Gå til innhold

Proxy Server/VPN i Ubuntu

Anbefalte innlegg

Har nå begynt på VGS og har ein trang for å kunne gjør andre ting enn webbaserte ting. Det irritere meg grenseløst at eg ikkje kan gjør di tingene eg vil. Så eg har komt te løsningen og setta opp ein proxy server eller setta opp et vpn så gjør at eg kan kobla meg te ein server så sende all trafikken videre gjennom et oppsett så gjør det mulig for meg og gjør ka enn eg vil på skolenett via et annet nett (hjemme feks) så då komme spørsmålet, e det nogen her så har nogen fine guider eller nogen triks for å få te ein slik løsning? rett meg hvis eg tar feil med proxy server eller vpn, har omtrent null og niks erfaring med slikt.

bruken er feks; msn, wow, cs, osv ting som en egentlig ikke skal gjøre i timen men en del kompiser vil samt eg vil se om eg får det te.

Til Moderator: Flytt den til det riktige stedet hvis den er feilpostet.

Og til alle dere som sier google is your friend. Har prøvd google og er ute etter løsninger dere mener er bra. Løsninger som dere bruker, eventuelt at dere kan skrive en guide.

Er ikke spesielt erfaren med linux med og sette opp vpn/proxy server i windows er helt ute av spørsmålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke særlig strategisk, når du poster hvilke applikasjoner du er ute etter å kjøre på skolen med tanke på å få hjelp her .. Hvis du skal via en proxy trenger du vel applikasjoner som kan koble seg til en socket. Gaim er en av disse, og erstatter msn. Du kan lage en ssh tunnel gjennom proxy serveren, og på den måten vil alt gå kryptert fra deg via serveren og ut på nett, f.eks. til din hjemme PC.

Du får gjøre det elever er ment å gjøre, sette deg ned å lese og lære her:

http://www.linuxlogin.com/linux/admin/sshtunnels.php

Jeg tror ikke du vil angre på det du lærer der :)

Lenke til kommentar

Har sett på ssh løsningen men den er ikke aktuell rett og slett fordi personene som skal bruke den ikke er data kyndige.

Har snakket litt med broderen og han mener den eneste løsning for å få feks wow til og fungere på skolenettverket er å sette opp vpn.

Spørsmålet når blir hvordan ville du satt opp et vpn?

Hvilken port i og med at det skal brukes fra et skolenettverk. Har prøvd portscanning men den eneste porten jeg har funnet til nå har port 80.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...