Gå til innhold

Hva mener dere om kirkebrann?


Hva mener du?  

476 stemmer

  1. 1. Hva mener du?

    • Helt ok
      90
    • Ikke ok
      307
    • Bryr meg ikke
      79


Anbefalte innlegg

ÅH håhåhåh!

Jeg glemte nesten:

Jesus har en bok i himlen, snart så er den full av navn.

Navn på frelste små kinesre, negerbarn fra kongoland.

Aaaaaahahahahahahaha!! :rofl::sick::yucky:

 

Vel de har et uttalt mål å infisere enhver krok av kloden.

Jeg nøyer meg med å rense Norge for slikt svineri, i hvertfall i første omgang. :evil:

Endret av LOL_XD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første er det ingenting som skal til for å registrere en religion. Det er ikke noe religionsregister eller noe slikt. Om du har nok følgere, kan du søke om statsstøtte. Men om du selv starter en protestreligion ingen andre følger, er det bare et sært påfunn, intet mer eller mindre."[/i]

 

 

-nå er du full!

det er faktisk forskrifter om trossamfunn med ny religion.

den aktuelle religionen (trosamfunnet) må også godkjennes.

 

Om du skal ha støtte, ja. Men du kan utøve hvilken religion som helst så lenge det ikke går utover andre. Det var det jeg sa.

 

Hvilken som helst EKSISTERENDE RELIGION ja, men skal du lage en ny religion MÅ DET GODKJENNES!

Du kan også utøve religioner som går ut over andre...ellers har kristendummen vært forbudt

 

http://www.molde.kommune.no/modules/articl...Category.ID=698

 

-Man må faktisk søke, hvorfor ellers har man søknads skjema?

http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga152...n/152rsokn.html

 

Selvsagt (vi har da religions- og uttringsfrihet) skal du få lov til å lage en slik religion.  Du får ingen sympati hos meg eller en gjennomsnittlig norsk dommer om du dreper homofile eller kristne eller jøder eller ateister, om det er aldri så mye religiøse motiv inne i bildet.

 

Vil forøvrig påpeke at dersom jeg har puttet de 2 sitatene inn i en eventuell søknad, ville jeg ha fått avslag på søknaden, siden det strider imot norsk lov.

Så svaret er: Nei selvfølgelig ville jeg ikke ha fått lov til å lage en slik religion.

 

Du spurte om du burde få det. Og det bør du.

Du trenger sikkert ikke putte sitater inn i en slik søknad uansett.

 

Trenger ikke det nei, men å unnlate å opplyse om en voldelig agenda ville ikke være noe realt...

Så du synes det er ok at jeg smekker sammen en religion med slike agendaer, og dersom enkelte av mine "lam" begår massemord så skal jeg ha ryggen fri?

Skal ikke skylde på religionen, men vedkommende som gjorde dette i S2R2SK1s navn?

 

Jeg skjønner ikke hva du vil med dette utsagnet, egentlig. Det er ikke noe problematisk å la folk få tro hva de vil, men gripe inn hvis troen skader andre.

 

 

Som du raskt fant ut var disse "levereglene" sakset ut av bibelen og modifisert:

 

"For Odin skal gå foran deg og føre deg til Jøder og kristne, muslimer, budister, og ateister, og jeg vil halshugge de."

 

"Når en mann eller kvinne bærer et kristent eller jødisk symbol, skal de dø. De skal halshugges; det hviler blodskyld på dem."

 

=

 

2Mos 23,23

"For min engel skal gå foran deg og føre deg til amorittene og hetittene, perisittene og kanaaneerne, hevittene og jebusittene, og jeg vil utrydde dem."

 

3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

 

-Poenget er: Dersom kristenDUMMEN aldri hadde eksistert og noe tilsvarende først ble lansert i 2007 i Norge ville den aldri blitt godkjent.

 

Igjen: du trenger ikke godkjenne en religion for å utøve den. Det er fri religionsutøvelse i Norge.

 

En annen ting er at du sier at man skal gripe inn når de skader hverandre...

guess what?, de gjør faktisk det og det har de bestandig gjort!

Hva med å gripe inn nå å forebygge at de skader flere :yes:

9393670[/snapback]

 

Ja, la oss også forebygge eventuelle black metal-folk som ønsker å brenne kirker ved å sensurere og forby black metal-musikk, brenne ned eventuelle forsamlingslokaler og kaste folket i fengsel! Hurra!

9394152[/snapback]

 

-og på hvilken måte skal det forebygge kristne overgrep?

Lenke til kommentar
Hvilken som helst EKSISTERENDE RELIGION ja, men skal du lage en ny religion MÅ DET GODKJENNES!

Du kan også utøve religioner som går ut over andre...ellers har kristendummen vært forbudt

 

Nei, nei og atter nei. Grunnlovens § 2:

 

Alle Indvaanere af Riget have fri Religionsøvelse.

 

Det har absolutt ingenting å si om din religion er "registrert" eller ikke. Uansett hvilken religion du har kan du utøve den i Norge, såfremt utøvelsen av religionen ikke bryter landets øvrige regler.

 

Om kristendommen går utover andre på et vis som er forbudt etter lov, så er det forsømmelse fra politiets side at det ikke har blitt slått ned på, og ikke en tillatelse til å utøve slikt mot andre.

 

Pek gjerne på hvordan du mener kristendom generelt, altså ikke enkelttilfeller hvor kristne begår overgrep (slik eksempler finnes som kjent for alle grupper over en viss størrelse, inkludert kristne, ateister, satanister, muslimer og jøder), men eksempler på hvordan kristne og kristendom i Norge i dag, generelt bryter norsk lov.

 

-og på hvilken måte skal det forebygge kristne overgrep?

9394871[/snapback]

 

Det vil det ikke. Det var en parodi på ditt forslag om å brenne ned kirker eller på andre måter sensurere en religion for å motvirke eventuelle skadevirkninger før de er skjedd.

Endret av Me sjøl
Lenke til kommentar
Ja, la oss også forebygge eventuelle black metal-folk som ønsker å brenne kirker ved å sensurere og forby black metal-musikk, brenne ned eventuelle forsamlingslokaler og kaste folket i fengsel! Hurra!

9394152[/snapback]

Ved Odins ravner, hva er dette for noe? Har du ikke fulgt med på det jeg har sagt? 222 mann! Den gangen norsk black metal har den stilling i Norge som kristendommen har idag, ville det vært helt greit å brenne ned et "forsamlingslokale" for black metal. Hurra! Du har tydeligvis ikke forstått omfanget i denne saken. Religionsfrihet har vi ikke hatt på godt over 1000 år her i landet.

 

Alle Indvaanere af Riget have fri Religionsøvelse.

 

Det har absolutt ingenting å si om din religion er "registrert" eller ikke. Uansett hvilken religion du har kan du utøve den i Norge, såfremt utøvelsen av religionen ikke bryter landets øvrige regler.

 

Om kristendommen går utover andre på et vis som er forbudt etter lov, så er det forsømmelse fra politiets side at det ikke har blitt slått ned på, og ikke en tillatelse til å utøve slikt mot andre.

 

Pek gjerne på hvordan du mener kristendom generelt, altså ikke enkelttilfeller hvor kristne begår overgrep (slik eksempler finnes som kjent for alle grupper over en viss størrelse, inkludert kristne, ateister, satanister, muslimer og jøder), men eksempler på hvordan kristne og kristendom i Norge i dag, generelt bryter norsk lov.

9395323[/snapback]

Kristendommen går ikke utover andre på et vis som er forbudt etter norsk lov, fordi norsk lov er grunnet i kristendommen og bibelen. Det var kristne som lagde loven. Du klarer faen meg ikke å se sammenhengen i dette. Selvfølgelig er det ingen politi som arresterer rektoren eller prester hver jul, når barna blir sendt som sauer til kirka. Selvfølgelig er det ingen politimann som arresterer prester annsatt i forsvaret. De er alle bundet til kristendommen. Jeg kan ikke nevne eksempler på hvor kristendommen bryter norsk lov, fordi norsk lov er kristen! Men jeg har fortalt deg jævelig mye om hva som faktisk er feil med dagens situasjon i Norge og kristendommens gjennomsyrende makt i det norske samfunn. Det er ikke vits for deg å debattere noe mer her, før du forstår deg jeg sier og har sagt. Du kan bare ha ditt fordømmende syn på kirkebrenning, det forandrer ingenting. Kirker har og vil bli brent! Uansett hva du måtte tenke om det, uansett om du forstår det jeg sier eller ikke.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Det er sant. Folket kan heller ikke ha makten. Det går ikke at et helt folk har makt, det er en motsigelse. Makt er konsentrert, folket er forskjellig. Innflytelse er et mere riktig ord å bruke.

 

Som Winston Churchill sa det: "Democracy is the worst form of government, except for all those other forms that have been tried from time to time."

 

Det er ikke uenighet i at demokratiet ikke er den beste styreformen. Men det er den minst vonde styreformen som fins.

 

En annen ting som bidrar til å gjøre demokratiet mere vondt; det er når folk ikke vet hvorfor dem stemmer på hva eller når folk lar være å stemme. Når du stemmer uten å vite hvorfor du stemmer på det du stemmer på, så er det like farlig som om vi skulle hatt et diktatur.

Lenke til kommentar
Når har norges borgere demokratisk bestemt dette?

9396046[/snapback]

 

Første gang i 1905, senest gjennom høringen på Gjønnesutvalgets rapport, hvor rundt 2500 instanser med representanter fra alle mulige organisasjoner fikk muligheten til å stemme. (Regner med du ikke mener det er godt nok uten en ren folkeavstemming, men uansett.)

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å melde seg ut! :!:

Jeg hadde ikke dåpattesten min (noe du faktisk IKKE må ha for å melde deg ut) og jeg ringte til "min" kirke.

Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha den.

Ringte da til det aktuelle kontor i den kommunen jeg ble døpt og fikk til svar at jeg ikke var registrert i noe arkiver og derfor ikke var medlem i statskirka.

Så under Landssvikeroppgjøret ang dobbelt medlemsskap i trossamfunn fikk jeg brev fra fylkesmannen i Oslo og Akershus om at jeg var medlem av statskirken + en lokal pinsmeninghet. :ohmy:

Etter et sint brev til pinsepakket fikk jeg utmeldingsbrkreftelse derfra men jeg så på mobilen i ettertid at de har ringt 3 ganger muligens for å omvende meg.

Jeg skal nå ikke tilhøre noe trossamfunn men jeg skal skrive ny mail til fylkesmannen for å få dette bekreftet på ny om noen måneder.

Det skal faktisk ikke forunder meg det grann om jeg fremdeles er medlem eller innmeldt på ny.

Til dere som er utmeldt: Sjekk igjen!

Koster ikke mer enn en mail.

Jeg tror mye dritt vil komme frem.

Kirkebrann er å sparke oppover og på ingen måte forkastelig! :tease:

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke å melde seg ut! :!:

Jeg hadde ikke dåpattesten min (noe du faktisk IKKE må ha for å melde deg ut) og jeg ringte til "min" kirke.

Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha den.

Ringte da til det aktuelle kontor i den kommunen jeg ble døpt og fikk til svar at jeg ikke var registrert i noe arkiver og derfor ikke var medlem i statskirka.

Så under Landssvikeroppgjøret ang dobbelt medlemsskap i trossamfunn fikk jeg brev fra fylkesmannen i Oslo og Akershus om at jeg var medlem av statskirken + en lokal pinsmeninghet. :ohmy:

Etter et sint brev til pinsepakket fikk jeg utmeldingsbrkreftelse derfra men jeg så på mobilen i ettertid at de har ringt 3 ganger muligens for å omvende meg.

Jeg skal nå ikke tilhøre noe trossamfunn men jeg skal skrive ny mail til fylkesmannen for å få dette bekreftet på ny om noen måneder.

Det skal faktisk ikke forunder meg det grann om jeg fremdeles er medlem eller innmeldt på ny.

Til dere som er utmeldt: Sjekk igjen!

Koster ikke mer enn en mail.

Jeg tror mye dritt vil komme frem.

Kirkebrann er å sparke oppover og på ingen måte forkastelig! :tease:

9399893[/snapback]

 

Hey, hvor lenge siden er dette?? Nå skal systemet være slik at det ikke skal være nødvendig med dåpsattest! Jeg sendte bare et brev jeg fant på bibelguiden.com.

Lenke til kommentar

I fjor sommer mener jeg.

De sa jeg måtte ha dåpsattest og uffet seg over at det var så nøye om jeg var medlem eller ikke.

Jeg var temmelig sikker på at jeg ikke behøvde det men jeg ville ha det gjort skikkelig.

Jeg er sikker på at det er en intern praksis i å trenere og feilinformere for å beholde medlemstilskudd og skyve antall medlemmer foran seg i politiske spørsmål.

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke å melde seg ut! :!:

Jeg hadde ikke dåpattesten min (noe du faktisk IKKE må ha for å melde deg ut) og jeg ringte til "min" kirke.

Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha den.

Ringte da til det aktuelle kontor i den kommunen jeg ble døpt og fikk til svar at jeg ikke var registrert i noe arkiver og derfor ikke var medlem i statskirka.

Så under Landssvikeroppgjøret ang dobbelt medlemsskap i trossamfunn fikk jeg brev fra fylkesmannen i Oslo og Akershus om at jeg var medlem av statskirken + en lokal pinsmeninghet. :ohmy:

Etter et sint brev til pinsepakket fikk jeg utmeldingsbrkreftelse derfra men jeg så på mobilen i ettertid at de har ringt 3 ganger muligens for å omvende meg.

Jeg skal nå ikke tilhøre noe trossamfunn men jeg skal skrive ny mail til fylkesmannen for å få dette bekreftet på ny om noen måneder.

Det skal faktisk ikke forunder meg det grann om jeg fremdeles er medlem eller innmeldt på ny.

Til dere som er utmeldt: Sjekk igjen!

Koster ikke mer enn en mail.

Jeg tror mye dritt vil komme frem.

Kirkebrann er å sparke oppover og på ingen måte forkastelig! :tease:

9399893[/snapback]

 

Hey, hvor lenge siden er dette?? Nå skal systemet være slik at det ikke skal være nødvendig med dåpsattest! Jeg sendte bare et brev jeg fant på bibelguiden.com.

9399909[/snapback]

 

 

Du har helt rett, i følge reglene er det ikke slik, men kirken praktiserer det slik uansett for å gjøre det vanskeligere å melde seg ut.

det samme skjedde med meg, så jeg måtte henvise til regler før de etter noen måneder ga seg...

 

 

For å si det slik:

Dersom jeg hade vert brannmann så har jeg heller slengt på noen marinerte sommerkoteletter en å slokke den.

-ikke faen om jeg skal ha det på meg at jeg har slukket en kirke...selv om jeg garantert har misten jobben!

Lenke til kommentar
Grunnen til at du fikk avslag på tisselur religionen din S2R2SK1 er at "trossamfunn og ymist anna" loven er en kristen lov bygd på kristne grunnverdier som alt annet.

Man skal ikke tulle med eller tilbe tisseluren.

Man skal føle skam!

9400059[/snapback]

 

Det er meget trolig, men tror ikke denne saksbehandleren forstod hva det var snakk om...ble vell for mange tisser å svelge :D

 

vi tar det igjen:

 

Kort forklart:

"kaktiss og bakruus"

Kaktiss er en kjempe-åme med kjempestort lem.

Kaktiss befinner seg på bunnan av en av en gigantisk mexikans tequila flaske som svever i verdensrommet. (den gode guden)

-Religions praksis: "Drekk å Pul" som de sier i Trøndelag

 

Bakruus er sjalu gud uten noe spesiell egenskap.

Når man hyller Kaktiss ved å pule å drikke, blir Bakrus sinna og hevner seg når du sovner ved å banke deg i hodet med en slegge, samt urinere deg i munnen. (når du våkner har du vont i hodet, kvalm og ekkel smak i munnen)

 

Religionens har 2 typer "antichrist" (plage-ånd)

Den ene heter "anti-rus" som er en gruppe som er besatt av plageånden som bekjemper bruk av alkohol

(i form av avvenning, avgifter etc.)

Den andre heter "anti-tiss" som er gruppe som er besatt av plageånden som bekjemper bruk av kuk.

 

 

Disse 2 plage-åndene ble forent for 2000 år siden og oppererer som 1 plage-ånd.

Fellesbegreper for disse plageåndene er "TISS-RUUS" eller "KRIS-TUUS".

 

 

I korthet betyr dette ikke noe mere enn:

Religionens praksis: "Drekk å Pul" = gjør hva du vil uten å føle skam

Plageånd/ Festbrems/ bremseklosse: "KRIS-TUUS" = (kristus) kristendummen

Lenke til kommentar
Når har norges borgere demokratisk bestemt dette?

9396046[/snapback]

 

Er det noe spesiell grunn til at du ikke har kommentert post #292 :hmm:

 

Prøv å ikke vær så påståelig, så blir fallet lavere når du innser at du tar feil :thumbup:

9400009[/snapback]

 

Sier du noe nytt i den posten da? Noe sammenhengende? Noe klokt?

 

Jeg synes du hele tiden gjentar deg selv på samme dårlige vis.

 

Som du sikkert skjønner er jeg også uenig i at det er noe fall på ferde her.

 

Én ting til: kan du forsøke å lære deg å bruke formatering, slik at jeg slipper å rydde opp hver gang jeg svarer på et av dine innlegg?

9400091[/snapback]

 

 

Ja, massevis, men det ble vist litt for mye for deg :yes:

Lenke til kommentar

må bare gå ut og si det at bibelen fordømmer alle tilfeller av DRAP på ett menneske begått av ett menneske, dvs utenfor rettsordninger som var på den tiden.. dødsstraff etter rettsaker, blodhevn, med tilflukts steder for den som hadde blodskyld hvor den tiltalte kunne flykte for å spare livet etc) og i krig.. noe du selvfølgelig glemmer er at Israels folket faktisk var i innbit krig i store deler av bibelen, land mot land.... evt folk mot folk..

 

er jo ganske fantastisk at du kan trekke ting ut av sin sammenheng S2R2RSK1..

 

men hvis du derimot tar et par fag med Historie rundt GT...

 

GT's kriger og rettsordninger har heller ingenting med Kristen trosutøvelse og gjøre.. etter jødisk lov (moseloven) skal en kvinne grepet i hor stenes i hjel.. Jesus møter en slik kvinne i NT og redder hennes liv..

 

Man kan verken rettferdigjøre DRAP, overgrep, eller noen annen form for å skade ett menneske fysisk eller psykisk ut fra bibelen (og da snakker jeg bibelen som HELHET, ikke på den fjortis måten å trekke bibel vers ut av både historisk sammenheng, og sin kontekst)

 

Men hvorfor er det pedofile prester i den katolske kirke? vet ikke.. syke mennesker er de ihvertfall..

 

Men det å generalisere å komme med flåsete utsagn som antyder at majoriteten av kristene har en fetish for smågutter blir som å si at ALLE ATEISTER ER PEDOFILE...

 

helt seriøst.. har du noen sinne faktisk satt deg sånn halveis inn i de tingene du PRØVER å diskutere? eller tar du bare og søker på nettet etter "kristen+overgrep"

og tenker.. hei her er noe jeg kan bruke for å skjule min mangel på kunnskap..

 

Har diskutert mye rart med mange ateister.. men det værste som finnes er å diskutere med folk som ligger på det samme kunnskaps nivået som fettern min gjorde da han var 14 og digga manson og dimmu borgir og brukte de samme flåsete argumentene som deg....

 

Og griffin: hvis du mener det er sykt og trøste mennesker, og hjelpe de som ikke kan hjelpe seg selv etc.. så er denne diskusjonen poengløs, fordi ditt verdisyn hører hjemme sammen med nazister, sosialdarwinister, nihilister etc..

 

 

det som kanskje er det mest problematisk er jo det at griffin faktisk står for (virker det som i hvertfall, beklager hvis jeg tilegger deg meninger som ikke stemmer, er bare slik jeg forstår/misforstår det du sier) det som er det klart mest logiske verdisynet for en ateist/evolusjonist..

 

MVH prestestudent.. som absolutt ikke har hatt kristene foreldre.. men som opplevde å bli manipulert av 2 gode venner, en kristen ungdomsleder og flere.. hvis dere da mener at oppriktig kjærlighet er manipulasjon :) noe som ledet til at jeg kom til tro på Jesus..

 

*edit pga KJAMPE SKRIVE FEIL*

Endret av Interrapax
Lenke til kommentar
Interrapax, jeg vet godt at de færreste kristne tror på alt som står i Bibelen i dag. Det er jo nettopp derfor jeg finner det rart at de ikke forkaster alt! Dagens kristne plukker og mikser det de liker, og resten forkaster de.

9402406[/snapback]

 

Saken er jo faktisk ikke at man TROR på alt eller ikke.. saken er å se bibelen som helhet, og ikke som deler.. finnes det ting i bibelen som motstrider hverandre? ja, finnes det forklaringer? ja..

 

Vil du som menneske i år 2007 forstå så sykt mye av NT uten å ha noe bakgrunn fra GT? ja, noe.. men det er helt sykt mye du vil gå glipp av.. vil du forstå utrolig mye mer ved å sette deg inn i det historiske moment rundt GT? rundt NT? selvfølgelig...

 

hvis jeg setter ordet "gir" alene, uten noen sammenheng, så dier det deg lite om hvem som gir, hva som blir gitt, hvem som mottar, hvor det blir gitt, når det blir gitt, HVORFOR det blir gitt..

 

og hvis du attpåtil mangler språk kunnskapene så vil jo heller ikke selve ordet ha noen mening..

 

slik er det med bibelen også.. du kan lese et vers og det vil si deg noe ut fra første inntrykket.. men det vil ikke nødvendigvis forklare hvorfor, når, hvordan, hvem.. sammenheng etc.. da må man lese det i kontekst..

 

Jeg vil vegre meg sterkt for å si at det er noe i bibelen jeg ikke tror på.. noe som de fleste andre kristene jeg kjenner også vil stille seg ved (selv om folk er uenige)

 

 

men uansett.. reflektert tanke

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...