ThePoooh Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hei. Jeg har nettopp kjøpt inn 4 samsung 500gb disker som skal kjøres i Raid 0+1. Jeg er veldig ny på dette med raid så jeg håper noen av dere kan hjelpe meg. Jeg har fått ordnet det som skal ordnes i Bios og under oppstart, men når windows lastes så kommer det opp at han finner diskene, men ikke drivere til dem. Samme med Raid kontrolleren. Hvor finner jeg drivere til dette på nettet? Så til neste spørsmål. Jeg har to 250 gb disker fra Samsung fra før. Disse står ikke i Raid, men den ene kjører system. Hvordan går jeg frem når jeg skal ta vare på mye data på den 250 gb disken som inneholder system vel må formateres da den inneholder master boot... Raidoppsettet mitt gir ca 950 gb diskplass. Vil det være lurt å partisjonere dette opp i mindre deler? Når jeg skal installere xp på nytt vil jeg trenge raid drivere på diskett. Jeg har ikke diskettstasjon... hva gjør jeg da? Jeg har minnepinne, men det hjelper vel ikke. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Regner med det er enklere a finne drivere nar vi vet hva vi skal finne drivere til. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Driverne du finner må overføres til en floppy, trykk f6 under installasjon når det blir spurt etter drivere. Koble fysisk fra de to gamle samsung diskene under installasjonen, du kan koble dem til etterpå for å overføre data, formatere osv. Endret 25. august 2007 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
ThePoooh Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Regner med det er enklere a finne drivere nar vi vet hva vi skal finne drivere til. 9354801[/snapback] :!: Ja kan stemme det.... Hovedkortet er Asus p5n32-e SLI plus Lenke til kommentar
ThePoooh Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Driverne du finner må overføres til en floppy, trykk f6 under installasjon når det blir spurt etter drivere. Koble fysisk fra de to gamle samsung diskene under installasjonen, du kan koble dem til etterpå for å overføre data, formatere osv. 9354831[/snapback] Hva skjer når jeg da kobler de to gamle diskene på. Vil maskina boote på MBR på den gamle disken? Nå har jeg ikke floppydisk lengre. Kan man ha driverne på en usb pinne? Lenke til kommentar
Scruffyhead Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Driverne du finner må overføres til en floppy, trykk f6 under installasjon når det blir spurt etter drivere. Koble fysisk fra de to gamle samsung diskene under installasjonen, du kan koble dem til etterpå for å overføre data, formatere osv. 9354831[/snapback] Hva skjer når jeg da kobler de to gamle diskene på. Vil maskina boote på MBR på den gamle disken? Nå har jeg ikke floppydisk lengre. Kan man ha driverne på en usb pinne? 9356015[/snapback] Kan ikke få drivere på USB stick til win XP under oppstarte/instalering. funker på VIsta men ikke XP. har samme problemet selv, endet med å bruke en annen pc og Nlite for å lage nytt xp image/CD med de rette driverne integrert i cden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå