Gå til innhold

5,1 Surround -Konsoll, film og musikk.

Anbefalte innlegg

Her er jeg igjen, jeg har spurt om deres hjelp før, men nå trenger jeg den igjen.

Skal kjøpe med ett surround anlegg, akkurat som forrige gang jeg spurte.

Det skal brukes til spilling på konsoll, film og til musikk. For min del så er lyd-delen i alle disse tre meget viktig for å få ordentlig "godfølelse". Så derfor trenger jeg noe som kan brukes ordentlig, og uten å være bekymret for at noe skal ryke fordi noe annet ikke henger med i svingene. Dvs noe som kan settes opp litt i volum noen få timer uten at det går adundas.

Har ikke akkurat det man kan kalle ekspertise innenfor dette området, så trenger hjelp her.

Budsjettet ligger på maks 10,000 kr, og pga rommet dette skal stå på er det ett pluss om det er sort pioanolakk, men er ikke ett must.

Forsterkeren blir koblet opp mot 2 konsoller, minimum en av de med optisk kabel og en DVD spiller.

Tenkte meg at jeg ville ha to gulvstående høyttalere i front, og to mindre høyttalere bak, som jeg setter opp på egenbygde hyller. Sub blir i hjørnet, og center blir selvfølgelig i center :!:

Hjelp = Elsk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøveå hjelpe deg litt på vei i hvertfall.

Antar du skal ha forsterker også, ikke bare høyttalere?

Forsterkeren først, siden den ofte bestemmer resten av anlegget.

Jeg synes at Panasonic SA-XR55EG-S ser ut som et greit valg.

Den har to optiske inganger, noe som er positivt for deg.

Den har ikke HDMI, men det kan man ikke forvente til 3000kr.

Den skal yte 100W per kanal ved 0,09% THD, Yamahaen jeg fant i nermeste prisklasse hadde samme gradering, men det var ved 0,9% THD.

Som høyttalere kan Infinitys Primus serie være greie. De skal kunne fåes i sort, men jeg vet ikke om det er pianolakk, det må du nesten høre med butikken om.

Her er i alle fall linker til høyttalerene:

Front: Infinity Primus 250

Senter: Infinity Primus C25

Bak: Infinity Primus 150

Som subwoofer kan en XTZ 99 W8.16 være et godt valg.

Den kommer både i sort pianolakk, og sort matt lakk.

Totalt skulle dette bli rundt 10 000, pluss kabler.

EDIT: vil du ha en (muligens) kraftigere forsterker, så kan du kjøpe Denon AVR-1907

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Jada, skal ha forsterker også ;)

Hadde sett på Denon AVR-1907 fra før og syntes den virket god, men så kommer du med Panasonic SA-XR55EG-S og forverrer valget mitt :p

Hvilken jeg burde gå for, har jeg ikke peiling på, men tviler på at HDMI blir noe viktig for meg.

Jeg er på utkikk etter et anlegg med litt trøkk i selv.

Sikler fælt på Dali concept 6 serien hos hifiklubben.

Lest litt tester, og de får bare bra kritikk

Link

Ja, jeg så på de tidligere i dag. Virker fine, men dessverre er min ca maks på 10k.

Og da blir det ikke noen forsterker med i bildet, som er ganske viktig :!:

Som høyttalere kan Infinitys Primus serie være greie. De skal kunne fåes i sort, men jeg vet ikke om det er pianolakk, det må du nesten høre med butikken om.

Her er i alle fall linker til høyttalerene:

Front: Infinity Primus 250

Senter: Infinity Primus C25

Bak: Infinity Primus 150

Som subwoofer kan en XTZ 99 W8.16 være et godt valg.

Den kommer både i sort pianolakk, og sort matt lakk.

Totalt skulle dette bli rundt 10 000, pluss kabler.

Regner med de front og bakhøyttalerene leveres som par? Ellers blir det litt mer enn 10k. Bare forsikrer meg selv her.

Og at de er sorte skal jeg nok leve med ja.

Er da de du linket til her, pluss en Denon AVR-1907 eller Panasonic SA-XR55EG-S noe som er greit og satse på?

Lenke til kommentar

Vil si det ja, vet ikke hvilken av dem som er best.

Liker Panasonic veldig godt, så jeg tør ikke bestemme noe for deg her, med fare for å bli partisk :p

Men skal du ha Infinity-høyttalerene kan du like godt kjøpe Panasonicen, så sparer du porto i forhold til om du skulle bestillt fra en annen butikk.

Det finnes også andre merker som kan være av interesse, for eksempel Harman/Kardon.

De har en forsterker til under 3000, nemlig AVR 132.

Den har 30W per kanal, men det er ikke mulig å samenligne de wattene med andre watt.

NAD og H/K er ekstra strenge når de skal sette hvor mange watt forsterkerene deres yter.

Så 30-40W kan fort være bedre enn 100W, bare så det er nevnt

Ulempen med den er at den kun har èn optisk ingang, og den sitter forran ...

Antar at alle høyttalerene, med untak av subben, leveres i par, men det er noe du kan spørre butikken om samtidig som du spør om de kan fåes i svart.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg gått for Infinity systemet og Denon 1907 :) Harman Kardon er helt klart et bedre merke enn både Panasonic og Denon men til 3000kr så vet jeg virkelig ikke hvordan ytelsen er mens jeg har hørt mye bra om den Denon forsterkeren. 1907 har også 2 optisk innganger og du kan få den i svart samme som med Infinity høyttalerne :) Du velger farge på høyttalerne i handlevognen rett før du skal velge betalingsmetode tror jeg

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...