Are_21 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har nettop bygget meg en pc! Pcen starter fint å jeg setter inn windows xp platen. så kommer det, Starte maskinen med Cd-rom eller noe trykk enter. så kommer venligst vent mens maskinen sjekker osv.. men så blir det bare svart skjerm! Fatter 0! Prøvde foresten å instalere vista. da klarte jeg instalere helt frem til første restart da ville den ikke videre. Svart skjerm og en hvit prikk som blinker oppe i venstre hjørnet! Pcen er: Msi K9n neo-f Amd 64x2 4200 Geil pc 5300 2x1gb ram Ati x1600 3x wd 250gb sata disker 400watt psu Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 1.Ha kun den disken du skal ha OS på tilkoblet. koble av andre evt.unødige ting for oppstart. 2.resett CMOS 3.gå inn i Bios og sett BOOT til 1.CD 2.HD save og exit. Hvis samme problem må du begynne å flytte på rambrikker osv.det får vi ta etter hvert.(regner med du trykker en tast når pc,en spør om starte fra CD.) Lenke til kommentar
Are_21 Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 1.Ha kun den disken du skal ha OS på tilkoblet.koble av andre evt.unødige ting for oppstart. 2.resett CMOS 3.gå inn i Bios og sett BOOT til 1.CD 2.HD save og exit. Hvis samme problem må du begynne å flytte på rambrikker osv.det får vi ta etter hvert.(regner med du trykker en tast når pc,en spør om starte fra CD.) 9357197[/snapback] Har prøvd å koble fra alle hardiskene å har kun skjermkort og 1hardisk å cd rom tilkoblet nå. har resetta biosen, Men d samme kommer! Det blir svart rett etter: Kontrollerer Maskinvarekofigurasjonen Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hva med å oppdatere BIOS? Har du forsøkt å sjekke RAM brikkene med feks. memtest (etter flashing av BIOS vel å merke) Lenke til kommentar
Are_21 Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Hva med å oppdatere BIOS?Har du forsøkt å sjekke RAM brikkene med feks. memtest (etter flashing av BIOS vel å merke) 9357368[/snapback] Har Prøvd andre ram brikker... Fatter ikke hva d kan være! må jo være hovedkortet som er problemet.?? bytta bare hovedkort ram å processor. resten tok jeg fra en annen pc som fungerte! Lenke til kommentar
Are_21 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Bytta Hovedkort til Msi K9n Sli Platinum og da fungerte pcen fint. men nå flere måneder senere så fungerer ikke lydkortet, så jeg bruker den bærbare til jeg får det nye lydkortet. når jeg setter inn det nye lydkortet så Skjer det samme som skjedde med det gamle hovedkortet! Bjunner å bli meget iritert! noen som har peiling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå