Gå til innhold

Dofus-spørsmål: MSN-smilier, hvor...?

Fløffi

Anbefalte innlegg

OK, dette er et skikkelig fjortisspørsmål! Jeg vet ikke om jeg poster i rett kategori en gang, men dette var den mest passende jeg kunne finne. Moderator kan få den gleden av å flytte det om det er plassert feil. Jaja, til spørsmålet;

Msn-smilies.. eller emoticons som de også kalles, hvor lagres de? Jeg har sett gjennom alle msn-filene i programfolderen, men intet. Det er jo godt mulig de ikke lagres som en og en fil, men i en fellesfil med en extention jeg ikke får åpnet, jeg vet ikke. Jeg vil gjerne ha tak i et par av gif'ene, til annet bruk enn på msn nemlig :blush:

PS: Jeg er snart i de 30 (grøss), så jeg er ingen småttis :ph34r: :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Oprinnelig skrevet av "dabear":

Spm: Hvordan finne alle custom emoticons i msn messenger?

Svar:

NB! husk å gå innpå verktøy->mappealternativer->vis. Der avkrysser du "skjul filetternavn for kjente typer "

* Gå til

X:\documents and Settings\BRUKERNAVN\Programdata\Microsoft\MSN Messenger\NOEN_TALL\CustomEmoticons\

Hvor du bytter ut "X" med din windowsstasjon, ofte "C". BRUKERNAVN bytter du ut med ditt brukernavn, og NOEN_TALL (som er forskjellig fra bruker til bruker og maskin til maskin) finner du ved å gå i mappa over.

For ordensskyld, dette er banen til meg:

C:\Documents and Settings\dabear\Programdata\Microsoft\MSN Messenger\504626985\CustomEmoticons\

* Nå er du inne i ei mappe med mange .dat-filer . Dette er egentlig fullstendige bildefiler- bare med en annen endelse. Åpne hver fil (utenom map.dat) i fks notepad2:

* Viss du ser at det står gif øverst til venstre, skifter du filendelsen til .gif . Står det png, skifter du den til .png

Nå kan du åpne fila i et hvilket som helst bildebehandlingsprogram.

Lenke til kommentar

hepp :D

Takk takk takk takk!!

håper jeg får det til :hmm:

Edit:

hmmmmm :blush: Ok, ene fila ser sånn ut:

‰PNG

IHDR         rP6Ì   sRGB ®Îé   gAMA  ±üa    cHRM  z&  €„  ú   €è  u0  ê`  :˜  pœºQ<  :IDAT8Ou”?hTA‡WSbe#XXX¤"*rUÒ‰i,‚X±±°µ°¸NÒ%UªTVA&G‡!…&ƒÏKî_Ž¼¼w7¾oîæØ{y.{»7óíogf߉‡K­³Š‹N~¸¨üÕÕ~»¾þ«®ÿJÆõ

\‹_NqXrœìÎJ}3#Ñ·1i<èð‘ÎAaTþ®ÈáúË´0é…µ}…ج<‘fiB

˜9 èÏ¥a©=Ð.N

ñ­üøö¡ø4 ìÂPÄPe=_Bþ{Uýˆ)¼êþ¥0rÄÕpðk¬2g³YÉårˆÁJ+C²—§û®”õ‘ ‚}X\>ÝKÂê«·U]P/ŠŽ¶´jã

Ì„ÃìšÁú=1Xq?/®ºÓ¾"Õ"G3Öiû>Œkþù4(›Ÿ§Åoe¶ý"î«ÐŠÀ¾Y²š¤fîþu1Xîë¶2® ÌZOù0|¬Ç Œ|íÎßl+#gVb¦A|¹BÕÆãQY¿¡8ØYéÁ™M€8šƒÐИAš¯%|sI+Ï3Ò¨ÄÕ¤J¥íU‡3ÉJPšUžŽ(¤1ýL5ê´Ï¬}õitra@ Iã ‚[“˜ß=°FyOIßøØÌ*Ç`iâŽ*³ÑóÕ ˆœ«_îjÙÍ|(>ËS·4éþHýžñÖìz¨ÄlÚ vüëÜ7-†o'B

ÉŒªö¿ñ‚KA U7     IEND®B`‚

Skal jeg så sette ‰.png? Får ikke åpna etterpå i CS2, PSP X, Irfanview.. osv.. :ermm: Kva gjær eg?

Endret av Fløffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...