Ni kon Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Link Utrolig bra skrevet! Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Leste den, og den kommer vel med noen gode tanker, men imponert er jeg ikke når jeg har fordøyd den litt. Jeg vet ikke hvorfor ungdom ikke bryr seg med hva som skjer i verden, manglende interesse for politikk, driter i skolen etc etc. At skolen er dårlig det er sant, og det har den vært ganske lenge. Men å skylde på sms, ipod, google og den ekstreme selvopptattheten tror jeg er en tynn forklaring. 1. Folk lærer forskjellig. Men skolen gjør ingenting for å tilpasse utdanning til elevene sine. Jeg har til dags dato aldri hatt en mattebok som alene kan forklare meg en dritt om matte(hatt mange bøker). Det er kun 2 ganger i mitt liv der jeg brilljerte med mattematikk, og det var stort sett pga av at jeg forstod læreren og at han gadd å bruke mye tid på meg. Jeg vet ikke hvor mange timer i mitt liv jeg har kastet bort med å ha hånda i været og ventet på hjelp. Maks 2 ganger hjelp på 1 mattetime i uka der vi kunne løse oppgaver i timen istedet for hjemme. 2. Bøkene er dårlige. De er skrevet av dårlige forfattere som det stilles færre krav til enn elever. Men forfattern må jo ha en jobb... så da kjøper vi nye utgaver hvert år. 3. Skolen har ikke råd til materiell. Knapt krit. 4. Lekser. Måtte jobbe med dritt etter endt skoletid. Noe som ofte betyr at man må jobbe etter kl17.00 og til ... Står du fast i noe da, lurer på noe ... skal du spørr mor/far da? Hallo, de er jo hvertfall hjernedøde. Medelever står i 99% av tilfellene fast på samme ting, eller svarer noe svada de ikke har peil på. 5. Lærerene har dårlig lønn, og dårlige arbeidsbetingelser. Hva er det som tilsier at en person med dårlige karakterer egner seg som lærer selv? Selv lærerene må bruke store deler av sin fritid til jobb - Jeg er ferdig 16.00 på min jobb, og slipper å gjøre en dritt til 08.00 dagen etterpå, og jeg tjener mer. 6. Et kontroversielt tema, men jeg har sett det diskutert mye. For at jenter skal prestere i fag, så istedet for å tilpasse utdanningen til dem, så har de istedet senket kravene eller tatt vanskelige emner ut av pensum. Gym er minimalisert, naturfag/realfag har store mangler. Resultatet idag er tydelig, 60% av søkermassen til universitetet i oslo er jenter, og deres kunnskap er skitdårlige (det er universitetet også, suger, men lett å få A der da). Når alt er medium eller dårlig rundt deg, gidder da folk å gjøre en insatts? Om mitt arbeid er kjedelig så kan jeg søke meg til ny jobb. Det kan du ikke med skole. Motivasjonen til elever i skolen idag er skremmende lav, de er så sinnsykt drittlei hele konseptet "skole". Hva med å slutte å rakke ned på elevene, guttene, og heller få på plass en bedre utdannelse for folk. Endret 25. august 2007 av DarkSlayer Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Det eneste som kan gå under definisjonen "utrolig bra skrevet" så langt, er innlegget til DarkSlayer. Herregud mann, snakk om en tynn artikkel fra dagbladets side. Nå går jeg siste året på VGS, men er desverre ufattelig skolelei. Det er det samme maset år ut, og år inn. Hvordan kan man tro at "Vinjes dikt fra 1859" vekker noen som helst form for interesse hos en 18-åring? Er det rart at man begynner å bli litt lei av norsk undervisningen, når man hvert jævla år får servert livshistorien til Holberg, må lese dikt av vinje, og analyse jeppe på bjerget opp ned, frem og tilbake? Kanskje vil jeg ha "større glede" av slikt senere i livet, hva vet vel jeg - men herregud, når faen vil jeg få bruk for kunnskap om dikt fra 1800 tallet? Sjangsen for at jeg ender opp i en jobb hvor jeg blir spurt etter diktning på 1800-tallet er ufattelig liten! Er det rart at vi sliter med motivasjon? Er det rart at det er vanskelig å være optimistisk til å gå på skolen, når IKT læreren din viser seg å være ei 63 år gammel kjerring som ikke forstår hva en datamaskin er? Er det rart at du mister motet når du hver JÆVLA time må vise henne hvordan hun skrur på prosjektoren - gang på gang! Er det rart at det er vanskelig å motivere seg når IKT faget følger en standard fra tidlig på 90-tallet, hvilket betyr at alt du "lærer" i det faget er totalt utdatert. (Du vil faen meg ikke få bruk for flashy 90-talls gifs og iframes i 2007! Helvete. Er det rart at du ikke orker tanken på ENDA EN time markedsføring, hvor det eneste du gjør hver forbanna time er å prøve og tyde den horrible håndskriften til læreren, projektert ut fra en nedslitt overhead, som faen meg bare fungerer halvparten av tiden man trenger den? Etter 12 år med skolegang - er det rart at man begynner å bli lei av den samme repetitive dritten hver forbanna dag? Nei, faen heller, her nytter det ikke å skylde på google og ipoden. Endret 25. august 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 To fryktelig bra skrevne poster av DarkSlayer og Stian89 her. Jeg går selv siste året VGS og kan ikke annet enn å si meg enig på alle punkter. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Greit nok at voksne ikke "forstår" ungdommen, men de kan vel tenke tilbake til den tiden de selv var ungdom. De sitter på t-banen med ipoden i øret og SMS-sysler med fingrene sine. Det blir verken Beethoven eller prosa av slikt. Og hva er dette ? Et argument for at ungdommen er lat ? Dette virker veldig nedlatende og ikke-forstående. "Hvordan går det an å gå rundt med slike dubbeditter i ørene - skjønner jeg ikke - da må det være tull". Det finnes mange ungdommer som øver og pugger men de blender med bakgrunnen, Det blir det samme som russen, det er en brøkdel som driver med tull og hærverk, de blir naturligvis sett og da tror man at hele russe-gjengen er bare dritt. det er universitetet også, suger, men lett å få A der da Universitetet er på relativt høyt nivå, det er derfor de fleste får panikk og kræsjer helt fordi de innser at de ikke har lært noe de siste 12-13 årene. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) det er universitetet også, suger, men lett å få A der da Universitetet er på relativt høyt nivå, det er derfor de fleste får panikk og kræsjer helt fordi de innser at de ikke har lært noe de siste 12-13 årene. 9355320[/snapback] Du sier noe der, ja. Og det er vel her problemet med variable lærerkrefter kommer inn i bildet. Jeg har hatt min fair-share av lærere opp gjennom de siste årene, og kvaliteten på samtlige har vært tvilsom. Selvsagt skal man "ta ansvar for egen læring", men dette fungerer bare til en viss grad. Som tidligere nevnt hadde jeg i fjor en helt ubrukelig IKT-lærerinne, og når den som skal undervise ikke kan noe om faget sitt, er det ikke akkurat lett for oss elever å lære noe heller. Trist, egentlig. Edit. Husker en mannlig lærer jeg hadde som klasseforstander da jeg gikk på ungdomskolen. Fra første dag av tvang han alle elever til å stå ved pulten, hver gang han, eller en annen voksen person kom inn i klasserommet. Vi fikk ikke lov til å sette oss igjen, før han hadde forefatt samtlige "inspeksjoner", og deretter gav oss beskjed om å "sette oss". Vet ikke helt hvorfor jeg skrev det siste der, er vel ikke akkurat så veldig relevant. Kom bare på det nå i farten. Ser fremdeles tilbake på den fyren der med irritasjon i tankene. Endret 25. august 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Kanskje vil jeg ha "større glede" av slikt senere i livet, hva vet vel jeg - men herregud, når faen vil jeg få bruk for kunnskap om dikt fra 1800 tallet? Sjangsen for at jeg ender opp i en jobb hvor jeg blir spurt etter diktning på 1800-tallet er ufattelig liten! Er det rart at vi sliter med motivasjon? Jeg vet hvorfor Stian89 må lese dikt og alskens dritt. Det handler om å gi folk innsikt i kultur, historien vår og bakgrunnen for norge, samt politiske tanker som enten forklarer bakgrunnen i dagens situasjon (ibsen, likestillingsdebatten), eller politiske tanker som er like gjeldende den dag i dag. Men det overasker meg overhode ikke at Stian89 ikke skjønner hvorfor, for den udugelige læreren klarte vel overhode ikke å komme på et eneste fornuftig argument bortsett fra "hold kjeft og lær din pingle". Altså et klassisk eksempel på udugeligheten som regjerer systemet. Læren hoster bare opp ibsen fordi det står i pensum, og har gjort det i 50år. Hvorfor ibsen spør vi? "Ibsen er stor, ikke et vondt ord om ibsen". - right ... motivering delux. "Ansvar for egen læring" - Javisst. Det betyr at DU skal LÆRE materialet SELV, helst uten å bry læreren. Du er på egenhånd. Bye sucker. Jeg vet ikke hva som tar lengst tid: At jeg må lese en masse piss, forske meg ihjel, søke meg grønn, og etter sinnsvakt mange timer så sitter jeg der, EUREKA - Mot at noen fortallte meg at 2+2=4. Greit å gjøre læreren ansvarsløs... det er universitetet også, suger, men lett å få A der da Universitetet er på relativt høyt nivå, det er derfor de fleste får panikk og kræsjer helt fordi de innser at de ikke har lært noe de siste 12-13 årene. *kremt* flere av mine lærere var bannlyst som sensor på uio fordi de var for strenge, og jeg hører mye rart om uio og. Men ja, det er et gap mellom vgs og høyskole/universitet. Det største problemet dog er at studentene kommer med -23352424 i motivasjon. Kvalitetsreformen innførte jo gruppearbeid på høyskolen ... da er det gøy å bli rævkjørt av umotiverte folk, og arbeidet får karakter som påvirker den endelige eksamenskarrakteren - Jeg hadde valget mellom å gjøre alt selv, eller levere inn et rævva materiale. Det første valget er faktisk grisetungt, og hvorfor skulle udugelige nyte godt av mitt arbeid? Men om man ikke har lært noe på 12-13år ... åssen i huleste klarte de å komme inn på universitet da? Jo for i norge så er skole oppbevaring, og utdanningskravet senkes på et nivå som gjør at ikke for mange faller ut. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 DarkSlayer: Som regel har man på høyskoler en fin mulighet til å kunne sparke folk fra gruppearbeide om man har noen som ikke gidder gjøre noe. Kjekt å kunne bruke den til tider om det blir for galt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) "Ansvar for egen læring" - Javisst. Det betyr at DU skal LÆRE materialet SELV, helst uten å bry læreren. Du er på egenhånd. Bye sucker.Jeg vet ikke hva som tar lengst tid: At jeg må lese en masse piss, forske meg ihjel, søke meg grønn, og etter sinnsvakt mange timer så sitter jeg der, EUREKA - Mot at noen fortallte meg at 2+2=4. Greit å gjøre læreren ansvarsløs... 9355664[/snapback] Nja, vil si det motsatt jeg da. Lærern skal oppmuntre (i mangel av ord) til at du skal forstå hva lærern prøver å fortelle deg. Ikke gi deg en formel, fyll in. Eureka, svar. Ta fysikken som et eksempel. Det hjelper deg INGENTING om lærern hadde gitt deg 4 formler du kunne brukt, og utifra oppgaven, funnet den du kunne brukt. Fylt inn, og fått svar. Du må forstå hvorfor du bruker den du bruker og ikke hva svaret til slutt blir. 4*4 = 16, et annet eksempel. Hvis du bare får høre "tast inn på kalkulator" så skjønner du ikke definisjonen på multiplisering, altså 4+4+4+4=16, eller 4^2 = 16 Endret 25. august 2007 av chokke Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 DarkSlayer: Som regel har man på høyskoler en fin mulighet til å kunne sparke folk fra gruppearbeide om man har noen som ikke gidder gjøre noe. Kjekt å kunne bruke den til tider om det blir for galt. 9355682[/snapback] Du liker å bli skikkelig upopulær hører jeg... Folk er aldri så udugelige at du ikke får gjort arbeidet, men glem A og B karakteren. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hirr, nå var det heller at vi fikk beskjed om det første prosjektdag, vi deles opp i grupper etter karaktermål, og har mulighet til å sende skriftlige advarsler (som kan medføre fjerning fra gruppen) til personer som ikke drar sin del av lasset. Poengterer bare at muligheten finnes nok ved flere høyere utdanningsinstutisjoner. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Det jeg finner merkelig er at Hans-Wilhelm Steinfeld, som er journalist i NRK beskylder dagens ungdom for å ha en "kopi" kultur. Egentlig sitter Hans-Wilhelm Steinfeld i et glasshus her, som journalist er han sikkert klar over at det ikke er unormalt at norske aviser og medier direkte kopierer hverandre og utenlandske mediers saker. Videre sier han: Fordi de unge nå dyrker IT-kulturen, som egentlig er den tekniske formel for tilgang på kunnskap, lurer de seg selv til å tro de kan noe. De sitter på t-banen med ipoden i øret og SMS-sysler med fingrene sine. Det blir verken Beethoven eller prosa av slikt. Jeg tror nok at disse ungdommene er fult klar over at de ikke skaper noe når de sitter på t-banen, men nå er det vel få episke verk som er skapt på en t-bane. Og det er vel ikke noe nytt at man ønsker å bruke en eller annen form for tidtrøyte under reisetiden. Hans-Wilhelm Steinfeld mener at ungdommen har blitt "lat", men hvis vi går litt nærmere inn i materien er det nok andre grunner til at strykprosenten ved høyere utdanning går opp. 1, For 40-50 år siden var det ikke vanlig å ta høyere utdanning, bare de mest skoleflinke gjorde dette. 2, Den norske enhetsskolen liker ikke ulikheter, det er jo nesten slik at noen oppfatter det som urettferdig at noen får bedre karakterer enn andre. Hensynet til de flinke bortprioriteres, og det samme gjør hensynet til de praktiske. Det er "normalen" som får oppmerksomhet. Skolesystemet gjør lite for å hjelpe de med karakterene 1-2, og også lite for å utvikle de med karakterene 5-6. Hovedvekten av undervisningen blir satt inn på å hjelpe 3-4 erne opp på et høyere nivå. Studerer selv på universitete og som en student med resultater litt over gjennomsnittet kan jeg si at mange av dem som i dag går høyere utdanning aldri skulle vært der i det hele tatt. De har verken de nødvendige grunnkunnskapene, eller viljen som trengs for å studere. Endret 25. august 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hehehe, jeg må bare humre litt for meg selv her... Slike "ungdommen nå til dags!"-frustrasjoner fra voksne har man hatt i alle år. Siden tidenes morgen har de voksne vært frustrert over hvor elendig det står til med ungdommen. Alt var så meget bedre før! Nettet ødelegger ungdommen. Før var det TV. Før det igjen radio. Tegneserier. Film. Spill. Ødeleggelse på ødeleggelse. Nei, nå står ikke verden til påske Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Er det rart at det er vanskelig å motivere seg når IKT faget følger en standard fra tidlig på 90-tallet, hvilket betyr at alt du "lærer" i det faget er totalt utdatert. (Du vil faen meg ikke få bruk for flashy 90-talls gifs og iframes i 2007! Helvete. 9355234[/snapback] Heh, husker vi hadde tverrfaglig prosjekt (brukersystemer og systemutvikling, tror jeg det var), hvor vi skulle lage et enkelt datasystem+webside til et fiktivt firma. Vi fikk beskjed om å dumme det ned litt så lærerene skulle skjønne hva vi hadde gjort. Skolesystemet gjør lite for å hjelpe de med karakterene 1-2, og også lite for å utvikle de med karakterene 5-6. Hovedvekten av undervisningen blir satt inn på å hjelpe 3-4 erne opp på et høyere nivå.9356019[/snapback] De har gitt opp ungdommene med karakterene 1-2. Tror de ikke prøver, ikke gidder og ikke vil. De med karakterene 3-4 er gjerne de som "kan så mye, men ikke får det fram på riktig måte". Og til slutt, de med karakterene 5-6. De gjør alt riktig, og ignoreres med tanke på at de kanskje burde utvikle disse elevenes evner så de ikke begynner kjede seg i mangel på utfordringer og havner sammen med de kunnskapsrike "feilerene" som har 3-4. Det er helt fucked. Studerer selv på universitete og som en student med resultater litt over gjennomsnittet kan jeg si at mange av dem som i dag går høyere utdanning aldri skulle vært der i det hele tatt. De har verken de nødvendige grunnkunnskapene, eller viljen som trengs for å studere. 9356019[/snapback] Jeg syns det er skummelt når mennesker på 20 ikke kan nevne en eneste ordklasse, etter 13 års skolegang bak seg. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 "Ansvar for egen læring" - Javisst. Det betyr at DU skal LÆRE materialet SELV, helst uten å bry læreren. Du er på egenhånd. Bye sucker.Jeg vet ikke hva som tar lengst tid: At jeg må lese en masse piss, forske meg ihjel, søke meg grønn, og etter sinnsvakt mange timer så sitter jeg der, EUREKA - Mot at noen fortallte meg at 2+2=4. Greit å gjøre læreren ansvarsløs... 9355664[/snapback] Nja, vil si det motsatt jeg da. Lærern skal oppmuntre (i mangel av ord) til at du skal forstå hva lærern prøver å fortelle deg. Ikke gi deg en formel, fyll in. Eureka, svar. Ta fysikken som et eksempel. Det hjelper deg INGENTING om lærern hadde gitt deg 4 formler du kunne brukt, og utifra oppgaven, funnet den du kunne brukt. Fylt inn, og fått svar. Du må forstå hvorfor du bruker den du bruker og ikke hva svaret til slutt blir. 4*4 = 16, et annet eksempel. Hvis du bare får høre "tast inn på kalkulator" så skjønner du ikke definisjonen på multiplisering, altså 4+4+4+4=16, eller 4^2 = 16 9355719[/snapback] Joda, husker fysikktimene jeg, der læreren spratt rundt omkring for å forklare ting. Har aldri hatt problem med å skjønne det de sier. Men når læreren er ferdig, så er timen ferdig, og jeg sitter der og knoter med å sette teori i praksis. Hvor er læreren da? Er jeg heldig har han litt tid på kontoret. Om jeg venter så får jeg hjelp 2x i den timen læreren setter opp til "hjelp" i uka. Problemet er at jeg ikke er tilpasset skolen slik den er idag. Ingen bryr seg med det. Faktum er at jeg faktisk kan bli dritgod i hva faen jeg vil noe som jeg har bevist for meg selv ofte nok, men det er ikke lett å lære ting på helt egenhånd som er realiteten. Så kommer du på jobbintervju da og skal forklare de rævva karakterene ... jepp. Matte og fysikk er dritenkelt, men du må bare knekke den fordømte koden for å få det til. Da er det jævli motiverende når man ikke får den hjelpen man etterspør. Skolen er tilpasset et mindretall av elevene faktisk slik de bedriver undervisning idag. Jeg påstår at veldig mange kunne blitt mye bedre om utdanningen var bedre tilpasset. Men du får vel gode karakterer og vil ikke ha konkurranse. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg får drittkarakterer, fag som norsk og "unyttige" fag (for meg), ligger vel på 3,5 i snitt og. Kan nevne at jeg har vært veldig heldig med matte/fysikk-lærer, han går grundig inn i det og underviser med innlevelse og ser ut til å faktisk synes det er gøy, imotsetning til de andre fagene. Men det er min mening da. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 6.Et kontroversielt tema, men jeg har sett det diskutert mye. For at jenter skal prestere i fag, så istedet for å tilpasse utdanningen til dem, så har de istedet senket kravene eller tatt vanskelige emner ut av pensum. Gym er minimalisert, naturfag/realfag har store mangler. Resultatet idag er tydelig, 60% av søkermassen til universitetet i oslo er jenter, og deres kunnskap er skitdårlige (det er universitetet også, suger, men lett å få A der da). Når alt er medium eller dårlig rundt deg, gidder da folk å gjøre en insatts? Om mitt arbeid er kjedelig så kan jeg søke meg til ny jobb. Det kan du ikke med skole. Motivasjonen til elever i skolen idag er skremmende lav, de er så sinnsykt drittlei hele konseptet "skole". Hva med å slutte å rakke ned på elevene, guttene, og heller få på plass en bedre utdannelse for folk. 9355142[/snapback] For det første, et mer diskriminerende og nedverdigende utsagn mot jenter har jeg nesten aldri vært borti. Du er klar over at det du faktisk sier her er at skolen var bedre før jentene kom, fordi de var så dumme at man måtte senke hele standarden på skolevesenet? Sist jeg sjekket hadde guttene enda lavere karakterer (i snitt) enn jentene, noe som nok vil si at gutter også har problemer med "forenklet jentepensum". Jeg mener at ja, skolene i Norge kan bli bedre, men det er ingen som kan tvinge deg til å lære noen ting. Læreren kan ikke "lære" deg noe, de kan kun tilrettelegge for at du skal kunne ta til deg kunnskap. Den siste delen av veien går du faktisk selv. Og får du det ikke til, så prøver du ikke hardt nok! Det handler om å ta ansvar for sine egne handlinger og ikke å dytte det over på andre. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jonnar, benekter du at undervisningen er tilrettelagt for jenter? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg syns det er skummelt når mennesker på 20 ikke kan nevne en eneste ordklasse, etter 13 års skolegang bak seg. Jup, det er skummelt. Ikke det at disse personen ikke kan nevene en ordklassen, men at systemet ikke har klart å lære dem det. Disse personene hadde hatt mye bedre av å fått en praktisk utdanning, der de får gjøre det de liker, og slipper å føle seg dumme og ubrukelige i forhold til alle. Kjenner mange praktiske mennesker, som blant annet jobber som maskinførere, snekkere, murere osv i dag som ser ut som spørsmålstegn om du nevner ordklasser for dem. De er alle flinke i jobben sin, klarer seg mer enn bra i livet og er på ingen måter tilbakestående. Det er bare så synn at skolesystemet i dag ikke lenger tar hensyn til slike personer. En kan jo så vidt ha sløyd, elevene kan jo skade seg Lenke til kommentar
akarno Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Veldig mange gode svar her. Går selv siste året på videregående nå, og tror det hele har veldig mye med skole å gjøre. Samtidig tror jeg ikke det helt er lærernes feil. For det første er det kun et yrke for dem. De burde bli bedre betalt, og innegått i denne betalingen burde ansvaret om å kunne ta seg av elever utenom de 90 minuttene i uken ligge. Pensum. Om kun ukene skal jeg sette igang med tolkning av norrøne dikt. Jeg har tenkt meg på enten journalist eller psykologstudier. Ikke veldig motiverende å lære dette da. Ser det i øynene på læreren og, hun vil egentlig ikke lære oss om det, men hun må. Eldre, kjedelige og somlete lærere er egentlig heller ikke til å unngå. En utrolig vanskelig situasjon, de må jo få ha en jobb! Samtidig - - - kan de ikke drive å lære oss IKT, når mange av oss kan stoffet bedre enn dem. Har et intrykk av at vi virkelig hater eldre lærere her, mens si, i england, blir de mye mer respektert. Eller? 2 timer norsk hver dag i år, og jeg skal gjøre det som nettop er nevnt her oppe, analysere jeppe for ørtende gang. Kan bli vanskelig å holde motivasjonen oppe. Gikk også over til privat skole for yngre lærere og mer IT-kompetanse. Deilig å komme vekk fra grunnskolen jeg gikk på hvor vi helst måtte kjøpe egne arbeidsbøker, for skolen hadde ikke råd til alle elevene. Og her skal vi bygge bybane over hele byen? Nesj. Prioritering!? Hallo? Huff, kom litt vekk fra temaet nå, men til sist: tror vår kjære Hans-Wilhelm Steinfeld burde se litt lenger enn nesetippen. Endret 25. august 2007 av Akarno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå