Gå til innhold

ny gaming PC pris max 10k

Anbefalte innlegg

Visst du tar vekk skjermen og os't visst du har fra før av og legger til 2GB 800MHz ram og asus striker så vil dette havne på ca 9000..

Da har du 1000 på PSU etc

9359238[/snapback]

Har ikke operativsystem fra før av. ( Eller har XP Home Edition på den jeg bruker nå, men bør vel oppgradere til Vista ).

Har også skjerm fra før av, men lurer på å skaffe meg ny. Har ikke bestemt meg helt for dette enda.

Når deg gjelder rammen, så bør jeg vel legge til samme type av den som allerede er i pakka?

Det hadde vært fint om du var litt mer presis når det gjaldt PSU og Striker :p

Er det hoverkort eller skjermkort du tenker på når du nevner Asus Striker ( eller ingen av delene :!: ).

Hvis jeg bør bytte BSU ( dette er vel strømforskyning ) hva bør jeg bytte til?

Og akkurat hva mente du med osv? :tease:

Veldig takknemlig for hjelpen jeg har fått hittill, og tar imot all hjelp jeg kan få!

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vista er for gamere som vil ha maks av maks 24/7.  For alle andre er xp ett kjempesystem, selv om jeg håper på ett customized context meny.

9359458[/snapback]

Vista kun for gamere? Jeg er vel veldig nært en gamer når jeg kommer hjem fra jobb, men jeg vil ikke anbefale Vista for en gamer. De fleste andre som jeg spiller med har hoppet vekk fra Vista og tilbake til XP siden man sliter med drivere og endel barnesykdomer (nytt OS=mange nye feil). Vista blir nok bra, men ikke før senere i høst/kommende vår når vi har fått ett par service packs.

Det eneste Vista kan skryte av er DX10, men fortsetter salget av Vista å være like dårlig så har vi snart DX10 til XP også siden mange nye spill bruker DX10 for de heftigste effektene.

Endret av ShitHead_No
Lenke til kommentar

Såg på linken du postet ulvemannen, og jeg må si at der var et par gode maskiner der ja.

En av de er jo den jeg allerede har nevnt fra komplett, den andre var den fra datakjeden.

Men når det gjelder prosessor, hva er egentlig best av 4 kjerner og 2 kjerner?

Hvis du ser for deg at på den ene (denne er fra datakjeden) maskinen har du:

Prosessor Intel Core 2 Duo E6750

- Prosessorhastighet: 2.67 GHz

- Prosessor FSB: 1333 MHz

- Prosessorvifte: Boxed

- Andre opplysninger prosessor: Kraftig dobbelkjerne prosessor fra Intel

På den andre (denne er fra komplett) har du:

- Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED w/fan

- Prosessorhastighet: 2,4 GHz

- Prosessor FSB: 1066 MHz

- Prosessorvifte: Boxed

- Andre opplysninger prosessor: Quad Core

Hvilke av desse 2 prosessorene vill vært det beste valget?

Tror jeg skal vente med maskin til dinsidedata har fått testet en av desse maskinene.

Lenke til kommentar

2 eller firkjerne?

Les linken under og avgjør hva som er viktig for deg:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=391835

Personlig så har jeg lyst på 4 kjerner meg jeg vil heller ha en tokjerne med 22' skjerm en 2 kjerner med 19'.

Pr i dag tror jeg ikke at spill klarer å dra nytte av alle kjernene i en 4-fjerne prosessor. Men det kan jo endre seg i fremtiden.

-----------------

Du taper penger på å sette sammen en PC på egenhånd i forhold til å benytte en av de tilbudene jeg linket til tidligere.

Mr Motsatt har nok bygd en god spill PC til deg men du må spørre deg selv om en umerkbar økning i FPS i et spill er god nok til å forsvare å bruke ca 70% mer penger og i tillegg så må du kjøpe operativsystem.

(Som er inkludert på den andre PCen)

Du bør se på kost / nytte forhold

------------------

I tillegg så har du garanti på PCen som en hel enhet når du kjøper pakken.

Kjøper du komponenter, som du setter sammen, så blir det vanskelig å reklamere på f.eks ustabilitet pga det ofte er vanskelig å finne delen som skaper problemene.

------------------

Det kommer en ny direct X 10.1 om kun kort tid, denne krever hardware endringer i forhold til directX 10.0. Kanskje du på et senere tidspunkt kan oppgradere til et nytt skjermkort og bruke pengene du har spart på å kjøpe en standardpakke.

Lykke til

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen ulvemannen, mye nyttig du poster her!

Tror nok jeg går for pakken fra komplett, men vil vente til dinside.no har fått testet den.

Når det gjelder DX 10.1, vet noen omtrent hvor lang tid det er til det kommer ut?

Om det er snakk om noen måneder, så kan jeg vel like så godt vente til det kommer ut, og bytte ut det med DX 10 kortet som følger med.

Vista kommer vel forhåpentligvis med en service pack til jul og.

Når det gjelder skjerm fjerner jeg den skjermen som er i pakken. Vil heller ha meg en sånn glossy widescreen :)

Lenke til kommentar

Jeg Prøvde å skifte skjerm på komplett.no pc. Det viste seg at flere av skjermene faktisk blir DYRERE enn dem koster å kjøpe separat. Vertfall det jeg regnet ut. Så jeg tipper at det ikke lønner seg i å bytte div komponenter. Det som man tjener på er bare standard-konfigurasjonen... Vertfall mitt intrykk.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...