Gå til innhold

Valg av objektiv (D40x)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan få tak i Nikon 18-200 VR nå med en gang til 6700 kroner, eller du kan vente i et ukjent antall måneder og kjøpe en Sigma 18-200 OS med HSM når det kommer.

(Gå for Nikon).

9356517[/snapback]

Som forøvrig ikke fikk så veldig bra kritikk i en test jeg nylig leste.... (Sigma altså).

Tom

Lenke til kommentar

Jeg kjoepte akkurat det samme kameraet tidligere idag, men i min pakke fulgte Nikkor sin 55-200 VR ogsaa med.. testet den ut balkongen ista. Jeg sier haerlig zoom i nattemoerket!

Fant objektivet du var ute etter..

http://www.yodobashi.com/enjoy/more/i/46000876.html

er i tokyo naa.. muligens jeg henter meg det i morgen.

Hvor mye gav du for ditt d40x?

Vil dette objektivet erstatte begge objektivene som jeg har naa?

Hva er VR?

(sorry for at jeg laaner traaden :/ )

Lenke til kommentar

Jeg gav vel 5999,- for D40X kit (bag, minnebrikke og 18-55-objektiv), hvor det var en 700,- cashback-kampanje. Det bør jo summere opp til 5299,-.

Føles forresten litt rart å gi mer for objektiv enn kamerahus, men det er kanskje ikke så merkelig ?

Lenke til kommentar

vil nå si at det er helt normalt jeg, (kommer vel ann på kamerahus og da.) hvis man har den nye mark 1DS III så blir det sikkert litt værre med optikk til 75.000,-

men på 1D serien (ikke Ds) så blir det brukt en del hvite kremobjektiver som koster en fin motorsykkel eller en liten ungdomsbil.

selv har jeg ikke noe optikk som koster mer enn det jeg betaltet for huset (kommer nok om litt)

men har en følelse av at maange her inne sitter på endel kremglass.

Mvh Horlien

Lenke til kommentar
Jeg gav vel 5999,- for D40X kit (bag, minnebrikke og 18-55-objektiv), hvor det var en 700,- cashback-kampanje. Det bør jo summere opp til 5299,-.

Føles forresten litt rart å gi mer for objektiv enn kamerahus, men det er kanskje ikke så merkelig ?

Det er ganske vanlig. Mange sitter med D70s eller D80 (evt. Canon 20D/30D) og en 70-200VR (IS på Canon), og har kanskje betalte dobbelt så mye for objektivet som for kamerahuset.

Du er nok den typiske 18-200VR-kunden ja. Den er forøvrig mulig å få til under 6000 kr nå, så det blir ikke så veldig mye mer enn du gav for kamerahuset.

18-135 er ikke noe dårlig objektiv det heller, men jeg ville kanskje spesielt på det lett etter et brukt eksemplar. Du får den ny for ca 2700 kr, ikke gi særlig mer enn 2000 brukt.

Lenke til kommentar

Etter alle rådene jeg har fått tenker jeg at 18-200VR er det rette valget, dersom jeg ønsker et objektiv som stort sett dekker mine behov i ett objektiv.

Fant dog en tråd her på forumet hvor det var litt klager på objektivet. Det kunne virke som om det var veldig stor variasjon i kvaliteten på objektivet. Mitt frykt er da at jeg ikke klarer å skille et godt objektiv fra et mandagsobjektiv, og dermed blir sittende med et dårlig objektiv - uten å egentlig selv være klar over at objektivet er problemet. Ulempen ved å være amatør ++ : p

Finnes det flere Nikon 18-200 objektiver, slik at jeg må passe på å finne riktig variant ?

Lenke til kommentar

Du er kandidat for 18-200 VR fordi du verdsetter fleksibilitet fremfor kvalitet. Nikon 18-200 VR (det fins bare en) er milevis foran konkurransen, men det sier mer om konkurransen enn Nikonen.

Mao. må du ikke ha urealistiske forventninger - den er ikke superskarp på de lange brennviddene, men den er omtrent like god som 18-70 på de kortere, og du får VR.

Lenke til kommentar

Om jeg forstår deg riktig vil jo dette objektivet gjøre en god jobb for meg innenfor den samme brennvidden jeg ville fått ved å velge 18-70, og SAMTIDIG gir den meg muligheten til å zoome mer - hvis jeg kommer i en situasjon hvor dette er så viktig at jeg er villig til å ofre litt kvalitet.

Var det forresten noen som hadde noen tips ang. hvor linsen bør kjøpes fra ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...