Giger Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har en maskin som der er instalert WinXP pro på, men pga mange snodige feil vil brukeren tilbake til det kjente og kjære win98se. Problemet er at FDISK finner ikke HD'en sikkert fordi den kke er i FAT32 fil format. Hva skal en gjøre?? Lenke til kommentar
pegg Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 gå til dos og skriv format C: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 format c: vil vel ikke hjelpe. Du må bli kvitt NTFS. Partition Magic? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Det skulle da gå fint i Fdisk og fjerne en ntfs partisjon og så opprette den på nytt, har gjort det før og det funker fint. Ellers er PM et glimrende verktøy (som sagt ovenfor) Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 fdisk finner disken, men den viser den ikke pga den er i ukent filformat. du må velge "fjern ikke-DOS partisjon" i fdisk, da skal den komme opp i listen. deretter velger du "opprett priminer DOS-partisjon". Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Ah, såpass. Logisk og enkelt, det. Men jeg liker ikke fdisk. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Ah, såpass. Logisk og enkelt, det. Men jeg liker ikke fdisk. ikke jeg heller, men det er det eneste jeg er kjent med.. men får vel vende meg til PM, begynner å få problemer med fdisk nå som den ikke klarer å vise riktig størrelse på mine 128GB disker. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Ah, såpass. Logisk og enkelt, det. Men jeg liker ikke fdisk. Kan ikke si at eg ikke liker NTFS, har ikke prøvd det enda. Så eg bruker bare fdisk på min 4 partisjoner og er fornøyd med det. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Ah, såpass. Logisk og enkelt, det. Men jeg liker ikke fdisk. Til dels enig, det er et godt verktøy, men liker ikke helt den følelsen av å ikke være 100% trygg på at jeg gjør det riktige der (har forresten brukt det et ti-talls ganger nå, og aldri gått galt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå