Gå til innhold

Total War: Kan hverken starte eller avinstallere MTW2

Anbefalte innlegg

Det er et eller annet galt med spillet, men jeg aner ikke hva. Når jeg forsøker å starte det, skjer det ikke noe. Når jeg forsøker å avinstallere det, sier det at jeg har versjon 1.02, og at jeg først må avinstallere den før jeg avinstallerer versjon 1.00, som er på cden. Jeg har forsøkt å slette alle filene, men jeg tror ikke jeg har funnet alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er et eller annet galt med spillet, men jeg aner ikke hva. Når jeg forsøker å starte det, skjer det ikke noe. Når jeg forsøker å avinstallere det, sier det at jeg har versjon 1.02, og at jeg først må avinstallere den før jeg avinstallerer versjon 1.00, som er på cden. Jeg har forsøkt å slette alle filene, men jeg tror ikke jeg har funnet alle.

9354794[/snapback]

Du må slette filene i registeret i Windows. Gå inn på start -> Kjør. Så skriver du regedit. Da dukker det opp ett vindu som heter "Registerredigering" på norsk. I menyen til venstre går du inn på HKEY_LOCAL_MACHINE, så SOFTWARE, og der inne skal du finne filene i en mappe. Har ikke spillet innstallert for øyeblikket, så vet ikke akkurat hvilken mappe. Men sannsynligvis er det en mappe for Activision eller Sega (utvikler- eller utgivernavnet). Når du har funnet filene sletter du dem, så burde ting være i orden.

Og som en liten påminnelse. Uinnstaller/slett alltid programmer via "Fjern/endre programmer i kontrollpanelet". Da fjernes også registerfilene. Og husk alltid å omstarte maskinen etter uinnstallering og/eller innstallering.

Lenke til kommentar

Selvsagt avinstallerer jeg ikke ting ved å fjerne filer manuelt ;)

Jeg hadde også forsøkt å endre det i registeret, men fikk det ikke til.

Gikk så langt at jeg reinstallerte Windows i dag, og da løste det seg ;)

Lenke til kommentar
Selvsagt avinstallerer jeg ikke ting ved å fjerne filer manuelt ;)

Jeg hadde også forsøkt å endre det i registeret, men fikk det ikke til.

Gikk så langt at jeg reinstallerte Windows i dag, og da løste det seg ;)

9358757[/snapback]

Godt, man kan aldri vite med slikt. Er jo en del som liker den "gode" og "effektive" metoden med å slette mapper manuelt. Så slik er det. Men synd at register-endringen ikke funket da. Men reinnstall av Windows er jo greit forsåvidt. Pleier å kjøre en formatering av Windows selv rundt en gang i året. Alltid deilig med fersk innstallering og høy ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...