RoSoka Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 har hørt at når kan over klokker FSB`en,så øker AGP og PCI portene og!....lurte bare på hvor mye jeg kan klokke max uten at noen av kortene blir ødelagt!...:wink: (skal kjøpe pc2700 ddr) Lenke til kommentar
kohi Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Når du øker FSB øker du systembus på PC'n. Dette inkluderer PCI og AGP. Det er en risiko for at f.eks PCI-enhetene i maskina ikke takler høyere bus, og blir ødelagt, eller at maskina ikke vil boote. Sett opp FSB gradvis, og sjekk hva som går stabilt på ditt system. Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Samme lurer jeg på... Lest om et hovedkort som kan beholde den gamle hastigheten til agp og pci. og samtidig øke fsb eller noe sånt... Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 hmm det ble litt feil det jeg skrev... men jeg luerer på om du kan skade pci agp enheter ved å øke fsb eller vill den bare ikke boote hvis du har for høy fsb..? Finnes det noen hovedkort som kan øke fsb sammtidig som du har samme gamle speed på agp og pci (slik at de ikke går til helvete)? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Dette kom faktisk akkurat, men jeg husker hva det het, tror det var et pentium 4 hovedkort. Let litt rundt, er sikkert ikke vanskelig å finne :smile: Lykke til! Ellers, JA, du kan faktisk skade enhetene, men da må det vanligvis en del til, og om du er forsiktig, så går det som oftest bra, mitt hovedkort, for eksempel har dividere til forskjellige hastigheter, slik at den støtter 200 mhz fsb cpu's OG 266 fsb cpu's, om du skjønner...? fsb delt på diveder = pci hastighet 100 / 3 = 33 (standard) 133 / 4 = 33 :smile: Skjønner du? Hold deg rundt 33, mine kort tåler som vanligvis ca 35-36... men vær forsiktig, og lær deg hvor reset knappen på hovedkortet er før du gjør dette :smile: Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Abit sine Pentium 4 hovedkort med Intel-chipsett kan holde PCI-hastigheten konstant enda man øker busshastigheten. Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Ja, kjøp deg Pentium 4 du... det blir du sikkert fornøyd med *kremt* :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå