Fløffi Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 OK, dette er et skikkelig fjortisspørsmål! Jeg vet ikke om jeg poster i rett kategori en gang, men dette var den mest passende jeg kunne finne. Moderator kan få den gleden av å flytte det om det er plassert feil. Jaja, til spørsmålet; Msn-smilies.. eller emoticons som de også kalles, hvor lagres de? Jeg har sett gjennom alle msn-filene i programfolderen, men intet. Det er jo godt mulig de ikke lagres som en og en fil, men i en fellesfil med en extention jeg ikke får åpnet, jeg vet ikke. Jeg vil gjerne ha tak i et par av gif'ene, til annet bruk enn på msn nemlig PS: Jeg er snart i de 30 (grøss), så jeg er ingen småttis :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg har ikke funnet dem heller, så visst ikke jeg er amøbe så er dem bare extentioner Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Oprinnelig skrevet av "dabear": Spm: Hvordan finne alle custom emoticons i msn messenger? Svar: NB! husk å gå innpå verktøy->mappealternativer->vis. Der avkrysser du "skjul filetternavn for kjente typer " * Gå til X:\documents and Settings\BRUKERNAVN\Programdata\Microsoft\MSN Messenger\NOEN_TALL\CustomEmoticons\ Hvor du bytter ut "X" med din windowsstasjon, ofte "C". BRUKERNAVN bytter du ut med ditt brukernavn, og NOEN_TALL (som er forskjellig fra bruker til bruker og maskin til maskin) finner du ved å gå i mappa over. For ordensskyld, dette er banen til meg: C:\Documents and Settings\dabear\Programdata\Microsoft\MSN Messenger\504626985\CustomEmoticons\ * Nå er du inne i ei mappe med mange .dat-filer . Dette er egentlig fullstendige bildefiler- bare med en annen endelse. Åpne hver fil (utenom map.dat) i fks notepad2: * Viss du ser at det står gif øverst til venstre, skifter du filendelsen til .gif . Står det png, skifter du den til .png Nå kan du åpne fila i et hvilket som helst bildebehandlingsprogram. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) hepp Takk takk takk takk!! håper jeg får det til Edit: hmmmmm Ok, ene fila ser sånn ut: ‰PNG IHDR rP6Ì sRGB ®Îé gAMA ±üa cHRM z& €„ ú €è u0 ê` :˜ pœºQ< :IDAT8Ou”?hTA‡WSbe#XXX¤"*rUÒ‰i,‚X±±°µ°¸NÒ%UªTVA&G‡!…&ƒÏKî_Ž¼¼w7¾oîæØ{y.{»7óíogf߉‡K³Š‹N~¸¨üÕÕ~»¾þ«®ÿJÆõ \‹_NqXrœìÎJ}3#Ñ·1i<èð‘ÎAaTþ®ÈáúË´0é…µ}…ج<‘fiB ˜9 èÏ¥a©=Ð.N ñüøö¡ø4 ìÂPÄPe=_Bþ{Uýˆ)¼êþ¥0rÄÕpðk¬2g³YÉårˆÁJ+C²—§û®”õ‘ ‚}X\>ÝKÂê«·U]P/ŠŽ¶´jã Ì„ÃìšÁú=1Xq?/®ºÓ¾"Õ"G3Öiû>Œkþù4(›Ÿ§Åoe¶ý"î«ÐŠÀ¾Y²š¤fîþu1Xîë¶2® ÌZOù0|¬Ç Œ|íÎßl+#gVb¦A|¹BÕÆãQY¿¡8ØYéÁ™M€8šƒÐИAš¯%|sI+Ï3Ò¨ÄÕ¤J¥íU‡3ÉJPšUžŽ(¤1ýL5ê´Ï¬}õitra@ Iã ‚[“˜ß=°FyOIßøØÌ*Ç`iâŽ*³ÑóÕ ˆœ«_îjÙÍ|(>ËS·4éþHýžñÖìz¨ÄlÚ vüëÜ7-†o'B ÉŒªö¿ñ‚KA U7 IEND®B`‚ Skal jeg så sette ‰.png? Får ikke åpna etterpå i CS2, PSP X, Irfanview.. osv.. Kva gjær eg? Endret 27. august 2007 av Fløffi Lenke til kommentar
Bone Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Bare de 3 siste bokstavene... PNG... så filnavn.png Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå