Gå til innhold

Hjelp til valg av bærbar! underholdning og skole

storken

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk :)

I det siste har jeg sett mye på bærbare datamaskiner, men greier egentlig ikke bestemme meg.

- Maskinen skal brukes til å spille (wow, cs, nyere ting og) så jeg vil ha en prosessor som leverer ett punch, 2,0 ghz fra intel eller bedre.

- Film skal og ses på den så 17" skjerm vil jeg ha, en god skjerm og ;)

- Siden jeg sannsyneligvis kommer til å ha en god del filer på den så vil jeg si minimum 120 gb harddisk.

- Skjerkortet er viktig, det må score rundt 4000 3dmark05 eller bedre. Helst ett kort med DX10.

- Siden alle bærbare idag kommer med vista vil jeg ha 2 gb minne :p, jeg har hørt ett rykte om at vista er tregt på 1 gb.

Byggekvaliteten / designet må være god / fint.

Prisramme: 7000 kr - 10000 kr

Har dere noen forslag til bærbar pc til meg?

takker for svar :love:

Endret av storken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå kanskje sett meg ut HP Pavilion dv9575

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
HP Pavilion dv9575 Intel Core2Duo T7300

Denne 17" bærbare PC´en til HP bærer preg av solid finish. Med nye Santa Rosa platformen, og multimediafunksjonene gjør den til en perfekt underholdnings-PC. Laptopen har alt fra integrert Bluetooth og et 1,3 Mp webcam, til HDMI kontakt for digital tilkobling til din nye flat-tv eller projektor. Med denne bærbarePC´en overlates bare fantasien til å sette grenser. Utrolig stilig design som HP har brukt mye tid og krefter på å utvikle.

CPU : Intel® Core™ 2 Duo prosessor T7300 2,0 GHz, Nivå 2-cache 4 MB

Skjerm : 17" WXGA High Definition Brightview Widescreen 1440x900

Minne : 2048 MB DDR2 667 Mhz (2 x 1024 MB) (Maks 4 GB minne)

Harddisk : 320 GB SATA-harddisk (2x160GB), 5400 rpm (opptil 9 GB partisjon for gjenoppretting av system)

Chip-set : Intel® Core™ 2 Duo

Grafikk : NVIDIA® GeForce™ 8600M, med 256 MB dedikert skjermminne PCI Express opptil 1023 MB

Optisk enhet : DVD-Brenner med to formater (+/-R +/-RW) med støtte for dobbeltlag) Lightscribe

Lydkort : 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd, 16 bits integrert Altec Lansing høytalere.

Batteri : 8 cellers litiumionbatteri (li-lon) (90 W vekselstrømsadapter)

Eksterne porter : 3 USB 2.0, 1 HDMI-kontakt, 1 VGA-port, 1 RJ11 modemkontakt, 1 RJ45 ethernet-kontakt, S-video TV-utgang, 2 hodetelefonutganger, 1 mikrofoninngang, 1 IEEE 1394, fjernkontroll-infrarødport (fjernkontroll tillegg), kabelforankringskontakt

Kommunikasjon: 5 i 1 minnekortleser og ett ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34) Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort Høyhastighets 56k-modem Ethernet 10/100BT integrert nettverksgrensesnitt Intel® PRO/Wireless 4965AGN nettverkstilkobling Bluetooth® trådløst nettverk Ett ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34)

Webcam: Ja, integrert i toppen med integrert mikrofon

Modem : Ja

Bluetooth: Ja, integrert

Nettverkskort : 10/100 LAN integrert, 802.11 a/b/g WLAN

Tastatur : Skrivebordstastatur i full størrelse (med egen talltastgruppe) (PAN Nordisk tastatur)

Vekt : 3,55 kg

Operativsystem : Windows Vista Home Premium Edition (Norsk, Dansk, Svensk, Engelsk)

Programvare :

Microsoft® Works 8

Microsoft® Internet Explorer 7.0

Windows Mail

Adobe® Reader 8.0

Windows Media Player

HP Photosmart Essential , Windows Photo Gallery

DVD Play

Windows Movie Maker, Windows DVD Maker, Roxio MyDVD Basic

Roxio Creator Basic

Windows Media Center, QuickPlay for Windows

Verisoft Access Manager

Spesialtilbud: angående kampanjer på tilbehør, programvare og

garantier, besøk: www.mypcchoice.com

Mobil underholdning: HP QuickPlay mediespillerprogramvare og dens dedikerte menykontroller, musikk- og DVD-knapper HP mobil fjernkontroll

Garanti : 1 år, innlevering til innsamlingspunkt, deler og arbeid. En 2-årig garantiutvidelse er tilgjengelig (HP Care Pack U4819A, U4819E)

Annet : HP gjenopprettingspartisjon (inkludert mulighet til å gjenopprettesystem, programmer og drivere separat). Valg for ny tildeling av gjenopprettingspartisjon. Verktøy for å lage gjenopprettings-CD/DVD

Er det noen andre pc'er dere vet om som er like som jeg bør se på?

Endret av storken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...