Gå til innhold

ny gaming PC pris max 10k

Anbefalte innlegg

HEI.

Vurderer å kjøpe gamer ny PC.

det jeg trenger er:

Hoved kort

Minne

Prossesor (helst AMD)

Strømmforsyning

Grafikkort (NVIDIA)

Kabinnet (et billig som jeg kan sette de gamle delene i)

tror ikke jeg har glemt noe nå.

Har harddiskk og dvd-rom fra før

Er ikke sikker på pris enda. men jeg tror jeg skal kjøpe til rundt 10k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har planer om å kjøpe meg ny PC jeg og, rundt 10 tusen her og. Syns det var unødvendig å lage nytt emne, så poster her.

Fant denne på Elprice til 10.000, og må si at den såg rimelig bra ut.

Eneste jeg stusser litt på er prosessoren og skjermkortet.

Noen som kan fortelle meg om dette er et bra kjøp eller hva?

Kanskje andre pcer en plass der man får mer for pengene?

EDIT:

Kanskje man får enda mer for pengene ved å bygge selv?

Har aldri bygd PC, så er dette noe som jeg kan lære relativt enkelt?

Hvis jeg skal bygge PC, så trenger jeg da alle deler. Har skjerm, men siden det er en liten 17" så hadde det kanskje vært fint med en ny ;p

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar
ikke kjøp pc'er fra Elkjøp/Lefdal/Elprice/Expert, kan noen gi meg et svar på hvorfor de setter den pc'n til 10.000 kr? Når du noen steder får samme specs til halvparten av prisen  :hmm:

9356909[/snapback]

Om du finner det til meg kjøper jeg lett :D

9356969[/snapback]

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200

bedre skjermkort, bedre prosessor,

9357008[/snapback]

Hvor har du gjemt unna de siste 550GB med harddisk der? og de to siste GB med minne? hmmm.. Sponser du?

Jeg vet at bedre ytelse kan kjøpes billigere, men noen trenger masse diskplass og ekstra minne til videoredigering f.eks. Prisen er ikke halvgæærn på den maskinen syns jeg, selv om prosessoren er i svakeste laget..

Lenke til kommentar
ikke kjøp pc'er fra Elkjøp/Lefdal/Elprice/Expert, kan noen gi meg et svar på hvorfor de setter den pc'n til 10.000 kr? Når du noen steder får samme specs til halvparten av prisen  :hmm:

9356909[/snapback]

Om du finner det til meg kjøper jeg lett :D

9356969[/snapback]

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200

bedre skjermkort, bedre prosessor,

9357008[/snapback]

Hvor har du gjemt unna de siste 550GB med harddisk der? og de to siste GB med minne? hmmm.. Sponser du?

Jeg vet at bedre ytelse kan kjøpes billigere, men noen trenger masse diskplass og ekstra minne til videoredigering f.eks. Prisen er ikke halvgæærn på den maskinen syns jeg, selv om prosessoren er i svakeste laget..

9357102[/snapback]

den til komplett er mye mye bedre enn den til elprice, hva skal du med så mye diskplass når du ikke kan kjøre de nyeste spillene, ellers er det ingen topp videoredigeringsmaskin. De eneste som kunne nyte den er folk som laster ned tonnevis med filmer

Lenke til kommentar

Okey, så da lønner det seg å bygge selv.

Da er det vel det jeg ender opp med, men hvordan fungerer det egentlig?

Har plassert DVD brenner, skjermkort og RAM før, er det slik det er med resten også? Altså å bare "putte det inn i kabinettet"? :p

Hvis det ikke er det, hvordan er det? Er det mulig å lære seg av en amatør?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri bygd en PC før, har såvidt tittet inn i kabinettet en gang jeg måtte putte inn et nettverkskort. Men jeg synes ikke det virker så vanskelig, bortsett fra det med at HK må "stikke ut" av plata det sitter på for å unngå kortslutning, og det med PSU og alle strømkablene ser helt jævlig ut.

Lenke til kommentar

Har snakket med pappa nå, og han har tydeligvis bygget opp til flere pcer, så det hadde i så fall ikke blitt noe problem.

Men har funnet en ny pc nå, nemlig denne fra Komplett.

Denne ser ute tvil bra ut. Men har planlagt å gjøre et par endringer.

Skal konfigurere selv der jeg gjør følgende:

- For max ytelse vil jeg ha 4 Gb RAM, altså legge til 2 gb ram av samme type.

- Fjerne mus og tastatur, dette har jeg fra før av.

- Legge ved en harddisk til. Tenker det blir en 500 gb ekstra, slik at jeg har i lange baner.

- Velge Ultimate isteden for Home Premium, da det ikke er snakk om mange kronene for å få det beste systemet.

- Kanskje forandre til en annen skjerm.

- Forandre hovedkort, lydkort og skjermkort?

Da jeg ikke er så veldig pro på dette området, så hadde det vært fint om dere som har peiling her kunne ha tipset meg til hva jeg bør gjøre av det jeg har listet opp.

Bruker maskinen en GOD del, og vil gjerne at den nye skal vare en del år før jeg trenger å kjøpe ny/oppgradere prosessor og hoverkort osv.

Kjøper PC isteden for PS3, og da sier vel det seg selv at jeg vil spille mye på pcen, så duger det som følger med i pakka?

Max pris jeg vil bruke på dette er vel omtrent rundt 12 til 13.000.

(Beklager om du føler jeg tar helt over emnet ditt her JFM. Jeg kan godt lage et nytt emne om mitt PC kjøp om det er ønskelig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...