Gå til innhold

Få bilde til å se lysere ut oppå..

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hvordan man får ett bilde til å se lysere ut oppå. Eksempel lenger nede.. ;)

Jeg har Jasc Paint Shop Pro 8,Macromedia Fireworks 8 og Paint.NET så viss noen vet hvordan man gjør dette i noen av desse programmene ville det vert fint :thumbup:

post-131095-1188049295_thumb.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke verre enn å legge et helt hvitt lag oppå det blå, flytte det til cirkus midten vertikalt, for så å sette ned opacity på det hvite laget til 10% for eksempel. Finnes sikkert sånne funksjoner i din bildebehandler óg, uten at jeg har brukt det og kan si det sikkert.

Tråden er for øvrig feilpostet, og flyttes til Visuell kreativitet fra WDS.

Lenke til kommentar

Åpne Paint-NET, og lag en blå firkant.

post-122226-1188049916_thumb.jpg

Deretter lager du et nytt layer. Med det nye layeret markert velger du Rectangle Tool. Gjør hovedfargen din hvit. Oppe til venstre, ved siden av "Tool" ser du en sirkel og en firkant. Trykk på denne til de får farge, uten ramme. Deretter bruker du rectangle tool og lager en hvit firkant som dekker halvparten av den blå firkanten.

post-122226-1188050056_thumb.jpg

Dobbeltklikk på det øverstet layeret i layer-menyen nede til høyre. Deretter velger du i mode-rullegardinen Overlay og setter Opacityen til et sted rundt 60-70.

post-122226-1188050160_thumb.jpg

Voila! :)

Lenke til kommentar
Åpne Paint-NET, og lag en blå firkant.

post-122226-1188049916_thumb.jpg

Deretter lager du et nytt layer. Med det nye layeret markert velger du Rectangle Tool. Gjør hovedfargen din hvit. Oppe til venstre, ved siden av "Tool" ser du en sirkel og en firkant. Trykk på denne til de får farge, uten ramme. Deretter bruker du rectangle tool og lager en hvit firkant som dekker halvparten av den blå firkanten.

post-122226-1188050056_thumb.jpg

Dobbeltklikk på det øverstet layeret i layer-menyen nede til høyre. Deretter velger du i mode-rullegardinen Overlay og setter Opacityen til et sted rundt 60-70.

post-122226-1188050160_thumb.jpg

Voila! :)

9356770[/snapback]

Takk;) Det var jo egentlig veldig enkelt:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...