Gå til innhold

Leser du bøker?

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei leser ikke bøker, dvs jeg leser ikke skjønnlitteratur. Har akkurat levert særemne om 3 krimbøker, leste jeg dem? Nei. Hvorfor leser jeg ikke bøker? Fordi jeg ikke liker å lese bøker vel. De tar mye tid, og ikke finner jeg dem spennende heller. Har så mye mye annet å bruke tida mi på. Foretrekker filmmediet også framfor boka. 1 bilde sier mer enn 1000 ord og det er 24 bilder i sekundet på film ;) Film er også mer sosialt enn bøker. Når man leser så sitter man jo bare der, jeg foretrekker å gjøre noe :)

Faglitteratur derimot kan jeg lese litt av, men er ikke noen bokorm nei.

Lenke til kommentar

Ja, jeg leser bøker. Mr. Leipsland: mange bøker er veldig spennende, kanskje du ikke har funnet en slik enda. Og dersom du ikke leser bøker, hvordan kan du vite at de er kjedelige? ;) Faktisk så syns jeg bøker er gøy (ja, GØY) å lese (gode bøker da), men ja, det tar mer tid! De bøkene jeg har lest mest av, Jack Ryan-serien av Tom Clancy, er veldig lange. Bruker uhyre lang tid på dem både på grunn av at jeg ikke har tid, samt jeg leser bøkene nøye så jeg får med meg masse detaljer (og akkurat disse bøkene er overlasset av detaljer). Filmatisering av bøker blir som regel dårligere enn boka den er basert på av den simple grunn at det er noe helt annet å visualisere historien oppi hodet sitt enn å få det på film. Men for all del, liker film også jeg :)

Fag-littratur blir det også en del av...

Lenke til kommentar
mange bøker er veldig spennende, kanskje du ikke har funnet en slik enda.

Vel ingen / veldig få av de bøkene jeg har lest / prøvd å lese har jeg funnet som god underholdning.

Og dersom du ikke leser bøker, hvordan kan du vite at de er kjedelige? ;)

Fordi jeg har prøvd å lese noen samt av og til føle meg tvunget

Filmatisering av bøker blir som regel dårligere enn boka den er basert på av den simple grunn at det er noe helt annet å visualisere historien oppi hodet sitt enn å få det på film. Men for all del, liker film også jeg :).

smaken er som baken, synes ofte filmatiseringer bli veldig bra jeg og i motsettning til bøkene så klarer jeg å komme meg gjennom dem så jeg foretrekker som regel filmen forann boka. Siste filmatiserte bok jeg så var "about a boy". Bra film, hadde ikke hatt en sjans på boka.

Lenke til kommentar
Leser du bøker?
Tja.. Jeg "leser" for det meste lydbøker. Ellers holder jeg meg til blader og faglitteratur. (Har bare lest noen få skikkelige papir-bøker.. )

Bruker lydbøker fordi jeg har dysleksi og ikke har tolmodighet til å lese tykke papir bøker.

PS. Veldig bra at det har begynnt å dukke opp en del lydbøker på diverse fildelingstjenester. :D Har tenkt å skaffe meg en liten MP3-spiller til å ha i lomma snart.

PPS. Er det noen som vet om noen bra "tekst til tale" -programmer ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+546574
Leser du bøker?

Hvis ikke...hvorfor?

Og nei, skolebøker teller ikke...

yup - jeg leser ganske mye :)

sist lest: Jo Nesbø's 'Sorgenfri - knallbra!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

Yup, leser mye bøker ja, helst en til to i uka. 8)

Mye sci-fi og thrillere, gjerne en god bok i Tom Clancy-stil med spenning, intriger, makt og politikk.

Folk som ikke liker å lese bøker går virkelig glipp av mye. :o

Ukultiverte :evil::grumpy::evil: !!!

Uansett, dem om det, de har seg selv å takke for det de går glipp av.

Ellers så er det jo noe som heter at det man ikke vet har man ikke vondt av, for å snakke litt i deres "forsvar" :lol:

Sist lest; Lucifer, av Micael Cordy.

En geniaaal (om enn litt sær) thriller :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...