MrJavalava Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Nå er dette riktignok Feisty.. men allikevel. Hvis noen begynner å gå "why!? WHYYY!?" om themet, så kan jeg bare si.. Jeg kjedet meg. Viser riktig ikke Compizfusion i sin glory dog... Edit: tilføyning 9368769[/snapback] Haha, best! Bruker du KDE eller Gnome der? Superkaramba? 9369782[/snapback] Gnome, får noia hvis jeg skal prøve å gjøre noe i KDE. Dette er det nærmeste Vista kommer på min laptop... De greiene på høyre side, er screenlets fra compiz. Endret 27. august 2007 av MrJavalava Lenke til kommentar
Machz Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Har ikke giddet å lese alt maset om Windows vs Linux/Ubuntu/Whatever, derfor spør jeg her: Kan man oppgradere fra 7.04 til 7.10 eller må man ta en clean install? Til alle som maser om at Windows er best osv så har jeg bare å si. Linux er ikke for alle, men det er ikke Windows heller! Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Har ikke giddet å lese alt maset om Windows vs Linux/Ubuntu/Whatever, derfor spør jeg her:Kan man oppgradere fra 7.04 til 7.10 eller må man ta en clean install? 9623829[/snapback] Skal ikke være noe problem å oppdatere fra 7.04 til 7.10. Denne siden beskriver det ganske enkelt: https://help.ubuntu.com/community/GutsyUpgr...59e2df030ef2c34 Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Vil nok ikke anbefale noe annet enn en clean install. Mest fordi at jeg har stortsett hatt dårlige erfaringer med å bruke gksudo for å oppgradere distribusjonen. Det kan være innstillinger og filer som ligger igjen fra den forrig distribusjonen, som kan påvirke ytelsen eller gi feilmeldinger. Hvis du har vært lur, så har du home i en egen partisjon, så når du oppgraderer via CDen, vil innstallasjonen selv finne home directoryet. Mindre arbeid og mindre problemer... Endret 6. oktober 2007 av MrJavalava Lenke til kommentar
Machz Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Vil nok ikke anbefale noe annet enn en clean install. Mest fordi at jeg har stortsett hatt dårlige erfaringer med å bruke gksudo for å oppgradere distribusjonen. Det kan være innstillinger og filer som ligger igjen fra den forrig distribusjonen, som kan påvirke ytelsen eller gi feilmeldinger. Hvis du har vært lur, så har du home i en egen partisjon, så når du oppgraderer via CDen, vil innstallasjonen selv finne home directoryet. Mindre arbeid og mindre problemer... 9648464[/snapback] Hørtes ut som et bra tips. Foreløpig så har jeg Ubuntu på en disk som egentlig hadde kasssert, pussig nok så har den gått helt feilfri med Ubuntu på. Uansett, kommer nok til å formatere alle diskene mine etter hvert til EXT3, kanskje gjør jeg det når 7.10 kommer. Passer jo bra igrunn. Er svært svært fornøyd med Ubuntu må jeg si. Fungerer utrolig bra og det er direkte deilig å tenke på at man har en maskin hvor alt er lovlig og uten noe tull og kan ikke si jeg føler jeg mangler noe spesielt. Måtte være Dreamweaver(har jo bruke Windows i alle år og det er vel ikke til å stikke under en stol at mye av programvaren har vært pirat). La inn 7.10beta på en ny bærbar PC jeg har fått fra jobben(Dell D630) og det funker helt kanon etter en oppdatering av ALSA driverene. Er helt topp å ha dual boot på en slik maskin hvor XP'en er så låst og begrenset pga en nazi IT avdeling. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hvis du har vært lur, så har du home i en egen partisjon, så når du oppgraderer via CDen, vil innstallasjonen selv finne home directoryet. Mindre arbeid og mindre problemer... Dersom du oppretter en bruker/passord som er lik det forrige du brukte, så vil du kunne logge inn som før i den nye installasjonen din, uten endringer av instillinger. Oppretter du derimot en ny bruker så begynner du på nytt. Det finnes også en smart kommando som lager en liten tekstfil hvor alle dine programmer er opplistet. Da kan du kjøre en ny kommando etter installasjon som vil installere alle programmer på denne listen helt automatisk - Linux slutter ikke å imponere Har du sett på disse mulige alternativer for Dreamweaver? Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 (endret) Det finnes også en smart kommando som lager en liten tekstfil hvor alle dine programmer er opplistet. Da kan du kjøre en ny kommando etter installasjon som vil installere alle programmer på denne listen helt automatisk - Linux slutter ikke å imponere Det hadde kanskje vært greit å si hva kommandoen het. Jeg har ikke hørt om den i alle fall. Endret 8. oktober 2007 av MrJavalava Lenke til kommentar
Del Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 man dpkg husker ikke opsjonene. Siden jeg har så dårlig husk gjør jeg bare noe sånt istedet: aptitude search * |grep ^i > installedpackages.txt Klipper kjapt ut i'ene med rektanglefunksjon i emacs vettu Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Ubuntu's Power Consumption Tested http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...m=878&num=1 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 En annen fin ressurs for strømbruk på linux er Intels http://www.lesswatts.org/ Du kan teste nyere kerneler opp mot gamle, og det er gode tips og triks til hvordan forbedre batterilevetiden, som f.eks. at en enkel backlight-fix til gnome vil spare vesentlig mer strøm enn oppgradering til tickless kernel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå