Gå til innhold

automatisk linjeskift ved tabell slutt

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert er dumt spørsmål som har en simpel fix (håper jeg), men jeg spør fordi jeg ikke finner noen løsning på dette her akkurat nå.

Jeg holder på med et simpelt news script som jeg har laget. Det er veldig amatør messig, men det funker fint.

Tingen er at jeg vil gjerne at teksten som jeg skriver inn i selve news delen skal skifte linje automatisk når den når enden av tabellen den blir postet i.

se eksempel på hva som skjer hvis "nyheten" blir for lang hvis jeg selv ikke legger til linjeskift her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis det hjelper, så ser tabellen slik ut:

<table width='100%'>
 <tr>
   <td width='310' height='19'><b>$res[title]</b></td>
   <td width='80' height='19'>$res[date]</td>
 </tr>
 <tr>
   <td width='397' height='19' colspan='2'><div width='50%'>$res[news]</a></div></td>
 </tr>
 <td width='397' height='19' colspan='2'></td>
 </tr>
 <tr>
   <td width='397' height='19' colspan='2'>Av: <a href='mailto:$res[mail]'>$res[user]</a></td>
 </tr>
</table>

hvis det er en enklere måte og få dette ved og bruke div's så post gjerne hvordan det går ann også :)

Endret av Scheen
Lenke til kommentar
se eksempel på hva som skjer hvis "nyheten" blir for lang hvis jeg selv ikke legger til linjeskift her.

9356352[/snapback]

sa ikke noe rart jeg... :o

<div class="nyhet">

<span class="title">Tittel</span> <span class="dato">12.12.08</span>

Yey, jeg blir 18 i ar :D:D

</div>

div#nyhet {

width: 310px;

}

div#nyhet span.title {

float: left;

font-weight: bold;

}

div#nyhet span.title {

float: right;

}

*sec* skal bare sla pa Ubuntu og sjekke pa en webserver.. sec

edit; alt jeg kan skylde pa er at jeg har holdt pa med C++ en stund.. men det er jo ikke en god unskyldning :(

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
<div class="nyhet">

<span class="title">Tittel</span> <span class="dato">12.12.08</span>

Yey, jeg blir 18 i ar :D:D

</div>

Hva er det der for slags møkkakode? Ikke bedre enn å bare holde seg til tabeller, i alle fall. :ermm:

<div class="nyhet">
<h2>Tittel</h2>
<p class="dato">12.12.08</p>

<p>Lorem ipsum dolor sit amet.</p>
</div>

Ser ikke noe problem på siden du lenker til, men bare unngå å sette høyde på div.nyhet, samtidig som du gir den margin-bottom: XXpx; i CSS, og det skulle være ok. Bredder osv får du sette selv.

Lenke til kommentar

Den er vel ikke så hakke gale slik du skal ha det til Haraldson. Er enig at han burde klare seg med 1 span tag. Jeg ville ha brukt/bruker span klasse på datoen når jeg vil ha dato og tittel på samme linje. Dog enig i bruk av header.

Kim...

Lenke til kommentar

Er bare å floate tittelen og p.dato, det, så kommer det på samme linje.

Og tekst må for all del i tekstcontainere, som <p>, <ul> osv.

Poenget er uansett at det er bedre å sette margin på en container-div, i dette tilfellet div.nyhet, enn det er å bruke linjeskift for å skape vertikalt whitespace mellom elementer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...