Theme Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hei! Etter å hatt problemer med maskinen siden jeg kjøpte nye deler for ikke så lenge siden. Så bestemte jeg meg for å prøve med et nytt hovedkort. Gleden over nytt kort var kortvarig. Kjøpte kortet ASUS M2R32-MVP, siden det ikke finnes noen andre, CrossFire kort med Socket AM2, tilgjengelige i Norge enn de jeg allerede har. Når jeg fyrte opp for første gang, fikk jeg beskjed: Bad BIOS Checksum. Starting BIOS recovery... Godt og bra det. Jeg fant frem CDen som fulgte med og maskinen gjorde sitt. Helt til jeg fikk beskjeden om å slå av maskinen og starte på nytt. Når jeg startet opp på nytt fikk jeg opp den samme meldingen. Jeg løp på nettet for å finne ny BIOS. Jeg lastet ned, fikk over på en CD og satte i gang med å oppdatere BIOS. Fikk samme instruksjonen igjen, og slo av maskinen. MEN! Når jeg da starter opp maskinen, er alt som det skal. Bortsett fra at begge mine HD2900 kort har et konstant rødt lys på siden, og ingen skjermbilde kommer opp. Jeg har lest i instruksboken om hjelp, resatt CMOS, i tillegg tatt ut batteriet. Jeg har også prøvd med et annet skjemkort uten hell. Det siste jeg gjorde var å sette inni CDen som fulgte med, i håp om å få opp skjermbildet igjen. Uten at det skjedde noe. Nå er jeg praktisk talt møkk lei av alle problemene jeg har hatt siden Mai i år. Er det noe dere vet som kan hjelpe på problemet, eller må jeg sende kortet inn/kjøpe nytt. Fordi hovedkortet er korrupt i utgangspunktet? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Prøvd med et PCI kort? Lenke til kommentar
menthalnut Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Hei! Etter å hatt problemer med maskinen siden jeg kjøpte nye deler for ikke så lenge siden. Så bestemte jeg meg for å prøve med et nytt hovedkort. Gleden over nytt kort var kortvarig. Kjøpte kortet ASUS M2R32-MVP, siden det ikke finnes noen andre, CrossFire kort med Socket AM2, tilgjengelige i Norge enn de jeg allerede har. Når jeg fyrte opp for første gang, fikk jeg beskjed: Bad BIOS Checksum. Starting BIOS recovery... Godt og bra det. Jeg fant frem CDen som fulgte med og maskinen gjorde sitt. Helt til jeg fikk beskjeden om å slå av maskinen og starte på nytt. Når jeg startet opp på nytt fikk jeg opp den samme meldingen. Jeg løp på nettet for å finne ny BIOS. Jeg lastet ned, fikk over på en CD og satte i gang med å oppdatere BIOS. Fikk samme instruksjonen igjen, og slo av maskinen. MEN! Når jeg da starter opp maskinen, er alt som det skal. Bortsett fra at begge mine HD2900 kort har et konstant rødt lys på siden, og ingen skjermbilde kommer opp. Jeg har lest i instruksboken om hjelp, resatt CMOS, i tillegg tatt ut batteriet. Jeg har også prøvd med et annet skjemkort uten hell. Det siste jeg gjorde var å sette inni CDen som fulgte med, i håp om å få opp skjermbildet igjen. Uten at det skjedde noe. Nå er jeg praktisk talt møkk lei av alle problemene jeg har hatt siden Mai i år. Er det noe dere vet som kan hjelpe på problemet, eller må jeg sende kortet inn/kjøpe nytt. Fordi hovedkortet er korrupt i utgangspunktet? 9356437[/snapback] ok, forstår jeg det slik at du fikk bootet opp inn i windows etter at du satte inn kortene? Disse kortene i crossfire krever j..... mye strøm, har du stor nok psu? satt i ekstern strøm til kortene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå