Gå til innhold

Jente 13 år, ny PC

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe ei jente på 13 år med å kjøpe ny PC og trenger noen råd. Det er et par-tre år siden jeg kjøpte min siste PC, og da er det fort gjort å havne i teknologiens bakevje.

Pris: billig, 3.000 - 6.000,– kroner.

Type: Selvbygg eller ferdigbygget stasjonær.

Skjerm: LCD 19".

OS: Nei, hun bruker Linux til daglig, og har lisens på XP hvis nødvendig.

Bruk: Surfing, chat, web-design, bilde- og lydredigering. Enkle spill, gjerne går det i online-spill, ser jeg.

HD: 2-300 GB holder i massevis.

Støy: Så stille som mulig.

Nettverk: har trådløst nett i huset.

Intel eller AMD er det samme for meg, men tror det bør være Nvidia grafikk, ettersom det er godt støttet i Linux. Ca 1-2 GB minne bør vel holde?

Kom gjerne med deres råd og erfaringer. Kanskje det er noen her som allerede har kjøpt en lignende billlig-PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på Komplett sin Student a10. Den kommer på kr 5 800 når man tar vekk OS og skriver, reduserer HD etc, og legger på et . Synes det kan være et fornuftig utgangspunkt for hva slags deler som eventuellt kan settes sammen.

Men jeg tror faktisk det er vanskelig å få den særlig mye billigere selv om man skrur den sammen på egenhånd. Jo, litt billigere klarte jeg å få det til, se handlevogn

Lenke til kommentar

Takker for alle tilbudene dere kom med fra PSData, MultiCom og Komplett. Mange interessante tilbud, dette!

Og slik prisene er – er det faktisk en vurderingssak om man virkelig gidder å mekke noe selv. Kanskje like greit å kjøpe en ferdigbygget.

Siden sist jeg skrev dette dukket det opp noen tilbud på brukte deler også. Bl.a. et par kabinetter og diverse utstyr. Så det spørs om jeg må bygge selv da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...