Gå til innhold

Gamer bærbar - DX10 eller ikke?

jøran

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg en bærbar pc som i hovedsak skal brukes til spill og multimedia. Det jeg ikke er sikker på er om jeg skal kjøpe en pc med dx9 eller dx10 skjermkort. Er det mye forskjell? Hva vil lønne seg med tanke på fremtidige spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på best grafikk i fremtidige spill er dx10 veien å gå. Men det er begrenset hvor mange high-end dx10 skjermkort det er å finne til bærbare da.

Dell's m1730 med GeForce 8700M er kanskje verdt å ta en titt på nå når den lanseres snart.

Lenke til kommentar

med tanke på at Nvidia har problemer med å gi ut 8800 GO så er 7950GTX det beste dagen idag.

Dell XPS 1710 har dette skjermkortet og eneste i norge også.

8700gt er heller ikke ett dårlig valg men yter endel dårligere FPSwise enn 7950gtx som ikke er DX10..

HYsteriet rundt DX10 er bare tull for Laptop, Enkelt og greit DX10 er ett biligere alternativ for Laptop.

Lenke til kommentar

Har tenkt på dell xps ja. Lønner det seg å vente til det blir lansert en ny utgave med 8700M kortet?

Et annet alternativ kan jo være Toshiba X200

Hva synes dere om den?

Er det noen som vet når 8800 serien kommer? (eventuelt 8900?)

Endret av jøran
Lenke til kommentar

som sagt, Nvidia sliter hardt med og lansere 8800GO fordi Chippen er helt annerledes med tanke på varme utvikling.

Så blir nok ikke noe 8800 før 08

Personelig har jeg akkuratt bestilt en Dell XPS 1710 med 7950GTX som er det råeste skjermkortet du får dagen idag.

Med tanke på spill yter dette bedre enn 8700GT, Jeg valgte å ikke vente på Dell XPS 1730.

Så du får nesten velge selv, men til spill og de kommende spill vil 7950GTX gi best FPS.

Det kan til og med klokkes litt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...