Phyro Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg har da prøvd å legge til vokal i FL Studio, men jeg får dette ikke til. (Mangler ASIO drivere?) Trenger da tips om et lite, enkelt program som kan ta opp lyd, så kan jeg heller legge til wav-filene i FL Studio senere. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Enkelt og greit, du har et opptaksprogram innebygd i windows. Funker helt ypperlig til et-spors opptak. Microsoft Sound Recorder. Den ligger i start/accessories/entertainment Du kan tilogmed endre pitchen på vokalen etterpå. Får ikke simplere opptaksprogram enn det. ASIO-drivere er et must uansett når du holder på i FL eller andre sequencere (det kalles disse programmene som lar deg ta opp på masse spor). De er gratis og installerer fint oppå lydkort-driverne dine. Bare søk på ASIO drivers i google. De er helt nødvendige hvis du har tenkt å legge på software-synther og slikt senere, fordi standard lydkort ikke er optimalisert til å ta opp lyd med eller bruke MIDI, derfor får du en tidsforsinkelse på opptil 1 sekund mellom det du gjør og det du hører. Da er det umulig å holde noe som helst timing. F.eks at du bruker en av de innebygde synthene i Fruityloops. Du har koblet til et MIDI-keyboard. Når du trykker en tangent på keyboardet, kommer ikke lyden med en gang, men kanskje et halvt sekund etterpå. Det er ikke bra. ASIO-drivere reduserer denne forsinkelsen masse. Men såklart det beste er å kjøpe et nytt lydkort som er beregnet på musikk-opptak på inngangene. Endret 25. august 2007 av Bitex Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Windows-opptakeren tar jo bare opp i 1 minutt maks per innspilling. Eller kan man fikse det? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Det var det ja...det letteste for Phyro er bare å laste ned asio-drivere og legge inn egentlig. Så kan han ta opp alt han vil i FL uten problemer. ASIO4ALL f.eks. Endret 25. august 2007 av Bitex Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jepp. Mye bedre, kan tenke meg han kommer til å få bruk for FLStudio-funksjoner uansett... Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Har prøvt MS Sound Recorder, får faktisk ikke noe lyd, men nå har jeg kun en billig Clas Ohlsson mikrofon og da. Kan godt være det er den som ikke fungerer. Jeg skal prøve å få satt opp disse ASIO driverne senere også. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Nei det er nok ikke mikrofonen sin skyld. Du har vel satt feil instillinger på Sound Recording i lydinstillingene dine. Sjekk lydinstillingene i kontrollpanelet. Prøv litt forskjellige ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå