Gå til innhold

Spillverket.no: gamer omtale av bioshock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, det er nå dyktig sent allikevel.....

9356412[/snapback]

Dyktig sent? Spillet kom ut i butikk i går. Selv om noen andre medier velger å legge ut sin anmeldelse flere uker eller dager før spillet er i butikk, betyr det ikke at en anmeldelse et par dager etter er sent :-)

Det er uansett ikke stort vi kan gjøre når utgiver av spillet ikke legger forholdene til rette for oss. Vi forhaster oss ikke med noen anmeldelser her på Gamer.no. De leses tross alt av titusenvis av brukere også i ukene og månedene etter publisering, og for de fleste er det viktigere at anmeldelsene er informative og velskrevne, enn at de kommer akkurat samme dag som spillet blir tilgjengelig i butikk.

Endret av TST
Lenke til kommentar

Enig med deg^^

Men jeg føler at mange anmeldere har hypa dette spillet litt for mye. Har selv spilt rundt 5-6 timer siden lørdag.

Legger til en quote som Camrot skrev.(er enig med det meste han nevner her, så derfor låner jeg bare det han skrev.

Konkret kan jeg si at audiologgene er en meget kjedelig måte å fortelle en historie på. Spillet har jo praktisk talt ingen dialoger, hvertfall i de 5-6 timene jeg har spilt. Plasmid'ene appelerte rett og slett ikke til meg, syntes det blir for mye bytting mellom dem og våpene, og man må bruke begge for å fjerne fiendene. Gene tonic'ene og våpenoppgraderingen blir også for abstrakt for meg. Hackingen er bare et kjedelig minispill. Å ta ned alle Big daddy'ene er bare en kjedlig repetisjon hver gang. Det hadde vært greit om det ikke hadde vært så mange av dem.

Spawningen av fiender syntes jeg også er helt horribel, slikt er virkelig en turn-off for meg. Greit at det kommer nye fiender i områder du går tilbake til, men når det ut av intent kommer fiender rettt bak deg får jeg bare lyst å slå av spillet.

Lenke til kommentar

Å fortelle historien gjennom audio-logs i form av dagbøker, blir samme måte som de gjorde det i Doom 3 - med PDA'er - når de fleste anmelderne har skryti hemningsløst av historien blir det litt for dumt, det er for meg like viktig hvordan en historie blir fortalt, som hva den faktisk er. Og dette er en veldig lite engasjerende måte å gjøre det på. Kunne tenkt meg mer in-game cut-scenes med dialog. Så jeg er helt enig med han der.

Og det med hackingen.

Det andre han sier er helt greie poeng, men de var ikke noe jeg hang meg opp i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...