Gå til innhold

Tyske muslimer vil lage stormoské i köln

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Helt greit, så lenge de finansierer moskeen sjøl. Skal vi tillate kirker, må vi også tillate moskeer. Religionsdiskriminering er ikke bedre enn annen diskriminering.

9356639[/snapback]

Diskriminering og fordommer o.l er en del av oss. Religion er bare en væremåte for meg, siden religion bare er oppspinn. Om noen kommer å bosetter seg i gaten min(fordi en moske er blitt bygget),og omskjerer ungene sine å banker kona med kjepp, og ikke gidder å jobbe. Da driter jeg i om omskjering står skrevet, eller banking av kona står skrevet. Det er idioti og jeg får lyst til å lade hagla. Hvis jeg da går å skyter dem blir jeg kalt rasist og religions diskriminerende fordi jeg ikke liker væremåten

Men.. det er helt greit

Ps: religionen til muslimer er jo kulturen dems. og væremåten.

Sier du: "ikke diskriminer religion" så ber du oss også om ikke å diskriminere kultur eller væremåte. og hvis vi ikke sier noe på noen av di tinga, da er det jo fritt fram for alle å gjøre hva dem vil bare det står skrevet eller er dems væremåte

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
nei det er norsk kultur, luringen!

9356628[/snapback]

Og norsk kultur består av kristendom-monopol?

Jeg er norsk, og dette har ingen ting med min kultur å gjøre.

9356654[/snapback]

Enten du vil det eller ikke så er kristendom og kirker en del av din kultur. Den bevegelsen vi ser nå av muslimer ser jeg på som en fare for videre progresjon av norsk kultur. Ikke lenge nå så kan muslimer starte et "muslimsk folkeparti".

Og få igang lover og regler som direkte tramper ned mine og andre nordmenns verdier. Lurer på hva du sier da. For det er jo ingen hemmelighet at muslimer og nordmenn har store forskjeller i meninger om f.eks kvinnerettigheter. Og en dag vil det bli store konsekvenser. Snillisme politikk er noe jeg hater. Vi må tenke litt på oss selv også. da dette er VÅRT land. husk på det.

Lenke til kommentar
Enten du vil det eller ikke så er kristendom og kirker en del av din kultur. Den bevegelsen vi ser nå av muslimer ser jeg på som en fare for videre progresjon av norsk kultur. Ikke lenge nå så kan muslimer starte et "muslimsk folkeparti".

Og få igang lover og regler som direkte tramper ned mine og andre nordmenns verdier. Lurer på hva du sier da. For det er jo ingen hemmelighet at muslimer og nordmenn har store forskjeller i meninger om f.eks kvinnerettigheter. Og en dag vil det bli store konsekvenser. Snillisme politikk er noe jeg hater. Vi må tenke litt på oss selv også. da dette er VÅRT land. husk på det.

9356700[/snapback]

At kristendommen har spilt en viktig del av norsk historie er det ingen tvil om. Men historie er ikke 100% synonymt er kultur. Og det er også sant at kristendommen er en del av norsk kultur. Men det er også Ateisme, Islam og en rekke andre tros og livssynssamfunn, da de er en del av masse normenns liv.

Det at du kategoriserer hele den muslimske befolkning i norge som en trussel for norsk kultur er bare latterlig. Man trenger ikke stor fantasi for å trekke parraleller med Hitlers karakterisering av Jødene under Nazi tyskland.

Muslimene ønsker på ingen måte å "trampe ned" norske verdier, at det finnes forskjeller mellom tradisjonelle muslimske verdier og tradisjonelle norske verdier er sant, men det er ikke noe man trenger å frykte.

Kvinnerettigheter er til en viss grad en av de, men du har misforstått noe om du tror dette er standarden for norske muslimer.

Etnisk og kulturisk mangfold er sunt for et samfunn. Det fremmer forståelse og sammarbeid. Det er noe du burde støtte, ikke motarbeide.

Lenke til kommentar
Tyske muslimer vil bygge en av Europas største moskeer i Köln i Tyskland. Prosjektet har utløst heftig strid i storbyen ved Rhinen, med protester både fra høyreekstremister og fra kristne ledere.

Hva synes du om dette? Og hva ville du ment dersom norske muslimer ville bygd noe lignende i Oslo? Nå vet ikke jeg om denne moskeen vil gale over hele köln flere ganger om dagen slik moskeer vanligvis gjør. Men uansett så vil jeg støtte tyskerne i dette. Rett og slett fordi Tyskland ikke er et muslimsk land. Og at dette ville skapt en trend hvor man etterhvert hadde fått bygd "synlige" moskeer over hele europa. Og det mener jeg er et direkte angrep på vestlig kultur. De hevder sin rett men jeg lurer på hva disse ville sagt om noen katolikker ville bygd en katedral i deres muslimske hjemland.

Hva mener du?

Link

9356140[/snapback]

Tja...

Ser egentlig ikke noe forskjell på at de bygger moskeèr eller kristne kirker...

begge disse er jo bygget på samme kokebok, men er "kryddret" litt forskjellig avhengig av hvilken kokk som serverer "den åndelige føden", og hvem som skal "svelge" den.

Flesteparten av de vestlige (kristne) liker litt mildere mat og har unnlatt å bruke enkelte "råstoffer" fra oppskriften som folk flest synes smaker rart og vondt.

...for å snakke om at den blir tyngere å selge med disse krydder-urtene.

Kraftig kryddret man er i utgangspunktet en vanesak og er tungt å "svelge" for de som ikke er vant til det.

Overdriver man kan det føre til skade på indre organer, i form av diare, magesår, fortvilelse, smerte og død.

-de vestlige lager åndelig føde som ikke stemmer over ends med kokeboken av den enkle grunn at det er i følge Norsk lov forbudt å bruke alle råstoffene, og retten er laget for å selge mest mulig.

Men for all del, det finnes også noen vestlige som har fått sansen for mye av det samme krydderet som arabere og de ur-kristne benytter.

Enkelte av disse bruker så mye krydder at medlemmer blir innlagt på sykehus for magesår, de får psykiske problemer, de kaster opp blod, får blodig avføring...ja de blir rett og slett "matforgiftet"

Disse Undergrunns-klubbene/foreningene går ofte under navn slik som: Frikirke, pinsebevegelse, jehovas vitner, smiths venner etc.

Mens arabere (muslimer) liker sterk mat og benytter det meste av krydder i sin rett i form av kjønnslemlesting, æresdrap, tvangs ekteskap, og mye annet snacks.

Men helt klart, om man lager store religiøse monomenter av forskjellige religioner i en og samme by (eller om alle religionene i Norge i teorien gjør Oslo til sin religions knutepunkt) , kan det fort oppstå uønskede konflikter.

Dette ville isåfall være svært uheldig for de som ikke ønsker å delta i en hellig krig..

I mine øyner har ingen av de Abrahamittiske religionene noe å gjøre i Norge.

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

9356700[/snapback]

At kristendommen har spilt en viktig del av norsk historie er det ingen tvil om. Men historie er ikke 100% synonymt er kultur. Og det er også sant at kristendommen er en del av norsk kultur. Men det er også Ateisme, Islam og en rekke andre tros og livssynssamfunn, da de er en del av masse normenns liv.

Det at du kategoriserer hele den muslimske befolkning i norge som en trussel for norsk kultur er bare latterlig. Man trenger ikke stor fantasi for å trekke parraleller med Hitlers karakterisering av Jødene under Nazi tyskland.

Muslimene ønsker på ingen måte å "trampe ned" norske verdier, at det finnes forskjeller mellom tradisjonelle muslimske verdier og tradisjonelle norske verdier er sant, men det er ikke noe man trenger å frykte.

Kvinnerettigheter er til en viss grad en av de, men du har misforstått noe om du tror dette er standarden for norske muslimer.

Etnisk og kulturisk mangfold er sunt for et samfunn. Det fremmer forståelse og sammarbeid. Det er noe du burde støtte, ikke motarbeide.

9356827[/snapback]

jeg ser islam som en trussel for Norge ja. Og tiden vil jo vise om jeg har rett. Men jeg tror det vil bli store proplemer av dette med åra. Problemer er det jo allerede.

og sammenligne meg med hitler var jo litt drøy. Jeg vil bare påpeke at jeg er på ingen måte en rasist, men er forkjemper for det jeg kaller "vårt land". Jeg ønsker At norge skal være norsk. At jeg ikke kjører inn i Oslo og ser store moskeer hvert 10min. er dette for mye å be om som en etnisk nordmann? om mitt hjemland? jeg har ingen problemer at f.eks iran har moskeer i hvert gatehjørne. Jeg respekterer det, da det er iransk land og de bestemmer. Det jeg ikke liker er de verdier og normer som kommer til norge med innvandring. fordi da føler jeg min egen er under angrep.

Hva mener du med

?

Hvorfor er norske muslimer så mye bedre enn Pakistanske, iranske etc? Tror ikke jeg har møtt på en muslim som ikke har snakket om norske jenter som "horer" fordi de bruker små skjørt etc. Der ser jeg hvordan de tenker om vår kultur. helt uten respekt. Skal jeg bare se på? nei jeg må ihverfall få si hva jeg mener. Det er absolutt standard for muslimer og være kvinnediskriminerende slik jeg har erfart.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Majoriteten av norges befolkning er kristne. Disse kirkene og katedralene er med på å vise religionssammensetningen. Norge er et kristent land, å bygge en stor "utenlandsk" katedral midt i oslo vil da sees som et angrep innenifra. Det viser heller ikke sammensetningen av religiøse i samfunnet.

Lenke til kommentar
Majoriteten av norges befolkning er kristne. Disse kirkene og katedralene er med på å vise religionssammensetningen. Norge er et kristent land, å bygge en stor "utenlandsk" katedral midt i oslo vil da sees som et angrep innenifra. Det viser heller ikke sammensetningen av religiøse i samfunnet.

9357714[/snapback]

Nei, kun 10 - 15% er kristne, resten er bare medlem av kirka fra dem ble født. og gidder ikke gjøre noe med det

Lenke til kommentar
Du svarer for norges befolkning?

9357843[/snapback]

Jepp

Hørte en plass at kun 1/10 medlemmer av statskirken tror egentlig på gud.

Men det fremdeles alt for mange

PS: jeg syntes dem som ikke tror bør bare melde seg ut, gå forann med en godt eksempel

Endret av Lafs
Lenke til kommentar

tror det er lettere om alle som ikke vil være med i statskriken bare utvandere til sverige(som tydligvis er det mest sekulære landet i verden)

og vi flytter ikke hjem igjen før statskriken blir fjernet.

da forsvinner pluteslig 60% av norges befolking, jeg ville likt å se dem prøve å holde landet i gang da

Lenke til kommentar
nei det er norsk kultur, luringen!

9356628[/snapback]

Og norsk kultur består av kristendom-monopol?

Jeg er norsk, og dette har ingen ting med min kultur å gjøre.

9356654[/snapback]

9356700[/snapback]

Førsteposten din var helt grei, og la opp til en interessant diskusjon. Nå, derimot, argumenterer du med en intelligens på nivå hestehov, så da er det like greit å melde seg ut av diskusjonen.

Hva har du gjort for at dette er ditt land mer enn noen andres?

Edit: Har nok lest førsteposten litt for fort, første gangen. Var hestehov-nivå, der også.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Det er mer hans land mer fordi:

-Han snakker 100% norsk

-han har betalt masse skatt her

-Han har hele familien sin her og har satt seg in i norske tradisjoner og norsk kultur.

-Han stemmer

-Han bryter ikke norske lover ved å omskjere barna sine og slå kona.

-Han sitter her på et forum å sier sin mening om hva som er best for norge.

Lenke til kommentar
jeg ser islam som en trussel for Norge ja. Og tiden vil jo vise om jeg har rett. Men jeg tror det vil bli store proplemer av dette med åra. Problemer er det jo allerede.

og sammenligne meg med hitler var jo litt drøy. Jeg vil bare påpeke at jeg er på ingen måte en rasist, men er forkjemper for det jeg kaller "vårt land". Jeg ønsker At norge skal være norsk. At jeg ikke kjører inn i Oslo og ser store moskeer hvert 10min. er dette for mye å be om som en etnisk nordmann? om mitt hjemland? jeg har ingen problemer at f.eks iran har moskeer i hvert gatehjørne. Jeg respekterer det, da det er iransk land og de bestemmer. Det jeg ikke liker er de verdier og normer som kommer til norge med innvandring. fordi da føler jeg min egen er under angrep.

Hva mener du med

?

Hvorfor er norske muslimer så mye bedre enn Pakistanske, iranske etc? Tror ikke jeg har møtt på en muslim som ikke har snakket om norske jenter som "horer" fordi de bruker små skjørt etc. Der ser jeg hvordan de tenker om vår kultur. helt uten respekt. Skal jeg bare se på? nei jeg må ihverfall få si hva jeg mener. Det er absolutt standard for muslimer og være kvinnediskriminerende slik jeg har erfart.

9357188[/snapback]

Synes det er trist at du ser islam som en trussel for norge. Men du må huske på islamsk fundamentalisme er ikke det samme som islam. Fundamentalisme kan være en potensiell trussel overalt, og innenfor ennhvert isme.

Ja, å sammenligne med hitler er drøyt. Men jeg blir provosert når noen afeier en relgion og et folkeslag som en uting og en trussel.

Jeg ønsker også og beholde norge norsk. Men vi har to veldige forskjellige oppfatninger det innebører. For meg når det å være norsk opp til sitt potensiale først når det innkluderer åpenhet og forståelse og evne til å tilpasse seg.

Å tro at det kan oppstå en situasjon der du kjører forbi en moskee hvert 10ende minutt blir paranoid. Det ville ikke være forsvarlig på noen fronter.

Av de innvanderne jeg kjenner har jeg ikke sett noe til disse negative verdier og normer som du nevner.

Det jeg mente med kvinnerettigheter er at du må ikke tro at muslimsk fundamentalistisk syn på saken er standarden for både muslimer i norge og verden generelt. Men det er et problem i mange land, det er jeg enig i. Full likestilling på alle plan (også relgiøst) er et must i norge.

Jeg på min side har aldri møtt en muslim som snakker om norske jenter som du sier. De fins helt sikkert ja, men jeg tror du skal være forsiktig med å si at det er standarden.

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...