenvis av guder velger du altså ut én gud som du setter din lit til? Hvor sterk er da troa di? Over 50%?

9427235[/snapback]

 

Herregud. Hva har styrken med troen å gjøre? Tusenvis av guder? Erh..

9427263[/snapback]

 

Prøve og feile?? Hahahahahahaha, hvorfor skal en allmektig gud måtte prøve og feile i 15 milliarder år? Hvis han er så intelligent at han har skapt et univers med alle dets grunnstoffer og naturlover, burde han da klare å skape mennesker før det har gått 15 milliarder år!

 

Det finnes tusenvis av guder, ja. Og det finnes ingen grenser for hvor mange guder man kan finne opp. Å tro på én bestemt gud bare fordi det står nedskrevet i en 2000 år gammel bok skrevet av folk som trodde jorda var flat og verden var satt sammen av de fire elementer, er utrolig teit.

Lenke til kommentar
For det første: kirker er IKKE kulturminner slik JEG ser det. Man kan godt kalle det historie/fortid, men da bør man også la kirken og den kristne tro tilhøre fortiden/historien.

Det du altså argumenterer for er at pyramidene i Egypt bør raseres? Siden det er en del av historien (og har nok av svin på skogen), så må vi kvitte oss med dem?

 

Du kan godt si at det er folkene som fyller dem er problemet, men der er jeg tildels uenig. Dersom kristendummen som organisasjon ikke har vært tilstede har det selvfølgelig ikke vært noe kirke å fylle eller å brenne.

Det har fortsatt ikke noe med andres eiendom eller historiske bygninger å gjøre.

 

Det er ingenting venstre med Black Metal.

Mangelen på respekt for eiendomsretten.

 

Den eneste politiske rettning Black Metal har tilknyttning til er nasjonalsosialisme (NSBM).

(Nasjonal)sosialisme er kollektivisme, og dermed en venstresideideologi.

 

Det er ikke selve bygningen som har makt, Griffar.

9426076[/snapback]

Kirken representerer den makt de kristne har, den makt kristendommen har.

Så alt som representerer makt må ødelegges? Eller er det bare hvis noen du er uenig med har makten?

 

Kirken har en utrolig sentral rolle for kristne, den er et symbol på måten de dominerer samfunnet.

9426554[/snapback]

Så alle symboler må ødelegges? Eller er det bare andres symboler? Mener du at kristne har rett til å ødelegge huset ditt?

Lenke til kommentar
Velge selv? Ikke vær dum. Du må da ikke tro på en slik fantasifigur, da er det mye bedre å tro på Big Bang oppsto av seg selv  :lol:

Det oppstod ikke av seg selv. Energi/masse har alltid eksistert, og det samme gjelder naturlovene. Big Bang var en lovmessig prosess som fulgte naturlovene.

 

Slik at det er avklart; Jeg er ikke en troende. Jeg tror ikke på gud, men det kunne ikke falle meg inn å klasifisere Latskop som en ignorantisk person. Han har da ikke ignorert noe, enda.

Å tro at Gud satte i gang Big Bang uten et fnugg av bevis er ignorant. Å tro på det som står i Bibelen er ignorant. Mer og mer av Bibelen har blitt tilbakevist etter hvert som vi har skaffet oss mer kunnskap om virkeligheten. De kristne kan i beste fall kapitulere og bare tro på det som står der som vitenskapen enda ikke har tatt for seg. Altså maler de seg inn i et hjørne, og de tror blindt uten et fnugg av bevis.

 

Firkant; Hvor mange Kristne idag tror du det er som faktisk tror på Jomfrufødselen til Maria? Man fornekter ikke kristendommen, om man forsiktig hinter til; "Psst.. Kansje Josef ble litt kåt og lekte litt med henne før Bryllupet".

9427233[/snapback]

Du er klar over at Jesus er ganske viktig i kristendommen, ikke sant?

 

Hvis Gud ville skape mennesker, hvorfor ventet han 15 milliarder år? Og hva var poenget med å skape et helt univers, sannsynligvis fullt av mer intelligent liv enn oss?

9427235[/snapback]

Tja. Hørt om; "Prøve-og-feile", metoden? Masse morsomt man har funnet ut av via den.

Gud skal i følge kristendommen være perfekt (og allmektig og allvitende). Dersom man må prøve og feile så er man ikke perfekt. Dessuten er Gud som sagt allvitende, så han ville visst på forhånd nøyaktig hvordan alt ville skje ved ulike scenarier.

Lenke til kommentar
Nei, man vet ingenting. Men det betyr ikke at alt er like sannsynlig. Hadde det vært slik, ville jeg ikke trodd noe som helst, men forsøkt å sannsynliggjøre visse muligheter framfor å bare stole blindt på en tilfeldig teori nedskrevet i en grusom eventyrbok.

 

Jeg stoler ikke blindt, det er viktig å være kritisk og ta ting med en klype salt. Bibelen er skrevet av mennesker for ca 2000 år siden.

 

Nei, du trenger ikke Gud. Gud finnes ikke, det er du selv som løser problemene du hyller Gud for å løse for deg. Hvorfor tror du ateister kommer seg gjennom problemer de også? Er ateister sterkere enn dere kristne?

 

Alle mennesker tror, det er bare et spørsmål om hvor du legger troen din. Ateister legger troen i mennesket, religiøse legger troen i noe overnaturlig.

 

Å tro at Gud satte i gang Big Bang uten et fnugg av bevis er ignorant. Å tro på det som står i Bibelen er ignorant. Mer og mer av Bibelen har blitt tilbakevist etter hvert som vi har skaffet oss mer kunnskap om virkeligheten. De kristne kan i beste fall kapitulere og bare tro på det som står der som vitenskapen enda ikke har tatt for seg. Altså maler de seg inn i et hjørne, og de tror blindt uten et fnugg av bevis.

 

Man ignorerer jo ingen ting ved å tro at Gud satte igang Big bang.

 

"Wiki: Ignorance is a lack of knowledge. Ignorance is sometimes misinterpreted as a synonym of stupidity, and is as thus often taken as an insult."

 

Ignoranse er å ikke vite noe, eller å unngå å vite det. Hvis det hadde vært noe fakta om hva som var før big bang og jeg så vekk fra det pga min tro så hadde jeg vært ignorant, men jeg er ikke ignorant når det ikke er noe fakta å se vekk ifra.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...