Oxygen 07-12 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det er en kommentar på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330169 som påstår hva jeg skrev i topicen. Dette er vel ikke sant? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Nei, men et program som klarer å bruke alle fire kjernene vil fungere som om det var én kjerne på opp mot 9,6Ghz. I realiteten vil ingen programmer klare å utnytte kjernene så optimalt, men jeg har hørt at et realistisk anslag skal være 4 * kjernefrekvens * 80 %, uten at jeg legger så fryktelig mye i det heller. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 I realiteten vil ingen programmer klare å utnytte kjernene så optimalt, Jo, finnes programmer som drar full nytte av fire kjerner. Ved rendering i 3DS Max vil alle kjernene jobbe 100%, og redusere tiden til 1/4 samenlignet med en lik kjerne på samme frekvens. Men da snakker man ikke om spill og programmer som folk flest kjører Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 I realiteten vil ingen programmer klare å utnytte kjernene så optimalt, Jo, finnes programmer som drar full nytte av fire kjerner. Ved rendering i 3DS Max vil alle kjernene jobbe 100%, og redusere tiden til 1/4 samenlignet med en lik kjerne på samme frekvens. Men da snakker man ikke om spill og programmer som folk flest kjører 9356921[/snapback] Selv om programmet bruker alle kjernene, så er det ikke dermed gitt at det går fire ganger så raskt i forhold til én kjerne. Det er alltid litt "svinn". Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Ja, tok nok litt feil angående 1/4 av tiden. Fant eksempler på ytelses forbedringer i Maya på opptil 96% mellom to og fire kjerner. (Q6700 = 216sek, E6700 =424sek) Men svinnet er kanskje størst i det man går fra en kjerne til to ? Endret 25. august 2007 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå