PMnormal Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Dette er et bilde fra fotosafarien jeg var på tidligere denne uken. Hvorfor jeg har kalt det "Nuts and Bolts" burde være enkelt å forstå for noen og enhver. Jeg ble egentlig ikke obs på motivet før min bror viste meg det, og jeg følte at det var som sendt fra himmelen. Det er sett bort fra at det var et mørkt motiv, som trengte iso 400 for at jeg skulle være sikker på skarpheten på blender f/5,6. Først da fikk jeg en lukkertid på 1/150s, som jeg følte jeg trengte grunnet en ukomfortabel stilling (ovenfra og ned i et hav med jernskrap). Brennvidden var 35mm, og på hele denne fototuren brukte jeg kun Sigma 18-50/3,5-5,6. Det er lagt til litt vignettering i ljosstoga, samt det er litt beskjært på den ene siden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det er moro når man finner et motiv man faller for. Som vanlig - fine duse farger; men jeg er ikke sikker på om den vignetteringer passer her. Tom Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det er moro når man finner et motiv man faller for. Som vanlig - fine duse farger; men jeg er ikke sikker på om den vignetteringer passer her. Tom 9355885[/snapback] Syns det så rimelig OK ut jeg. Minnet meg litt om Fallout spillene.... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 fint bilde "Det er lagt til litt vignettering i" vafforno?, lightroom? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 fint bilde "Det er lagt til litt vignettering i" vafforno?, lightroom? 9356870[/snapback] Forklaringen på det nynorske begrepet gav jeg i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=818581 Kanskje jeg legger ut en versjon uten vignettering i morgen, Tom. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 fint bilde "Det er lagt til litt vignettering i" vafforno?, lightroom? 9356870[/snapback] Forklaringen på det nynorske begrepet gav jeg i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=818581 Kanskje jeg legger ut en versjon uten vignettering i morgen, Tom. 9357534[/snapback] Det må du gjerne gjøre - så ser jeg kanskje lyset jeg også Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Ok, Tom. Her får du viljen din. Takk for at du på din subtile måte introduserer den nye religionen PMnormals Disipler, en menighet som verden trenger så sårt. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Herlig! PM er tilbake i godt gammelt slag: -Teksturene er deilig gjengitt med mye dybde og liv. -Fargene har fin spenst og balanse (ja det er mulig å gjengi rust og metall slikt) -Utsnittet er tett og velkomponert (men jeg kunne ønske å se en mer horisontalorientert crop- kapp 10% i topp og bunn? den skiven med hull i kunne godt være delt av bunnkanten tror jeg) Personlig synes jeg vignetteringen fungerer - selv om det selvsagt ikke er som et godt gammelt lysavfall men en tanke i den sorte gaten (men det er photoshop sin feil). Selvsagt er det gjort før, men nå har det en helt klart signatur fra trådstarter- og det er flott utført! Endret 28. august 2007 av Svein Gunnar Kjøde Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Nydelige ord i mitt hode, Svein Gunnar. Er tildels enig med deg i din kritikk, noe som desverre var lite å gjøre med. Det lå i en kasse, og jeg har utnyttet kantene så godt som mulig. Det jeg kunne gjort, var å arrangere skruene og boltene slik at det ble helt perfekt, men jeg er nok litt lat (sukk). Til de som måtte like disse bildene mine av forfall, så kan jeg berolige med at serien er i kontinuerlig utvidelse. Alle kan jeg desverre ikke legge ut her, siden jeg også ønsker å leke med andre typer motiver. Det kommer dog flere etter hvert. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Ok, Tom. Her får du viljen din. Takk for at du på din subtile måte introduserer den nye religionen PMnormals Disipler, en menighet som verden trenger så sårt. 9377913[/snapback] Bare religionen ikke har tiende så kan vi tenke på det Men jeg ser at vignetteringen hjelper til å skape litt spenst i bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå