Gå til innhold

Korps, Janitzar og Instrumenter

villhoppe

Anbefalte innlegg

Hei...

Dette er tråden for oss som enten er aktivt i et korps/janitzar-miljø... eller er gode gamle "has beens".....

Fortell: hva spilte du, hvilket korps, hvor og når?

(vi går ikke inn på antall medaljer... det kan muligens bli en undertråd)

Fikk skrekk her for meg selv når jeg skulle vaksinere hunden - og hun veterinæren mente at vi hadde spilt ilag i et kretskorps... (det viste seg å stemme rimelig bra, da)

Jeg begynner:

Slet i mine barneår med et alt-horn, Borgtun Skolekorps, som ødela for min videre karriere, hehehe. Måten man fikk tildelt instrument på skjedde på følgende, patetiske måte:

1. Du har lange fingre - da får du spille klarinett

2. Det er ikke flere klarinetter igjen... du skal spille tuba

3. Vi er miljøvennlige - kaster ikke bort fliser fra tre på karinettister/saxofonister..... fordel stemmene deres til Brass....

På heldige dager før fikk jeg spille 4. horn...... Men nå er jeg stemt for å slå til (comeback..) - og bare spille soloer.....

Har dere erfaringer/lyst til å mimre/wanna be something fra/i korpsbevegelsen/janitzaren- så er dette tråden...

Dere Drillpiker får lage en egen tråd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-pJI1Oyc6

Jeg spilte også i Borgtun Musikkorps i mine (enda) yngre dager. Der spilte jeg for det meste trombone, men var også ivrig med diverse andre messinginstrumenter.

Da jeg skulle velge instrument i starten var jeg fast bestemt på å velge klarinett, men heldigvis (for meg) fikk en medaspirant av meg på andre tanker. Han feiget imidlertid ut med trombonespillingen og skiftet hyklerisk nok over til klarinett. Lite visste vi vel da om hvor kjipt instrument dette er (OK, nok mobbing :!: )

Synes dette var en fin og sosial tid, selvfølgelig sett bort i fra 17. mai-forberedelser :roll:

Nå som jeg har "konvertert" til tangenter og gitar føler jeg at min musikalske situasjon har blitt mye mer ensom, tross bandaktiviteter. Det blir ikke helt det samme uten oppvarmingen der du klager på alle andre at de er sur, helt til du finner ut at det er deg selv. Gylde tider!

Fikk nesten lyst til å børste støv av gamle ferdigheter...

Lenke til kommentar

Jeg spiller i Hasle Skole Musikkorps. Vi har vært med i NM ganske mange ganger. Spiller i 1. divisjon der men kommer aldri høyt opp. Vi pleier å vinne Oslomesterskapet hvert år, men i år kom vi på 2. plass. Spiller trombone der, men er gått drittlei av korps nå. Eneste grunnen til at jeg fortsatt er med, er fordi vi får det som et alternativ til vanlige muskktimer på skolen.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Spiller i Florø Skoles Musikkorps. I fjor vant vi alle 4 prisene prisene på Nordsjøfestivalen og fikk 97 poeng på fylkesmesterskapet i april med stykket 'Variations on Laudate Dominum' av Edward Gregson. Vart forresten nr. 5 i NM i forfjor (1. div).

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var aktiv i Narvik skolekorps en gang i tiden. Sluttet for et års tid siden, men hadde et opphold før det òg. Savner "korpsfølelsen" :(

Spiller tuba. Ingenting slår å spille tuba i korps, ingenting! Spilte trommer før, og det var utrolig morsomt, blant annet fordi vi var to "hovedtrommiser" som var gode venner og veldig samspilt og sånn, men i og med at jeg er en ganske stor gutt og vi nesten ikke hadde noen på grovmessing (vanskelig å finne tak i tuba-aspiranter, rat det der...) så ble jeg satt til å spille tuba.

Tuba er morsommere å spille enn tromme, uten tvil.

Nå holder jeg på å lære meg å spille gitar :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...