Gå til innhold

2,4Ghz x 4Kjerner = 9,6Ghz?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I realiteten vil ingen programmer klare å utnytte kjernene så optimalt,

 

Jo, finnes programmer som drar full nytte av fire kjerner. Ved rendering i 3DS Max vil alle kjernene jobbe 100%, og redusere tiden til 1/4 samenlignet med en lik kjerne på samme frekvens.

 

Men da snakker man ikke om spill og programmer som folk flest kjører :)

Lenke til kommentar
I realiteten vil ingen programmer klare å utnytte kjernene så optimalt,

 

Jo, finnes programmer som drar full nytte av fire kjerner. Ved rendering i 3DS Max vil alle kjernene jobbe 100%, og redusere tiden til 1/4 samenlignet med en lik kjerne på samme frekvens.

 

Men da snakker man ikke om spill og programmer som folk flest kjører :)

9356921[/snapback]

Selv om programmet bruker alle kjernene, så er det ikke dermed gitt at det går fire ganger så raskt i forhold til én kjerne. Det er alltid litt "svinn".

Lenke til kommentar

Ja, tok nok litt feil angående 1/4 av tiden.

 

Fant eksempler på ytelses forbedringer i Maya på opptil 96% mellom to og fire kjerner. (Q6700 = 216sek, E6700 =424sek)

 

Men svinnet er kanskje størst i det man går fra en kjerne til to ?

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...