Gå til innhold

FSB-overklokking

RoSoka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du øker FSB øker du systembus på PC'n. Dette inkluderer PCI og AGP.

Det er en risiko for at f.eks PCI-enhetene i maskina ikke takler høyere bus, og blir ødelagt, eller at maskina ikke vil boote.

Sett opp FSB gradvis, og sjekk hva som går stabilt på ditt system.

Lenke til kommentar

hmm det ble litt feil det jeg skrev... men jeg luerer på om du kan skade pci agp enheter ved å øke fsb eller vill den bare ikke boote hvis du har for høy fsb..? Finnes det noen hovedkort som kan øke fsb sammtidig som du har samme gamle speed på agp og pci (slik at de ikke går til helvete)?

Lenke til kommentar

Dette kom faktisk akkurat, men jeg husker hva det het, tror det var et pentium 4 hovedkort. Let litt rundt, er sikkert ikke vanskelig å finne :smile:

Lykke til!

Ellers, JA, du kan faktisk skade enhetene, men da må det vanligvis en del til, og om du er forsiktig, så går det som oftest bra, mitt hovedkort, for eksempel har dividere til forskjellige hastigheter, slik at den støtter 200 mhz fsb cpu's OG 266 fsb cpu's, om du skjønner...?

fsb delt på diveder = pci hastighet

100 / 3 = 33 (standard)

133 / 4 = 33 :smile:

Skjønner du? Hold deg rundt 33, mine kort tåler som vanligvis ca 35-36... men vær forsiktig, og lær deg hvor reset knappen på hovedkortet er før du gjør dette :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...