Gnimmels Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Hei! Som topic sier; CPUvifta mi fungerer ikke... Er en Inter core 2 duo boxed prosessor med vifte, og den starter ikke... Hva kan ha skjedd? Har akkurat kjøpt PCen, også dreiv PCen å slo seg av, sjekka da litt inni PCen og ser at cpukjøler ikke går rundt.. Hva kan jeg gjøre med dette? Betyr dette at kjøleren er ødelagt, og at jeg må ha ny? Eller kan jeg ha klart å "slå den av" et sted.. i bios eller et annet sted. Og ja, strømmen til vifta sitter i... EDIT: Er en INtel core 2 duo E6750 2.67 1333mhx om det hjelper... Endret 25. august 2007 av Gnimmels Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Hei! Som topic sier; CPUvifta mi fungerer ikke... Er en Inter core 2 duo boxed prosessor med vifte, og den starter ikke... Hva kan ha skjedd? Har akkurat kjøpt PCen, også dreiv PCen å slo seg av, sjekka da litt inni PCen og ser at cpukjøler ikke går rundt.. Hva kan jeg gjøre med dette? Betyr dette at kjøleren er ødelagt, og at jeg må ha ny? Eller kan jeg ha klart å "slå den av" et sted.. i bios eller et annet sted. Og ja, strømmen til vifta sitter i... EDIT: Er en INtel core 2 duo E6750 2.67 1333mhx om det hjelper... 9356629[/snapback] Høres ut som du kanskje ikke har strøm nok, altså for liten psu.. Lyser det fra hkortet ditt når strømmen er koblet til? Altså om det lyster tror jeg kanskje det er psuen. Lyser det ikke er enten psu eller hket kaputt. Evt ting er koblet feil?? Har du bygget den selv? Endret 3. september 2007 av Zarachas Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Sidan du nevner at pcen skrudde seg av så¨kan det vere at sjølve vifta anten ikkje sitt godt nok i kontakten eller er laus. At PSUen er for liten tviler eg sterkt på for dette symtomet, me snakker om nokre få enkle watt i behov, cpuen sluker ein god del meir, og at maskina starter er tegn på at den får iallefall nok strøm til å starte. Viss vifta er defekt/ står ikkje kobla til så vil maskina ta ein automatisk shutdown ved overskridning av cpuens makstemp ( definiert i bios). I det maskina booter så skal vifta starte, den kan skru seg av etterpå grunna temperaturstyring på hket, og sporadisk starte for å senke tempen ned til det som er definert som minimum i bios. Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Sidan du nevner at pcen skrudde seg av så¨kan det vere at sjølve vifta anten ikkje sitt godt nok i kontakten eller er laus. At PSUen er for liten tviler eg sterkt på for dette symtomet, me snakker om nokre få enkle watt i behov, cpuen sluker ein god del meir, og at maskina starter er tegn på at den får iallefall nok strøm til å starte. Viss vifta er defekt/ står ikkje kobla til så vil maskina ta ein automatisk shutdown ved overskridning av cpuens makstemp ( definiert i bios). I det maskina booter så skal vifta starte, den kan skru seg av etterpå grunna temperaturstyring på hket, og sporadisk starte for å senke tempen ned til det som er definert som minimum i bios. 9416287[/snapback] Han har vel sannsynligivs andre deler enn cpuen. Jeg har selv opplevd at cpu viften ikke starter fordi pcen hadde for lite juice, jeg skiftet til en større psu og den gikk rundt. Dette skjer ofte i forbindelse med oppgradering av grafikkkort.. I og med at den starter vil og tro at Hket er ok, enten er ikke viften koblet til riktig eller så må det nesten være for lite strøm, jeg kan ikke tenke meg hva annet som ikka skal få viften til å gå rundt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå