Megnus Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har Cubase en Autotune funksjon i seg? Eller finnes det noen andre programmer jeg kan bruke til dette? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har Cubase en Autotune funksjon i seg? Eller finnes det noen andre programmer jeg kan bruke til dette? 9356341[/snapback] Jeg brukte autotune fra Antares (eller Antarez) en gang i tiden. Fungerte bra det, hvis det produseres noe mer. Fikk det som plug-in. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Melodyne funker også fett. Den fåes vel også som plugin nå. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Melodyne er milevis foran Autotune hva gjelder fleksibilitet og kvalitet. Men nå er disse to forskjellige programmer med forskjellig bruksområde. Autotune gjør hva navnet sier, retter opp pitch automatisk, da det er dens styrke. Melodyne er derimot ikke automatisk, der går man inn og finjusterer hver eneste tone. Den gir et mer realistisk resultat, siden man kan fikse pitch uten å kødde med vibrato, og man kan justere ganske mye uten å kødde med formant, noe som låter dårlig. Det skal sies at det er tidkrevende å bruke. Autotune for en kjapp fiks på et allerede bra spor eller "Cher-effekt", og Melodyne for å finjustere og ha full kontroll. Til spørsmålet; Cubase har ikke dette innebygd nei. Det er verktøy for å justere pitch, men det er ikke så brukbart til denslags. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 så da er melodyne og Antares autotune plug-ins jeg bør skaffe meg? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 waves tune er noe du burde skaffe deg http://www.waves.com/Content.aspx?id=182 Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Etter det lille jeg har erfaring med, er det ikke helt riktig at Autotune er kun "helautomatisk". På den pluginen jeg har, er det i hvert fall et manuelt modus, der man kan se en graf over en og en tone. Har ikke brukt så mye tid på det, men trodde man kunne justere manuelt her? Hvis jeg tar feil, hva er den siden til? Endret 28. august 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Det er natuligvis korrekt det, men det er (etter min mening, som lovpriser Melodyne) ganske knotete i bruk. Auto-funksjonen er kjekk på koringer og slikt, syns jeg. Med forbehold om at dette er mye bedre i versjon 5. Har ikke prøvd nyere versjoner enn 4 hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå