Corn Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har endelig fått mitt trådløse nettverkskort til å virke, men for å få det til må jeg hver gang jeg starter maskinen kjøre kommandoen under. Har lagret disse i en tekstfil, og må kjøre denne hver gang maskinen starter. Er det noen måte å slippe å skrive inn passordet hver gang, og kanskje i tilleg få dette scriptet(hvis det er det det heter?) til å kjøre hver gang maskinen starter? sudo ifconfig wlan0 up sudo ifconfig wlan0 down sudo ifconfig wlan0 up sudo iwconfig wlan0 essid "MittNettverk" sudo iwconfig wlan0 key s:MinStringKey sudo iwconfig wlan0 mode Managed sudo iwpriv wlan0 set AuthMode=open sudo iwpriv wlan0 set EncrypType=WEP sudo ifconfig wlan0 up sudo dhclient wlan0 Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Du kan legge det i /etc/rc.local uten sudo. Da blir det kjørt under oppstart helt på slutten som root. Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Du kan legge det i /etc/rc.local uten sudo. Da blir det kjørt under oppstart helt på slutten som root. 9356511[/snapback] Pfft.. Installèr Network Manager, og problemet er løyst. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Network Manager ødelegger alt og skaper bare krøll, takk for tipset Jake! Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Network Manager ødelegger alt og skaper bare krøll, takk for tipset Jake! 9357199[/snapback] Javel? Kva som er problemet da? Er jo ingen av dei kommandoane du nemner som skal vere noko problem for NM å handtere rask og effektivt. NM fungerer jo fint også som "wake-up-call" for nettverkstilkoblinga etter ein suspend. Endret 25. august 2007 av huf Lenke til kommentar
Corn Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 PCen henger seg ved oppstart (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=814590&hl=) Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hadde det med NM å gjere? Var det ikkje drivaren som var bugga? Lenke til kommentar
Corn Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Det ordnet seg da jeg avinnstallerte NM. Min linux-forståelse er ganske lav, så det kan hende at fjerningen av NM dro med seg noe annet rusk. Jeg skal ikke hardnakket påstå at NM er problemet, men jeg tar heller Jake's sin løsning fremfor å risikere alt det maset igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå