Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

har noen i det hele tatt klart.....

Anbefalte innlegg

har noen i det hele tatt fått koblet win xp home med en pc med ett annet os? (har testet med 2000, 98se og me) jeg får kontakt, og kan spille spill over nettverket, og pinging ser ut til åvirke, men når jeg skal bla gjennom mapper tar det all evighet, og så klikker det. så derfor lurer jeg bare på om noen i det hele tatt har klart å dele filer med en winxp home pc....

på forhånd takk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WinXP funker bra med 2000/NT, med fungerer så absolutt ikke med Win9x OS.

NetBIOS er dårlig. Derfor jeg holder meg til DC/FTP/Web-deling (okey, jeg kjører Samba på server'n min, og henter det ned på 2000 maskina også, men Samba er mye regnere enn Microsoft syns jeg.....)

Lenke til kommentar

Har switch jeg og jeg syntes win9x var det letteste oset og sette opp. Inn med xp cdn kjøre wizard for morrokskyld sette opp fast ip (bare tull egentlig) og så åpne firewallen på de andre maskinene.

Nå sitter jeg og plagger vett av pappa :rofl: , og har telenor internett (adsl 8) )og allt der inne

Lenke til kommentar
WinXP funker bra med 2000/NT, med fungerer så absolutt ikke med Win9x OS.

NetBIOS er dårlig. Derfor jeg holder meg til DC/FTP/Web-deling (okey, jeg kjører Samba på server'n min, og henter det ned på 2000 maskina også, men Samba er mye regnere enn Microsoft syns jeg.....)

Hvorfor er netbios dårlig? Det er vel greit å dele filer med netbios mellom windows maskiner? I stedet for å komme med 3. part programvare?

Over til posteren... Sjekk som sagt at firewall'en er av. Så må du enable netbios over tcp/ip (i properties for tcp/ip) på xp (og win2k) på win98 er dette gjort default.

Lenke til kommentar
Hvorfor er netbios dårlig? Det er vel greit å dele filer med netbios mellom windows maskiner? I stedet for å komme med 3. part programvare?

.

NetBios versjonene til Win9X og WinXP er ikke 100% kompaitble med hverandre, og såvidt jeg vet så sliter protokollen hvis det er flere forskjellige versjoner av NetBios på samme nettverk (XP maskiner kan få problemer med hverandre, når det er en 98 maskin i nettverket også)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...