B-QL Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det er mer hans land mer fordi: snip -Han sitter her på et forum å sier sin mening om hva som er best for norge. 9358486[/snapback] HAHA, så det er det vesentlige for og være mere norsk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Det er mer hans land mer fordi: -Han snakker 100% norsk -han har betalt masse skatt her -Han har hele familien sin her og har satt seg in i norske tradisjoner og norsk kultur. -Han stemmer -Han bryter ikke norske lover ved å omskjere barna sine og slå kona. -Han sitter her på et forum å sier sin mening om hva som er best for norge. 9358486[/snapback] Fordi jeg er etnisk norsk og bryr meg om mine barns og barnebarns fremtid. Jeg frykter store problemer og jeg er fyllt opp med fremmedfrykt av media. Jeg ønsker ikke å se at mitt hjemland blir rasert av multikulturelt mangfold. Hvor mange prosent av Oslo er egentlig innvandrere nå? jeg bor heldigvis ikke i den byen men jeg har forstått at det begynner å bli skikkelig ille der. Her jeg bor(Arendal) så var det for et år siden eller noe et skikkelig oppgjør. mellom utlendinger og Nordmenn. så ja jeg ser virkelig store problemer komme av dette. Jeg ser virkelig ikke at vår og dems kultur kan gå sammen. Link Endret 25. august 2007 av Kron Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 er vel under 100 000 muslimer i norge og 50% bor i oslo, selv har jeg ikke noe større problem med religøse muslimer enn jeg har med relgiøse kristene, jeg tror de fleste som kommer til norge ikke vil lage et nye iran eller sudia arabia, men liker hvordan norge styres, men disse hører man ikke om, man hører bare om de ekstreme som vil forandre norge til et islamsk land Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Jeg er ikke rasist. Men jeg har vært på byen i oslo 3 ganger. og alle tre gangene har jeg helt uten å provosere havnet i håndgemeng med en som ikke snakker bra norsk. Dette har også skjedd 2 ganger i tønsberg. Typisk senario for meg: Tilfeldig utlending -"du så på søstra mi for en uke sia" meg(som ikke har gjort en dritt)-"hvem er du?""jeg har ikke vært her på et år hvordan kan jeg..." Tilfeldig utlending serverer:"pang""en på trynet"(og noen kamerater i bakhånd) Brekt nese og kjeve noe ut av ledd. 2x brekt nese faktisk en gang oslo og en gang tønsberg. Jeg provoserer aldri ukjente når jeg er ute. men jeg ser jo svart når noen slår meg på den måten og slår igjen. Og da blir det altid fler som kommer og situasjonen blir verre. De siste 2 årene har jeg heldigvis bare hengt på rock/metal pubber så har ikke vært i bråk siden , Rart det der.. Endret 25. august 2007 av Lafs Lenke til kommentar
apollo3 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Edit: Når det gjelder det motsatte scenario, altså å bygge en katolsk katedral i et muslimsk land, så er det usannsynlig at dette ville blitt verdsatt. Dette er også en litt "unødvendig" problemstilling da den største innvandringen går fra øst til vest, men ikke motsatt vei. Det er også store kulturforskjeller. Muslimske nasjoner er mye mer lukket og mindre tolerante mot andre kulturer, mens vestlige kulturer er mindre restriktive. 9356173[/snapback] Det er overhodet ikke noen "unødvendig" problemstilling. Det finnes store kristne og andre minoriteter i flere muslimske land. Kristne får ikke lov til å oppføre nye kirker i muslimske land (et par land er unntaket). Tradisjonelt har de heller ikke fått lov til å pusse opp eller reparere eksisterende kirker. Kristne får mange steder ikke lov til å bære kors eller bibel. Kristne minoriteter blir diskriminert og trakassert i Egypt, Pakistan, de palestinske selvmordsområdene, Iran og Tyrkia. Ja, du har absolutt rett i at muslimske nasjoner er mindre tolerante mot andre kulturer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå