Gå til innhold

Hva mener dere om kirkebrann?


Hva mener du?  

476 stemmer

  1. 1. Hva mener du?

    • Helt ok
      90
    • Ikke ok
      307
    • Bryr meg ikke
      79


Anbefalte innlegg

La meg bare svare på det tåplige utsagnet om at i kirkelige stillinger gjør man ingen ting..

 

Presten i en menighet har stort sett ansvaret for å snakke med sørgende etter et dødsfall.. eller mennesker i en annen kjip situasjon i livet.. prester i den norske kirke møter mennesker i sine vanskeligste tider..

 

dette er noe som er ganske tøft for ett menneske som har empati..hvis du mener at å hjelpe noen gjennom sorg og vanskelige tider, gjøre en innsatts for de svakeste (mye av rehabiliterings arbeid, suppekjøkken, fristeder for narkomane og prostituerte, kles og mat utdeling etc er kirkelig drevet.. det meste faktisk). være tilgjenglig for mennesker HELE tiden.. er å gjøre ingenting.. det er faktisk helt totalt på jordet..

 

og tilbake til topic.. selvfølgelig er det ikke greit å tenne på en kirke..

 

en person som mener det må jo være nihilist..

"siden det ikke har noen verdi for MEG, og siden det tilfredstiller ett lite sadistisk behov inni meg, så må det være greit at jeg brenner ned kirka"

 

og på den annen side hvis det først er greit å ødelegge andres ting hvis man ikke syntes om den ting.. hvorfor er det ikke greit å ta livet av en du ikke tåler trynet på?

 

hvis har et nihilistisk syn på tilværelsen, så burde jo det være greit det også.. hvis du er ser på deg selv som en sekulær hummanist derimot (noe kanskje ikke alle ateister gjør, men allikevel lever de etter tilsvarende verdier) og mener at å brenne en kirke er greit.. vel, da bør du revurdere verdi synet ditt

 

mvh Preste student

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Me sjøl og preste student:

 

Svar på denne:

 

 

 

-Religionsfrihet sier du..

Dersom jeg lager en religion med følgende forskrifter:

 

"For Odin skal gå foran deg og føre deg til Jøder og kristne, muslimer, budister, og ateister, og jeg vil halshugge de."

 

eller:

 

"Når en mann eller kvinne bærer et kristent eller jødisk symbol, skal de dø. De skal halshugges; det hviler blodskyld på dem."

 

Synes du jeg burde få lov til å registrere en slik religion?

Lenke til kommentar
Interessant å se så mange argumentere for å ødelegge ting hvis man er uenig. Siden jeg er uenig med disse så mener de kanskje det er greit at jeg kommer og knuser PCen deres så de ikke får gitt uttrykk for meningene sine på forumet lenger?

9388544[/snapback]

jepp, brenn ei kirke først, så skal du få knuse den dyreste PC`n jeg har :dribble:

Når du innser at holdningene dine er selvmotsigende og gjennområtne som prøver du å fleipe det bort?

Lenke til kommentar
Me sjøl og preste student:

 

Svar på denne:

 

 

 

-Religionsfrihet sier du..

Dersom jeg lager en religion med følgende forskrifter:

 

"For Odin skal gå foran deg og føre deg til Jøder og kristne, muslimer, budister, og ateister, og jeg vil halshugge de."

 

eller:

 

"Når en mann eller kvinne bærer et kristent eller jødisk symbol, skal de dø. De skal halshugges; det hviler blodskyld på dem."

 

Synes du jeg burde få lov til å registrere en slik religion?

9389162[/snapback]

 

Jeg har svart.

 

For det første er det ingenting som skal til for å registrere en religion. Det er ikke noe religionsregister eller noe slikt. Om du har nok følgere, kan du søke om statsstøtte. Men om du selv starter en protestreligion ingen andre følger, er det bare et sært påfunn, intet mer eller mindre.

 

Selvsagt (vi har da religions- og uttringsfrihet) skal du få lov til å lage en slik religion. Om du derimot begynner å halshugge kristne eller jøder, har du brutt loven. Dette gjelder for kristne og andre også: dersom de leser Bibelen og utfører noen av de tildels grusomme handlingene som blir omfavnet i deler av den, så har de brutt loven og ingen påstander om ytringsfrihet eller fri religionsutøvelse kan redde dem. Du får ingen sympati hos meg eller en gjennomsnittlig norsk dommer om du dreper homofile eller kristne eller jøder eller ateister, om det er aldri så mye religiøse motiv inne i bildet.

 

Jeg skjønner ikke hva du vil med dette utsagnet, egentlig. Det er ikke noe problematisk å la folk få tro hva de vil, men gripe inn hvis troen skader andre. Siden du har snippet rett ut av Bibelen og endret littegrann (jmfr. 3.Mos 20:13: Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.) så vet du at dette funker utmerket godt i Norge. Om noen tok denne loven i egne hender ville de ikke få noen nåde ved å peke til Bibelen.

Lenke til kommentar
Velger du å stemme "helt ok", så er du enkelt og greit en satanist. 

Hva mener du med satanist?

Er det den mediaskapte satanisten men jerrykanna?

LaVey satanisme.

Djeveldyrkere? (etter min oppfatning det samme som kristne da det forutsetter en kristen tro.)

 

Dette er bare en desperat måte å stigmatisere meningsmotstandere på men det framstår bare som tåpelig siden du helt klart ikke har mere innsikt enn det du har plukket opp i tabloidpressen.

Lenke til kommentar
La meg bare svare på det tåplige utsagnet om at i kirkelige stillinger gjør man ingen ting..

 

Presten i en menighet har stort sett ansvaret for å snakke med sørgende etter et dødsfall.. eller mennesker i en annen kjip situasjon i livet.. prester i den norske kirke møter mennesker i sine vanskeligste tider..

 

dette er noe som er ganske tøft for ett menneske som har empati..hvis du mener at å hjelpe noen gjennom sorg og vanskelige tider, gjøre en innsatts for de svakeste (mye av rehabiliterings arbeid, suppekjøkken, fristeder for narkomane og prostituerte, kles og mat utdeling etc er kirkelig drevet.. det meste faktisk). være tilgjenglig for mennesker HELE tiden.. er å gjøre ingenting.. det er faktisk helt totalt på jordet..

 

og tilbake til topic.. selvfølgelig er det ikke greit å tenne på en kirke..

 

en person som mener det må jo være nihilist..

"siden det ikke har noen verdi for MEG, og siden det tilfredstiller ett lite sadistisk behov inni meg, så må det være greit at jeg brenner ned kirka"

 

og på den annen side hvis det først er greit å ødelegge andres ting hvis man ikke syntes om den ting.. hvorfor er det ikke greit å ta livet av en du ikke tåler trynet på?

 

hvis har et nihilistisk syn på tilværelsen, så burde jo det være greit det også.. hvis du er ser på deg selv som en sekulær hummanist derimot (noe kanskje ikke alle ateister gjør, men allikevel lever de etter tilsvarende verdier) og mener at å brenne en kirke er greit.. vel, da bør du revurdere verdi synet ditt

 

mvh Preste student

9389066[/snapback]

Hei ja, det er morsomt at du er prestestudent. Du har tydeligvis ingen innsikt i motivene til å brenne kirker. Selvfølgelig har du ikke det. Det du sier om nihilist viser hvor dårlig du kjenner til sakens faktiske forhold. Det du sier om hvor mye en prest gjør er jeg derimot enig i. Faen så mye jævelskap en prest gjør. Det er derfor jeg sier at kristendommen er for de svake. Narkomane, folk med sjelesorg, folk som har det vanskelig og prostituerte. Da bruker de sympatien sin for å spre den hvite pest. Det er ikke sjeldent jeg møter folk som er skada av tidligere alkoholmisbruk som kommer bort til meg og vil snakke om jesus. Helt tomme i skallen og prater bare indoktrinert vas.

 

Som sagt, du vet ingenting om hvordan det virkelig henger sammen, dette med kirkebrann.

 

En person som mener det du gjør må jo være kristen:

"Jeg er kristen og da er det helt greit at jeg deler ut bibler"

 

Så har du meg på den andre siden:

"Står du her og deler ut bibler? Deler du ut en til meg også? Da er det helt greit at jeg slår inn nesen på deg"

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Satyricon sier det best:

 

Mother north - how can they sleep while their beds are burning ?

Mother north - your fields are bleeding

 

Memories...The invisible wounds

pictures that enshrine your throne (gone?)

 

A Future benighted still they are blind

Pigeonhearted beings of flesh and blood

keeps closing their eyes for the dangers that threat...ourselves and our nature

And that is why

they all enrage me

 

Sometimes in the dead of the night i mesmerize my soul

Sights and visions prophecies and horror

they all come in one

 

Mother north - united we stand (together we walk)

Phantom north - I'll be there when you hunt them down

Lenke til kommentar
Enten så liker du ikke kirkebranner, eller så gjør du det.

Det handler egentlig ikke om kirkebrann, men om å ødelegge andres eiendom. Slikt er det som regel venstreradikalt pakk som gjør, da de er vant til å få alt gratis og snylte på samfunnet uten å bidra med noe tilbake, og derfor ikke ser verdien av andres eiendom.

Lenke til kommentar
Enten så liker du ikke kirkebranner, eller så gjør du det.

Det handler egentlig ikke om kirkebrann, men om å ødelegge andres eiendom. Slikt er det som regel venstreradikalt pakk som gjør, da de er vant til å få alt gratis og snylte på samfunnet uten å bidra med noe tilbake, og derfor ikke ser verdien av andres eiendom.

9392575[/snapback]

Det handler heller om å knuse et maktapparat. Det har ikke noe med venstre å gjøre. Er det noen som snylter på samfunnet uten å bidra er det de kristendommen.

 

Alt i alt vil jeg påstå at kirkebrann er et av de beste uttrykkene for black metal og dets misnøye med kristendommen og den makt den har. Kirkebrann er tilknyttet black metal.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Interessant å se så mange argumentere for å ødelegge ting hvis man er uenig. Siden jeg er uenig med disse så mener de kanskje det er greit at jeg kommer og knuser PCen deres så de ikke får gitt uttrykk for meningene sine på forumet lenger?

9388544[/snapback]

jepp, brenn ei kirke først, så skal du få knuse den dyreste PC`n jeg har :dribble:

Når du innser at holdningene dine er selvmotsigende og gjennområtne som prøver du å fleipe det bort?

9389238[/snapback]

 

-Spesifiser hvilken holdning/sitat du mener og begrunn det!

Det er teoretisk umulig å innse at man har feil og samtidig mene at man har rett :roll:

 

...mulig de kristne med personlighetsforstyrrelser er flinke til dette, men for meg blir det ulogisk.

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Enten så liker du ikke kirkebranner, eller så gjør du det.

Det handler egentlig ikke om kirkebrann, men om å ødelegge andres eiendom. Slikt er det som regel venstreradikalt pakk som gjør, da de er vant til å få alt gratis og snylte på samfunnet uten å bidra med noe tilbake, og derfor ikke ser verdien av andres eiendom.

9392575[/snapback]

Det handler heller om å knuse et maktapparat. Det har ikke noe med venstre å gjøre. Er det noen som snylter på samfunnet uten å bidra er det de kristendommen.

 

Alt i alt vil jeg påstå at kirkebrann er et av de beste uttrykkene for black metal og dets misnøye med kristendommen og den makt den har. Kirkebrann er tilknyttet black metal.

9392990[/snapback]

 

Om dette er et av de beste uttrykkene for black metal-holdninger, så vil jeg påstå at black metal-folk er noen ravende idioter.

Lenke til kommentar

For det første er det ingenting som skal til for å registrere en religion. Det er ikke noe religionsregister eller noe slikt. Om du har nok følgere, kan du søke om statsstøtte. Men om du selv starter en protestreligion ingen andre følger, er det bare et sært påfunn, intet mer eller mindre."[/i]

 

 

-nå er du full!

det er faktisk forskrifter om trossamfunn med ny religion.

den aktuelle religionen (trosamfunnet) må også godkjennes.

 

http://www.molde.kommune.no/modules/articl...Category.ID=698

 

-Man må faktisk søke, hvorfor ellers har man søknads skjema?

http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga152...n/152rsokn.html

 

 

 

 

Selvsagt (vi har da religions- og uttringsfrihet) skal du få lov til å lage en slik religion. Du får ingen sympati hos meg eller en gjennomsnittlig norsk dommer om du dreper homofile eller kristne eller jøder eller ateister, om det er aldri så mye religiøse motiv inne i bildet.

 

Vil forøvrig påpeke at dersom jeg har puttet de 2 sitatene inn i en eventuell søknad, ville jeg ha fått avslag på søknaden, siden det strider imot norsk lov.

Så svaret er: Nei selvfølgelig ville jeg ikke ha fått lov til å lage en slik religion.

 

Hvor mange av disse ble faktisk tatt?

http://www.dagbladet.no/magasinet/2002/07/13/342409.htmlr

Hvor enkelt er det å ta de når de holder dette skjult innenfor trosamfunnet sitt?

Er ikke dette en form for organisert kriminalitet?

 

 

 

 

Jeg skjønner ikke hva du vil med dette utsagnet, egentlig. Det er ikke noe problematisk å la folk få tro hva de vil, men gripe inn hvis troen skader andre.

 

 

Som du raskt fant ut var disse "levereglene" sakset ut av bibelen og modifisert:

 

"For Odin skal gå foran deg og føre deg til Jøder og kristne, muslimer, budister, og ateister, og jeg vil halshugge de."

 

"Når en mann eller kvinne bærer et kristent eller jødisk symbol, skal de dø. De skal halshugges; det hviler blodskyld på dem."

 

=

 

2Mos 23,23

"For min engel skal gå foran deg og føre deg til amorittene og hetittene, perisittene og kanaaneerne, hevittene og jebusittene, og jeg vil utrydde dem."

 

3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

 

-Poenget er: Dersom kristenDUMMEN aldri hadde eksistert og noe tilsvarende først ble lansert i 2007 i Norge ville den aldri blitt godkjent.

 

En annen ting er at du sier at man skal gripe inn når de skader hverandre...

guess what?, de gjør faktisk det og det har de bestandig gjort!

Hva med å gripe inn nå å forebygge at de skader flere :yes:

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
For det første er det ingenting som skal til for å registrere en religion. Det er ikke noe religionsregister eller noe slikt. Om du har nok følgere, kan du søke om statsstøtte. Men om du selv starter en protestreligion ingen andre følger, er det bare et sært påfunn, intet mer eller mindre."[/i]

 

 

-nå er du full!

det er faktisk forskrifter om trossamfunn med ny religion.

den aktuelle religionen (trosamfunnet) må også godkjennes.

 

Om du skal ha støtte, ja. Men du kan utøve hvilken religion som helst så lenge det ikke går utover andre. Det var det jeg sa.

 

http://www.molde.kommune.no/modules/articl...Category.ID=698

 

-Man må faktisk søke, hvorfor ellers har man søknads skjema?

http://www.pluto.no/doogie/Ga/blekka/ga152...n/152rsokn.html

 

Selvsagt (vi har da religions- og uttringsfrihet) skal du få lov til å lage en slik religion.  Du får ingen sympati hos meg eller en gjennomsnittlig norsk dommer om du dreper homofile eller kristne eller jøder eller ateister, om det er aldri så mye religiøse motiv inne i bildet.

 

Vil forøvrig påpeke at dersom jeg har puttet de 2 sitatene inn i en eventuell søknad, ville jeg ha fått avslag på søknaden, siden det strider imot norsk lov.

Så svaret er: Nei selvfølgelig ville jeg ikke ha fått lov til å lage en slik religion.

 

Du spurte om du burde få det. Og det bør du.

 

Du trenger sikkert ikke putte sitater inn i en slik søknad uansett.

 

Jeg skjønner ikke hva du vil med dette utsagnet, egentlig. Det er ikke noe problematisk å la folk få tro hva de vil, men gripe inn hvis troen skader andre.

 

 

Som du raskt fant ut var disse "levereglene" sakset ut av bibelen og modifisert:

 

"For Odin skal gå foran deg og føre deg til Jøder og kristne, muslimer, budister, og ateister, og jeg vil halshugge de."

 

"Når en mann eller kvinne bærer et kristent eller jødisk symbol, skal de dø. De skal halshugges; det hviler blodskyld på dem."

 

=

 

2Mos 23,23

"For min engel skal gå foran deg og føre deg til amorittene og hetittene, perisittene og kanaaneerne, hevittene og jebusittene, og jeg vil utrydde dem."

 

3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

 

-Poenget er: Dersom kristenDUMMEN aldri hadde eksistert og noe tilsvarende først ble lansert i 2007 i Norge ville den aldri blitt godkjent.

 

Igjen: du trenger ikke godkjenne en religion for å utøve den. Det er fri religionsutøvelse i Norge.

 

En annen ting er at du sier at man skal gripe inn når de skader hverandre...

guess what?, de gjør faktisk det og det har de bestandig gjort!

Hva med å gripe inn nå å forebygge at de skader flere :yes:

9393670[/snapback]

 

Ja, la oss også forebygge eventuelle black metal-folk som ønsker å brenne kirker ved å sensurere og forby black metal-musikk, brenne ned eventuelle forsamlingslokaler og kaste folket i fengsel! Hurra!

Lenke til kommentar
*hørt for mye "Gerhard og barne synger om Jesus"

En av de mest utagerende pinsepakkplatene jeg vet om.

Det som får meg til å le når jeg hører på den er tanken på at det faktisk fins folk som ikke ler. :!: :D

"Like ut i hedningland skal det skinne klart" :rofl:

Endret av LOL_XD
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...