Devil123 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 finnes det no program for å lage/programere cheats til spill?? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Du kan få diverse "Trainers" som det heter, men det går nok desverre ikke an å lage cheats selv... http://en.wikipedia.org/wiki/Trainer_%28games%29#Trainers Endret 25. august 2007 av Selvin Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Cheats er ofte lagt inn i spill fordi utviklerene skal sleppe å spille f.eks sims i 15 uker for å få 100000000000000$... Da får de testet spillet raskere Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 hehe... klart, er du en jævel med dissasemblere så kan du sikkert få til noe kødd.... men det kan du (seriøst) glemme Og til dere andre: hvordan tror dere trainers blir laget da? Duh... Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Og til dere andre: hvordan tror dere trainers blir laget da? Duh... 9355612[/snapback] Hvis jeg ikke tar feil endrer trainere ofte variablene til spillet i minnet.. De blir ikke laget i spillet. Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hvis du er seriøs så må du lære deg Assembly (ASM). Dette er et veldig spesielt språk og tar tid å lære seg, men om man blir dyktig har man et enormt kraftig verktøy man kan ha det mye moro med. Ett stikkord er reverse engineering. Dette er en egen kunst. Forresten bra sig JKJK. Går ut i fra du også brukte Norton Commander i gamle dager Lenke til kommentar
krille Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Du kan selvsagt lære deg assembly over lang tid, disassemble exe-fila til spillet og sakte men sikkert finne ut hvor verdier, funksjoner og sånt blir laget og hva du gjør... Eller du kan simpelten laste ned ett program som cheatengine, lese tutorialen og bruke den. Programmet tillater at du søker etter verdier som spillet lagrer i minnet når du spiller, og endrer det du ønsker. Lenke til kommentar
Nimenoz Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Man har også et program som heter Cheat Engine. Google det. Veit ikke om dette funker i alle spill, men det er vel verdt et forsøk Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Med programmer slik som ArtMoney og GameWiz32 kan man søke etter verdier i minnet for ulike programmer/spill, og så gå tilbake til spillet og gjøre noe som endrer dette (f.eks hvor mange penger man har), helt til man har isolert minneadressen som inneholder verdien for hva man måtte ønske å endre. Så kan man skrive inn et nytt tall om man vil, eller fryse verdien. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Der finnes jo flere typer cheats, tror de typene trådstarter er ute etter er de såkalte "development cheats", pre programerte koder som utviklere bruker for å teste vise aspekter med et brett. Noen kan brukes for å gjøre spillet lettere mens andre derimot har null nytte for de som ikke driver med utvikling av f.eks brett. I Source har du de såkalte "impulse" kodene, som har variabler fra 90 til 110 mener jeg det var. Dette er de såkalte development kodene. Andre typer koder som legger seg i minnet kan kan endres ved hjelp av trainers, må ikke forveksles med disse kodene, for de er på 2 helt forskjellige stadier og er ikke sikkert de er like stabile siden de trenger et tredjeparts program til å holde seg. Så har du da slike som Rockstar som legger morrokoder i spillene just for fun, som i GTA spillene. Mye kødding der i gården, men få er av relevanse for utviklingen av spillet, noen er der kun for pur morro. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 HVA? mener du virkelig at det å gå rundt med rosa afrohår og at alle bilene er hippie farget ikke er nyttig!? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Forresten bra sig JKJK. Går ut i fra du også brukte Norton Commander i gamle dager 9355850[/snapback] hm... gjorde nok desverre ikke det Men har prøvd det i etterkant. Lenke til kommentar
ashmon Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) trainers er jo bare forhånds konfigurerte hex editorer, programert til å erstatte definerte hexadesimaler enkleste måten å cheate i et spill uten DOX er ved å bruke Tsearch 1.6 Endret 25. august 2007 av ashmon Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Wow, kompliserte greier Lenke til kommentar
RyanLennox Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Ja programmet heter OLLYDBG, som er den beste debugger du kan få. Den har også integrert disassembler. Hvis du begersker det programmet kan du gjøre nesten hva du vil med spillet ditt, men det er ingen enkel sak. Forøvrig synes jeg cheats er noe tull. Hva er vitsen med spill da? Det blir som å jukse når man legger kabal. Walktrough, derimot, kan av og till være kjekt å ha i bakhånd, i alle fall på spill som har helt ulogiske puzzles. Sånne spill holder jeg meg imidlertid unna. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Kan jo alltids forandre config filene til spillene slik at du får raskere sprinting, raskere lading, større damage på våpen osv. Gjorde det nettopp med Medal Of Honour demoen. Funka fint det Edit: Dette er noe alle kan gjøre, med eller uten erfaring. Jeg hadde aldri prøvd før nå. Bare å forandre de tallene som er logisk å forandre på. Endret 25. august 2007 av Markaren Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Bruk ArtMoney. Enklere enn det kan det ikke bli. Søk etter tallet en gang (f.eks. pengene du har der i spillet), tjen / tap litt penger, søk en andre gang. Finner du ikke linja du ser etter der, så søker du noen ganger til helt til du finner den. Artmoney er så lett å bruke, at den ene vennen min som er totalt amatør med pc klarer fint å bruke det når han skal cheate i flash spillene han spiller. Selv har jeg brukt ArtMoney og et annet program (som jeg ikke husker navnet på nå) til å lage noen trainers til spill med. Lenke til kommentar
Dvil Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Spiller lite på pc men mener å huske at noen spillfiler kunne åpnes i notepad?Severance:Blade of darkness gjorde jeg det med,justerte styrken min og fiendenes.Meget bra spill forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå