BigJackW Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hei Har fått en bærbar fra skolen. De har lagt inn passord på bios slik at jeg ikke kommer inn :S Dette er en HP Compaq 6715b. Noen som har noen tips til å få fjerna eller finne ut dette passordet? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Skru den opp (hvis du tør, det er litt plundrete) og finn et lite rundt batteri , ta ut hovedbatteriet og strømkabel og så ta ut det lille batteriet, vent ca 5 min, og sett alt inn igjen (lite batteri først). Kan være lurt og lete under de lokka som er under på PCen først Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Eller bare last ned ultimate boot cd, brenn på plate og start fra den.. kjør en cmos reset ifra plata burde funke like bra som å ta ut batteriet. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Skru den opp (hvis du tør, det er litt plundrete) og finn et lite rundt batteri , ta ut hovedbatteriet og strømkabel og så ta ut det lille batteriet, vent ca 5 min, og sett alt inn igjen (lite batteri først).Kan være lurt og lete under de lokka som er under på PCen først 9358533[/snapback] Hmm.. får se på det. Eller bare last ned ultimate boot cd, brenn på plate og start fra den.. kjør en cmos reset ifra plata burde funke like bra som å ta ut batteriet. 9358695[/snapback] Er ikke så lett når de har satt pw på bios og slått av boot-menyen, samtidig som de har satt hdd som first boot device. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Regner med at bios batteri og "Real-Time Clock Battery" er det samme.. så her har du en guide til å bytte dette batteriet Håper den er til hjelp Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Konge Takk skal teste med en gang Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Skru den opp (hvis du tør, det er litt plundrete) og finn et lite rundt batteri , ta ut hovedbatteriet og strømkabel og så ta ut det lille batteriet, vent ca 5 min, og sett alt inn igjen (lite batteri først).Kan være lurt og lete under de lokka som er under på PCen først 9358533[/snapback] Hmm.. får se på det. Eller bare last ned ultimate boot cd, brenn på plate og start fra den.. kjør en cmos reset ifra plata burde funke like bra som å ta ut batteriet. 9358695[/snapback] Er ikke så lett når de har satt pw på bios og slått av boot-menyen, samtidig som de har satt hdd som first boot device. 9358869[/snapback] Er vel bare å nappe ut HDD, så burde den boote fra cd i stedet. Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hva ble resultatet, jeg har selv prøvd og ta ut klokke batteri uten å lykkes. Men jeg fikk et tips hvor jeg burde prøve å ha batteri ute i ca 24 timer for at det skulle fungere. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Jeg lyktes heller ikke. Prøvd flere ganger. Tok ut batteriet over natta også, men uten hell Skal ringe til HP i dag. Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Fant denne: http://static.tigerdirect.ca/pdf/HP_6715b_...erviceGuide.pdf Det står på side 39 at all skal kobles fra vente 5 min så skal CMOS være clearet. Jeg får finne frem værktøyet mitt senere å titte litt nermere på dette. EDIT: man skal faktisk ikke ha noen batterier i pcn så skal man slå den på, da skal visst all være clearet. Endret 13. september 2007 av Xcer Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Du må starte pcen med kabel, før du putter i batteripakken. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Har prøvd det også jeg, men funka ikke :S Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 However the above steps will NOT work if the STRINGENT SECURITY option has been previously enabled in the BIOS (Menu Security - Password options - STRINGENT SECURITY : Enable/Disable). Enabling STRINGENT SECURITY provides enhanced protection for the power-on and administrator password and other forms of power-on authentification. If STRINGENT SECURITY is enabled the system board must be replaced to clear out an unknown Power-on Password. Det virker som det er aktivert ekstra sikkerhetsfunksjon, sett at du har gjort det riktig! Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Huff, får vel ta harddisken inn i en annen pc reinstallere windows, sette den tilbake for å så cracke BIOS passord. Litt kjedelig siden mye tid vil bli brukt på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå